Kamperen

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Waikato
January 13th 2013
Published: February 5th 2013

Kamperen! Nog nooit samen in een tent gelegen en geen enkele intentie om dat in kiwiland wel te doen. Maar het lot besliste anders. Na terugkomst in Auckland ontmoetten we in ons hostel, naast oude bekenden, Philip. Philip was samen met zijn vriendin op weg naar Zuid Amerika en had nog een tent over, of wij als mede fietsers misschien geinteresseerd waren. Iets met paard en in de bek kijken. (google vooral op rochdale to the outsideworld om te zien waar deze Engelsman allemaal al is heen gefietst!).
De volgende avond vertrokken twee Fransen terug naar hun patria en hadden nog slaapzakken over. Voorwaar geen slechte score, een slaapzak en een tent for free. Aldus ontstond niet geheel toevallig het idee om het kamperen toch maar eens een kans te geven. :-)
Onze eerste ervaring was niet bijster succesvol. Koud, nat en chagerijnig van onze lange fietstocht kwamen we aan op de camping. Het opzetten van de eenspersoonstent was volgens Philip 'veeeery easy', maar niet als je geen gebruiksaanwijzing hebt. Na een uur stond er een soort van tent, veel te klein voor 2 mensen en zonder matjes. De spullen pasten er helemaal niet in, die moesten buiten blijven staan. Gevolg: een waardeloze nacht, waarbij we elkaars voeten van dichtbij konden bestuderen. Hmm...dat moest anders. De oplossing werd gevonden in Cambridge: een nieuwe 3 persoonstent voor 110 dollar...koopje! Inmiddels zijn we ervaren kampeerders. We kunnen de tent binnen 15 minuten opzetten. Alleen het afbreken duurt een stuk langer....we zijn nogal langzaam in de ochtend. Veerle heeft een matje, Dirk slaapt als een echte bikkel nog steeds op de grond. En we passen erin met al onze spullen. Ow ja, en ondanks het kleine woonoppervlak vinden we elkaar nog steeds lief. So far so good :-)

6th February 2013

Kijkplezier voor andere kampeerders
Sorry, maar zulke kampeerders zijn voor de ervaren kampeerders een lust voor het oog. Fred en ik hebben er vaak onder het genot van een kopje koffie of een wijntje rustig naar zitten kijken. Als het al te erg werd, dan toch maar even helpen. Zelfde als we met de boot op pad waren. Inmiddels kunnen jullie je ook onder de ervaren kampeerders scharen en van het "gestuntel' van anderen genieten. Als ervaren kampeerder wel altijd scherp blijven! Ervaring kan nonchalant maken en dan gaat het alsnog mis.

Tot: 0.242s; Tpl: 0.02s; cc: 13; qc: 30; dbt: 0.19s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb