Sumidero Canyon

BootjesBootjesBootjes

Bootjes
Geo: 16.85, -93.1333

Donderdag 9 februari

We zijn bijna aan het einde van onze rondreis. Vandaag nog een uitstap naar de Sumidero Canyon en dan een lange bustrip helemaal terug naar Tulum.
Samen met een duo (broer en zus) uit Mexico-city rijden we om 9u naar het vertrekpunt van de boten in Chiapa de Corzo. Daar vertrekken we voor een twee uur durende boottocht door de Canyon. Er schijnt een mooi zonnetje en 23 graden, een heel verschil met de regen en 14 graden van gisteren. De gis toont ons onderweg inhammetjes in de canyon, bijzondere rotsformaties en de fauna. Vele grote vogels en onderweg zijn we ook gestopt om krokodillen te spotten. We hebben er drie gezien. Ze lijken er zo rustig verscholen bij te liggen. Je moet haviksogen hebben om ze van ver te zien liggen. Wat verder zagen we aan de kant ook wat vissers, je moet volgens mij goed gek zijn om hier tussen de krokodillen te gaan vissen.
Na de uitstap werden we aan het busstation afgezet waar we met de luxe ADO GL bus om 4u vertrokken naar Tulum. Eerst de fameuze weg van San Cristobal naar Palenque terug (ongeveer 6u30 rijden voor 230km), dan verder nog de hele
Sumidero CanyonSumidero CanyonSumidero Canyon

Sumidero Canyon
nacht door via Chetumal naar Tulum. Nu nog 5 dagen relaxen vooraleer we terugkeren. .... En ergens in een bootje ligt mijn nieuwe bril 😞

En hier zitten we nu, in TulumEn hier zitten we nu, in Tulum
En hier zitten we nu, in Tulum

En hier zitten we nu, in Tulum
KrokodilKrokodil
Krokodil

Krokodil

12th February 2012

Uwe nieuwe bril die wij nog niet gezien hadden, gij zijt toch nogal ne kerel ze.Hopelijk heb je nog een andere bril bij om toch nog verder te kunnen genieten.Krokodillen, dat zal wel prachtig zijn om te zien, zolang dat je er maar niet lang
s gaat lopen. Nu nog 5 dagen rusten, zalig.Hier is het ongeveer rond de -1?c, das al terug warm, vanag morgen ging het niet meer vriezen.Groetjes

Tot: 0.124s; Tpl: 0.026s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.045s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb