Dag 8: ¡Taco's!

Mexico's flag
North America » Mexico » Chiapas
October 8th 2016
Published: October 8th 2016

Gisteren was een vrij saaie dag dus was er ook niks om over te schrijven.

Vandaag had ik mijn laatste groepsles met Pim. Die gaat hierna door naar een boerderij om onderzoek te doen voor zijn studie agricultuur. Vanmiddag heb ik mijn trip naar Palenque geboekt. Één van de meest bekende ruïnes in Mexico en dat ligt hier redelijk in de buurt. Ik moet wel om 5 uur vertrekken en ben pas om 10 uur terug maar op de schaal van Mexico is dat niet bijzonder veel.

Ik heb me natuurlijk wel af laten zetten als de eerste de beste toerist. Mijn taalschool had namelijk gebeld voor de prijzen en deze moest 300 pesos kosten. Toen ik aankwam bij het bureau was de prijs echter spontaan 330 pesos. Hoewel ik nog zei dat het maar 300 was toen mijn school belde, ik dacht toen dat die referentie misschien de reden was dat er een andere prijs was, hield de verkoper stug vol aan zijn prijs. Daar ben ik maar in meegegaan en zo ben ik voor 30 pesos afgezet.

Daarna ben ik naar een koffiemuseum gegaan wat heel interessant was en waar ze ook versgebrande koffie schonken, wat heel lekker was.

Vanavond heeft een local me meegenomen naar een echte tacotent. Daar kwam ik er tot mijn verbazing achter dat Taco's met zachte 'tortas' gegeten worden en niet met die super onpraktische schelpen die al in 1000 stukken breken als de wind te hard waait. Bovendien wordt het vlees van een grote grill gesneden net als bij een doner tent, maar dan is het vlees veel lekkerder en kan je de andere ingrediënten op tafel op je bord scheppen. Ik ben maar voorzichtig met de saus want die kan hier heel pittig zijn, waar ik natuurlijk opmerkingen op kreeg.

Nu lig ik vroeg in bed omdat ik morgen om 5 uur wordt opgehaald.

8th October 2016

Genieten
Goed te horen dat je zulke leuke tips van de locals krijgt. Je Spaans zal je dus inmiddels ook wel aardig goed afgaan!

Tot: 0.228s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0849s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb