Yha edelleen Manauksessa

South America » Brazil » Amazonas » Manaus
October 25th 2006
Published: October 25th 2006

Tanne oli kylla helppo tulla, mutta nakojaan mahdotonta paasta pois. Olimme eilen paatilla oikein hyvissa ajoin, kassit taynna vesipulloja (17 litraa yhteensa, ehka ylimitoitettua... mutta saunassa kuluu) ja loikoilimme matoissamme odottamassa laivan lahtoa. Vahan kylla huolestuneina katselimme kun muita laivoja varustettiin lahtoon ruoka-ja juomasammioin ja meidan laivamme pysyi tyhjana, mutta eihan me sille mitaan voitu. Kuudelta piti laivan lahtea ja kun puoli tuntia ennen lahtoaikaa kaikki pysyi edelleen kuolleena, lahdimme vihdoin kyselemaan etta milloinka tama botski oikein mahtaa lahtea. Vastaus oli, takalaiseen tapaan, mañana, mañana. Silloin kylla tuntui, etta hiukset nousee pystyyn ja paa hajoaa. Ilmankos eilen kaupunki sulkeutuikin jo kahdelta ja kaikki ruokapaikat olivat kiinni. Sattui olemaan joku Manaukselainen juhlapaiva (ilmeisesti sambarumba vei paikallisiltakin mehut) ja laivan lahtopaivakin siirtyi. Pikapikaa pakkasimme reppuihin valttamattomyystarvikkeet yhden yon yopymista varten ja tulimme hotellille suihkuun ja nukkumaan.

Nyt olemme siis kolme paivaa valmistautuneet siihen pahuksen laivamatkaan joka ei ole vielakaan edes alkanut. Puuttuu enaa, etta tanaan myohastymme siita hemmetin laivasta ja joudumme vielakin jaamaan tanne Manaukseen. Lieneeko joku manannut meidat ikuisuuksiksi tanne saunaan...
Jos siis joskus matkustatte jokibotskilla, niin alkaa viettako siella turhaan ylimaaraisia oita, viekaa vain tavarat ja riippumatot sinne ja tehkaa jotain ihan muuta ne muutamat odottelupaivat, tama lahteminen alkaa kayda tyosta! Tosin, vesitaksin ja naapurilaivojen hyodyntamisessa olemme jo konkareita.

26th October 2006

Oi!
Hi there! I saw you blog now, how nice!! Hope you are having a good trip!! I am still in Manaus, hopefully I'll leave tomorrow, to the east coast. I'm writing here too, have a look!! All the best to you!! Enjoy!
27th October 2006

Terveisiä
Hienostihan tuo reissu on tuntunut sujuvan tähän mennessä. Illat pimenevät täällä ja tuntuu siltä, että itsekin voisin olla jossain muualla kun täällä, kun ei opinnotkaan oikein etene. Toivottavasti pääsette Manauksesta pois vihdoinkin, siellä taitaakin olla vähän erilainen mentaliteetti muutenkin.

Tot: 0.096s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0538s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb