Raglan en Kawhia (spreek uit: Kaffia)

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Waikato » Hamilton
January 17th 2013
Published: February 18th 2013

Gescheiden door een berg en een flink stuk ongeasfalteerde weg liggen twee dorpjes. De één, Raglan, is zeer bekend, zowel bij toeristen als bij de Kiwi's zelf. Van een slaperig winterdorpje verandert het in de zomer ( december t/m februari) in een drukbevolkt stadje. De hevig gepromote 'relaxte' sfeer en het surfen zijn de voornaamste redenen om er heen te gaan.

De ander, Kawhia, groeit ook in de zomer maar niet zo uitbundig als Raglan. Het is niet een van de 101 must do's (als je in een provincie bent, het is 1001 op landelijke niveau. Geen idee waarom ze voor die getallen hebben gekozen maar je ziet ze overal terug) voor toeristen en/ of Kiwi's.

Raglan viel ons een beetje tegen, maar Kawhia: we loved it! Niet alleen schitterende uitzichten over de baai, maar ook een leuke camping en eveneens een relaxte sfeer. Daarnaast is Kawhia in het bezit van de kleinste bieb die wij tot nu toe ooit hebben gezien. En, onze eerste avond uit eten (chips en burgers uiteraard:-)) en onze eerste waka gezien.

Leuk: de chips en burgers in de lokale bar. De aanwezige, nogal bijzondere, types (allemaal erg aardig) leidden tot leuke gesprekken. Het gratis rondje Wild Buck van de plaatselijke alcoholist en de jukebox waarop Veerle zich mocht uitleven waren ook een leuke bijkomstigheid.

Alleen doen met een sterk tij: de Hot Water Beach. Graven bij eb zodat je je eigen hot pool op het strand kan creeeren. Wij kwamen vanwege een zwak tij niet verder dan zeer warm water tot de enkels.

24th February 2013

hebben jullie vakantie? dit kan met nog wat meer jeu zo in een reisfolder. Ziet er zeer aantrekkelijk uit. Hadden jullie wel zin om weg te gaan? ik zou nu zin krijgen om over te komen. groetjes aalt

Tot: 0.101s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0569s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb