Du Fulkaanun

Oceania » New Zealand » North Island » New Plymouth
February 3rd 2013
Published: February 3rd 2013

Halo!

Ook al sittun wij heul fer in ut Niewu Zeelant, wij hebbun geen fakantie. Fet stom segt Guus, gulukig segt Äpe (Äpe is un betju raar segt Guus, nietus segt Äpe). Onsu meestur in Breedaa stuurt ons op du kompjutur huiswerruk op en dat moetun wij ieduru week inleferun. Wij moetun ook un werrukstuk makun ofur fulkaanun, met tekuningun en plaatjus. In Needurlant sijn geen fulkaanun, maar in ut Niewe Zeelant hebbun zu er heul veul. Firlu en Dirruk fondun ut un goet iedee om samun met ons egtu fulkaanun te bukijkun en buklimmun. Guus vont dat stom, hij wildu liefur plaatjus kijkun, want fan wandulun wort ju heul moe sei hij. Maar hij moest mee fan Firlu en Dirruk, hihi.

Forige week gingun wu du eerstu fulkaan buklimmun. Wu moestun heul froeg opstaan, wel om ses uur! Wij warun heul moe en Guus fiel in du rugsak muteen weer in slaap. Hij snurktu ook un beetju. Äpe niet, die ging muteen un teekening makun foor ut werrukstuk. Un heulu mooje, fan un berrug. Bij du fulkaan moestun we heul hoog klimmun. Wij wistun niet dat fulkaanun soooo hoog warun. De fulkaanun warun allumaal aan ut slapun sei Firlu. Dat font Guus niet erlijk. Waarom mogtun de fulkaanun wel slapun en hij niet. Hij guloofdu Firlu ook niet, want hij sag nerruguns un betju. En sondur betju kan ju niet slapun. Toen wu heul hoog haddun guklommun stondun wu in un kraatur. Du kratur fondun wu un beetju eng, omdat Äpe hat gulesun dat du kratur fuur en stenun kan spugun. Firlu sij dat du kraatur niet sou spugun, omdat hij sliep. Maar Guus spuugt ook wel uns in sijn slaap, gulukig geen stenun of fuur. Wu gingun heul snel weg bij du kratur. Wat als hij wakkur sou wordun! Daarna gingun wu heulumaal naar du top fan de fulkaan. Dat was heul hoog en er warun geen bomun waar Äpe in kon slingurun. Wel kondun wu heul fer kijkun. Wu sagun een heul mooi meer, maar wu mogtun daar niet in swemmun, fet stom! Ook sagun wu un anduru fulkaan. Dirruk sei dat de fulkaan in een fillum hat gespeelt. Er warun mensun en die gingun daar un ring in goojun. Guus vont dat un beetju stom. De ring haddun se ook kunnun ferkoopen en fan ut gelt haddun su lekkuru hookiepookie ijsjus kunnun koopun. Raru mensun hoor. Daarna gingun wu weer naar benedun. Firlu en Guus gingun nog wel dansun op du fulkaan. Dat font Firlu grappug, omdat su un lietju kendu en dat heet 'dansu op du fulkaan'. Wu warun wel heul moe fan al ut klimmun en fielun snel in slaap.

Gisturun moestun wu weer froeg op, weer om ses uur. Desu keer gingun wu naar een nog feul hoguru fulkaan, met sneew erop. We moestun allumaal warmu kleertjus aan. Äpe hat sijn rose laarsjus aan en Guus sijn gele mutsju met bijtjus. Firlu en Dirruk sijdun dat desu fulkaan ook aan ut slapun was. Fet onaardig. Du fulkaanun gefun allumaal slaapfeestjus en wij mogun niet eens komun! Guus gaat foor sijn werrukstukju een plaatju tekenun fan un fulkaan in sijn piejama en slaapmuts op. Wij denkun dat fulkaanun een piejama met draakjus erop hebbun, want draakjus spugun ook fuur. Desu fulkaan was heul moejlijk om tu buklimmun. Ut was heul stijl en er lagun heul feul klijnu steentjus. Firlu en Dirruk gledun heul faak op hun billun. Wij mogtun gulukkig in de rugsak blijfun sittun, Firlu en Dirruk fondun ut feul tu gufaarluk foor ons. Toen wu bijna heulumaal bofun warun mogtun wu naar buitun kijken. Dat was fet stoer, want wu satun bofun du wollukun. En bofun du wollukun sagun wu du anduru fulkaan fan de forige keer uitstekun. Dat was heul mooj en Firlu heeft un footoo gumaakt foor ons werrukstuk. Daarna gingun wu weer naar bunedun. Toen wu halfurwegu efu naar buitun kekun warun allu wolluke somaar weggewaajt. Wu kondun heul fer naar bunedun kijkun. Ut was wel un beetju eng, dus wu gingun snel weer in de rugsak sittun. Nu sijn wu besig met ons werrukstukju. Äpe is al bijnaa klaar. Guus nog niet, die moet nog heul veul teekunun en sgrijfun.
Dat was ons fulkaan-afontuur. Hopuluk hoefun wu nu efu geen fulkaanun meer te buklimmun. Daaaag!

avontuur
Heerlijk om weer een avontuur te lezen en op een geestige manier geschreven. Ik kijk uit naar het vervolg

Leuk!
En, spierpijn gehad? Ik heb drie weken blauwe billen gehad van het uitglijden over de steentjes op de vulkaankrater
4th February 2013

Firlu en Dirruk hebbun heul veul spierpein. Zu kunnun niet eens du trap op en aflopun. Hihi! Wij hebbun gulukig geen spierpein.
3rd February 2013

verschil tussen 'guus en atie' en 'guus en apie' is te verwaarlozen. maar genoeg om op het verkeerde been terecht te komen
ik had gisteren de link binnen zien komen. maar ik dacht dat die van guus en atie was, want die waren ook een paar weken met vakantie op madeira. het verbaassde mij al iets. ik zei tegen Klazien dat guus en atie ook een blog hadden. vanmiddag hebben wij vloerbedekking van de zolder boven en de slaapkamer gehaald. op het tussenzoldertje zat het vastgelijmd. ik had onvoldoende kracht om het los te trekken. dus egbert gebeld voor assistentie. hij kwam met amber, hij kreeg het wel los, maar hij liep wel erg rood aan, dus het zat goed vast. Egbert zei dat er weer een blog van de knuffels was. dus ik verbaasde me dat ik geen bericht had gehad. ik zoek in mijn inbox, maar kon niets vinden. egbert gevraagd om de link door te sturen. dus dacht ik ik ga maar alvast de link van guus en atie lezen. maar dat was je raadt het al de link van guus en apie. ik heb weer met veel plezier gelezen. en ik denk dat er zeker een boekje van moet worden gemaakt. schiet nog wat foto's met de knuffels, zodat je later kunt selecteren. eventueel een stripboek per land. volgend jaar op de fiets- en vakantiebeurs te presenteren en gelijk verkopen. groetjes en veel plezier. aalt p.s. heb nog last van mijn vingers van het tapijt lostrekken en wegschrapen van wat nog op de vloer bleef zitten.

Tot: 0.137s; Tpl: 0.026s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0487s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb