Den hvite by

August 5th 2011
Published: June 22nd 2017

Geo: -16.39, -71.53

5-6 timer busstur fra Puno. Arequipa er Perus nest største by med utsikt til Misti vulkanen.

Etter tidlig opp 0530, var vi klare til å forlate Puno for Arequipa.
En ordinær busstur (forventet vi) på 5 timer.
Det vi fikk var en utrolig tur over høyland 4000 moh i Andesfjellene, der vi så Conderene fløy rundt, alpakkaer som beitet sammen med sauer og Vicunas (et sjeldnere alpakkadyr som lever vilt).
Landskapet endret seg underveis og vi kunne se vulkaner og høye snøfjell.
Ørkenlandskap med oaser også.

Vi bor 10 min gange fra sentrum på et koslig hostel med kjempeutsikt. Det er mye varmere her enn i Cusco og Puno. Arequipa ligger på ca 2400 moh. Fjellet i bakgrunnen er over 6000 moh.

Etter en fin tur i byen, med besøk i den store Santa Catalina katakomben tar vi tidlig kveld, og slapper av på hotellet.

I morgen er de Colca canyon som står for tur. Reiser i 9 tiden,

Vulkanen MistiVulkanen Misti
Vulkanen Misti

Den er aktiv
camilla koser alpakkacamilla koser alpakka
camilla koser alpakka

Misti i bakgrunnen

6th August 2011

Cammila - du er flink til ? skrive om turen og det er jeg glad for- glad i dere

Tot: 0.175s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0351s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb