Playa del Carmen

Mexico's flag
North America » Mexico
January 29th 2012
Published: July 30th 2017

La quinta, hoofdstraat van Playa del CarmenLa quinta, hoofdstraat van Playa del CarmenLa quinta, hoofdstraat van Playa del Carmen

La quinta, hoofdstraat van Playa del Carmen
Geo: 20.6355, -87.0702

Zondag 29 januari.
Na een treinrit naar Parijs en een vlucht van 10u zijn we in Cancun Airport gearriveerd. De Mexicaanse douanen hebben daar iets origineels gevonden voor de bagagecontrole. Ze doen er een soort loterij. Je moet op een knop drukken en als het rood licht aangaat moet je je koffers opendoen en laten controleren. Gelukkig ging bij ons het groene licht aan. Van de luchthaven werden we naar ons hotel "Mahékal Beach Resort" gebracht in Playa del Carmen. Een tof hotel. De kamers zijn er hutjes met een rieten puntdakje op het strand. Voor ons was het al diep in de nacht en de regen viel met bakken uit de lucht, dus we zijn direct het bed ingedoken.

Maandag 30 januari

Het was hier volgens de Mexicanen een koudegolf. Ze lopen hier dan ook allemaal met een dikke trui aan. Een heel contrast want bij 25gr met weliswaar wat lichte bewolking zitten de toeristen zoals ook wij, hier allemaal in hun zwembroek.
Vandaag en morgen gaan we wat relaxen. Vanmiddag zijn we wat door de hoofdstraat (la quinta of fifth avenue) gaan wandelen en het verschil gaan ontdekken tussen taco, burrito, enchillado, tortilla, .... We genieten al volop van de losse
Mahekal beach resortMahekal beach resortMahekal beach resort

Mahekal beach resort
ongedwongen Mexicaanse sfeer.

Dinsdag 31 januari.

De voormiddag hebben we doorgebracht op het strand. In de namiddag stak er wind op met regelmatig enkele regenvlagen. We zijn al helemaal tot rust gekomen. Morgen is de tijd aangebroken voor wat meer actie.

Ons paviljoentje voor drie nachtenOns paviljoentje voor drie nachten
Ons paviljoentje voor drie nachten

Ons paviljoentje voor drie nachten

30th January 2012

25??! Hier heeft het vandaag gesneeuwd!!
31st January 2012

Amai sneeuw, dan moet het daar ook heel wat kouder zijn geworden dan toen we vertrokken. Hier hebben ze dat nog nooit gezien. Er is hier ook nergens verwarming en aan de huisjes te zien hebben ze hier andere isolatienormen dan bij ons.
1st February 2012

-7? vandaag
2nd February 2012

Nu is het hier -10 en van zaterdag zou het naar -13 gaan. Dat is koud h?.Dus blijf nog maar lekker ginder want dat zal wel iets aangenamer zijn.Het ziet er een toffe hut uit om volledig tot rust te komen.Vanaf morgen actie, we zijn benieuwd
! !Vele groetjes van de family Devos-Verlinden
3rd February 2012

Ja Rudy net op tijd vertrokken. Hier in Nederland begint de Elfstedenkoorts al weer de kop op te steken. Dit weekend de schaatsen aan, ipv zwembroek. De eerste zwerver is hier al doodgevroren. Vanochtend toen ik wegreed was het -11. Voor 25
graden zouden we hier tekenen.
3rd February 2012

Vandaag vrijdag ben ik om 14u vertrokken naar turnhout en om 19u thuis.Gelukkig zonder botsingen, harder als 30km/uur moest je niet rijden. Het heeft hier ineens 5 a 10 cm gesneeuwd en het is bar koud.Dus Rudy en Frieda geniet daar maar van
die 25?c.

Tot: 0.293s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.1027s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb