Storby med god biff og TANGO!

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires
July 14th 2010
Published: June 22nd 2017

ObeliskenObeliskenObelisken

Det var rundt denne Maradona skulle løpe naken, dersom Argentina vant fotball VM
Geo: -34.615, -58.3828

Vi ankom BA i dag tidlig. BA er en utrolig stor og masete, forurenset by. Vi bor ikke langt fra Obelisken. 9. juli avenyen her i BA hvor Obelisken ligger er verdens bredeste gate... Tror Helge telte sann ca 19 filer... og det er flere hundre meter aa krysse den gata. Skriver mer om BA i morgen, vi skal ha en hel dag her i byen i morgen og tenkte aa ta en sightseeing m.m. En ting jeg maa si om Argentinga generelt er at det er billig her... spesielt å ta taxi og å gaa ut aa spise... og maten er veldig god (det har den egentlig vart i hele Sor Amerika). Mye rent kjott og gronnsaker. Kommer mer i morgen.... Ciaooo

Har na brukt formiddagen (torsdag) til aa se byen. Her er det store avstander mellom severdighetene. Vi bruker taxi til a forflytte oss. Det er effektivt, sikkert og billig. Helge greide selvsagt a lure med meg til et område La Boca - fotballstadion. Det ble en rundtur / omvisning pa stadion. Vi hadde en veldig søt guide som gjorde at det var OK for meg ogsa. Jeg var igrunn fornoyd, fordi jeg fikk kjopt noen fine bilder/malerier..
La BocaLa BocaLa Boca

Bydel med bohemaktig preg
saa da ble det bra. I kveld skal vi paa tango-show - det blir kult ! I morgen reiser vi videre til Iguasso falls - verdens nest storste fossefall etter Victoria falls. Der skal vi vare i 2 dager - saa reiser vi til Rio de Janeiro og blir der i 5 dager - saa er det HJEM neste fredag! 😊 Har saa mange opplevelser og inntrykk i hode mitt naa at jeg kunne ha skrevet en bok. Har sett saa mye. PCn var er ikke komfortabel med nettverket her, sa far ikke lastet over bilder, men det kommer senere...

Tango-showet vi var på var : gnistrende, sexy, lidenskapelig og flott! Ble revet med av den fine musikken (levende orkester) og stemningen. Skjønner ikke at de greier å få med seg alle dansetrinna !? og disse tynne fyrstikkdamene som danser, at de ikke snubler? ja ja... hadde ikke vært noe for meg tror jeg....

Mannen som skulle løpe rundt obeliskenMannen som skulle løpe rundt obelisken
Mannen som skulle løpe rundt obelisken

Maradona er større enn Gud i La Boca
Camilla før tangomiddagCamilla før tangomiddag
Camilla før tangomiddag

Dette var en overaskelse, som var hemmeligholdt i lang tid
TangoscenenTangoscenen
Tangoscenen

Stilfullt. Enda bedre i virkeligheten
Før middagenFør middagen
Før middagen

Vinen på bordet

15th July 2010

Kos dere med god mat og tango da.

Tot: 0.283s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.1007s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb