Det nærmer seg avreise...

Norway's flag
Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo
August 9th 2006
Published: August 10th 2006

pict0001pict0001pict0001

Første del av reisen. Transmongolske jernbane fra Moskva til Beijing. Total lengde 7,621 km.
Avreisedag nærmer seg med stormskritt og det er på tide å få ut litt info på siden. Vi har altså bestemt oss for bruke mesteparten av ferien vår på et tog... For de som ikke vet det, skal vi på en av verdens aller lengste togturer fra Moskva til Beijing. (7,621 km.) Vi skal følge den opprinnelige linjen til den transsibirske jernbane fra Moskva til Ulan Ude i Sibir, før vi svinger sør via Mongolia og til togets endestopp i Beijing. Fra Beijing tar vi oss videre med et nytt tog til Shanghai før vi setter snuta mot Hong Kong. Videre skal vi, på et eller annet vis, komme oss til Vietnam og Kambodsja før vi drar hjem fra Bangkok i Thailand. Det er ihvertfall planen.... Alt dette skal gjennomføres på 5 uker.

På grunn av tidsmangel valgte vi å få litt hjelp fra et reisebyrå for å sy sammen første del av turen. Tusen takk til Nikolai hos Kinareiser for suveren service og ikke minst for tilliten med oppgaven som billettbærere for gruppa...:-) Han skulle bare visst...

Onsdag var vi innom reiseklinikken og fikk de siste vaksinene vi trenger for turen. Klok av skade prøver vi denne gang
pict0002pict0002pict0002

Assortert utvalg av reiseeffekter som skal være med.
drikkevaksine mot sprutbæsj. Ser ikke for meg at dritern på toget er av ypperste kvalitet, så drikkevaksinen begrenser forhåpentligvis ryggtømmingen til et minimum. Yeah right!! Fyldig dekning av denne problemstillingen loves underveis.

Planen er at vi skal oppdatere denne bloggen jevnlig underveis, men spørsmålet er hva slags muligheter vi har til det. Regner med at neste oppdatering blir fra Ulan Bator i Mongolia etter 2 dager i Moskva og 4 dager på toget. Håper dere gidder å gi lyd fra dere i form av kommentarer på bloggen. Hyggelig å vite om det er noen som gidder å lese sølet vi skriver.

For de spesielt interesserte... Her er oversikten over alt vi har booket på forhånd:

*Mandag 14.08.06 kl. 09:05 avreise Gardermoen SK484 via Stockholm, ankomst Moskva 17:35.
*En natt på hotell i Moskva
*Tirsdag 15.08.06 Sightseing i Moskva: Kreml, Den Røde plass, Vasilijkatedralen, varehuset Gum, en av katedralene, drikke inni gampræva mye Vodka.
*Tirsdag 15. august kl. 21:32 avreise tog 4 fra Moskva til Ulaan Baatar
*Tirsdag 15. - søndag 20. august. Tog, tog, tog, tog, tog, tog, drikke oss usjarmerende fulle med lokale russere, tog,
pict0003pict0003pict0003

Vi gjør alt i vår makt for å unngå å drite på toget.
tog, tog, tog.
*Søndag 20. august kl. 07:20 ankomst Ulaan Baatar.
*Søndag 20. - torsdag 24. august, program i Mongolia. Bla. 2 netter på hotell i Ulaan Baatar, byrundtur i Ulaan Baatar, besøke nomadefamilie på bøgda, 2 netter i Gèr (telt), hesteridning (kodak moment!), shotting av gjæret hoppemelk etterfulgt av oppkast, osv..
*Torsdag 24. august kl. 08:05 avgang tog 24 til Beijing.
*Fredag 25. august kl. 14:31 ankomst Beijing.
*3 netter på Red Wall Hotel i Beijing
*Fredag 25. - mandag 28. august diverse sightseing. Hørt rykter om en mur, en himmelsk freds plass og en Mao blant annet. Konsumeringav av diverse insekter, hunderaser og rotteratatulli vil vi også finne tid til.
*Mandag 28. august kl. 19:05 nattog fra Beijing til Shanghai. Denne ganen kjører vi luksus stil med egne LCD tv-er til hver seng.
*?
*?
*Med andre ord. Har ikke planlagt mer. Vi vet vi skal innom Hong Kong, Vietnam og Angkor Wat i Kambodsja. Vi vet vi skal hjem fra Bangkok. Hvordan vi kommer oss dit finner vi ut av underveis.
*16. september kl. 23:55 avreise Bangkok LH783 via Frankfurt til Oslo
*17. september kl. 10:35 ankomst Gardermoen
*18. september kl. 08:00 tilbake på jobb

Noen
pict0004pict0004pict0004

Hvordan si "jeg er allergisk mot hundekjøtt" på kinesisk?
som sa ferie???

Snakkes i Mongolia.

pict0005pict0005
pict0005

Er sikker på jeg har hørt om han en gang...

14th August 2006

God tur=)
God Tur=)
14th August 2006

God tur!
Jeg skal også på reise til helgen. E6 til Oslo... Gleder meg! Faen, det blir lenge til babb nå :-) Bon voyage!
18th August 2006

Fett!
Bra skrevet! Morsom lesing. Gleder meg til å høre mer (om sprutbæsjen på toget). Magne
18th August 2006

God tur!
Hei! God tur til dere! Ser ut som en kjempespennende tur!
23rd August 2006

Hvordan går det?
Håper dere har en kjempe fin tur!!! Fortell hvordan toan på toget har vært, kjenner jeg deg rett så har du nok tilbrakt en del tid der.....ha, ha. Kos dere masse videre.
25th August 2006

Har dere gått dere bort?
Her er det ikke mye action....
25th August 2006

Kebab
Faen, når blir det kebab? Er det bra kebab i Kreplakistan? Skjedd noe moro??
27th August 2006

Reka har faket ut, Rösler lover fugla gull !
VIF snudde 0-1 mot Viking og vant 2-1 i kveld. Grattis! Jeg derimot gleder meg til høsten med fugla på topp. Men nok om det.... Dere er faen steike meg tøffe som kaster dere rundt i verden på denne måten. Dere kunne ha kjøpt en fin bil for pengene dere bruker på å reise, eller et kult maleri på stueveggen. Men dere har virkelig skjønt det! Materialistiske symboler kan fort forsvinne og miste sin betydning. Men erfaring, kompetanse og opplevelser kan ingen ta i fra dere i ettertid. Det overrasker meg heller ikke om dere i tillegg er flinke til å ta vare på hverandre også. Dere er jammen meg på vei opp på lista over de VIF supporterene jeg liker best. Stå på og nyt øyeblikket. Håper ikke det er på do akkurat nå! eller virker de innkjøpte remediene som foreskrevet.

Tot: 0.084s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0348s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb