Guus en Äpe aan du wandul

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Parnell
January 9th 2013
Published: January 9th 2013

Haalo, ut sijn Äpe en Guus wir.

Firlu en Dirruk sijn aan ut fietsun door ut Niewu Zeelant. Se hebbun heule grote tassun aan hun fiets hangun en dragun raru klerun. Firlu's billun lijkun er heul groot in...hihi! Wij hoefun gulukkig niet tu fietsun, want er sijn hier heul veul heufuls. Wij liggun du heule dag lekkur in du tas, baanaantjus en hooning tu etun (ow, en Äpe maakt ook huiswerruk, maar Guus niet hoor, die proobeert allus ofer tu sgrijfun van Äpe). Af en toe kijkun we ofur ut rantju naar buitun. Ut is hier heul mooj met hoogu berrugu en ook met see.

Als Firlu en Dirruk niet fietsun, dan gaan zu heul veul wandulun. Wij mogun dan mee in du tas. Dat is errug leuk. Op un dag gingu wu wel 6 uur wandulun! Langs de see en door un bos in ut watur (Äpe segt dat son bos mangrofu heet, maar Guus segt dat dat woort niet bustaat). Er satun ook krabbutjus in ut watur, maar die rendun allumal heel hart weg toen wu in ut watur kekun. Ze kropun so hun hollutju in. Guus wildu ook in ut watur springun om agtur de krabbutjus aan tu rennun, maar dat mogt niet van Firlu. Fet stom, want Guus hat wel sijn gelu batpakju met bijtjus aan. Gullukkig was Firlu ook wel lief. Su hat boturhammutjes met sjokopasta for ons gumaakt. Dat was errug lekkur. Ook kregun wu un hokiepokie-ijsju. Dat sijn de lekkurstu ijsjus fan du heeuuulu werelt.

Ook gingu wu un fulkaan beklimmun. Firlu sei dat hij doot was, maar dat kan niet, want hij lag niet in un kistju. Du fulkaan was heul hoog en het duurde heul lang foordat wu op du top warun. Maar toen kondun wu wel heul fer kijkun. Guus fiel bijna ofur ut rantju, omdat hij un bijtju sag. Gulukkig kon Äpe hem nog net op tijt aan sijn staartju fasthoudun. Daarna liepun wu langs un rifier. Er satun heulumal geen fisjus in, dat was wel heul jammur. Gulukkig warun er wel feel bomun, sodat Äpe kon slingurun. Hij heeft wel 15 minutun geslingert! Toen was hij heul moe en fiel hij in slaap. En Guus ook. Die was moe fan ut kijkun naar ut slinguru fan Äpe.

Dat warun onse afonturun. Dese week gaan wu weer ferder fietsun. Wu wetun nog niet waar naartoe, dat is een ferassing. Hopuluk krijgun we nog heul veul hokiepokie-ijsjus en baanaatjus en hooning en belefun wu nog heul veul afonturun.

Daaaaagg!!

10th January 2013

Echt kei leuk om nieuw zeeland door de ogen van guus en ape te beleven. En dan die foto\'s, ga zo door firle en dirruk!

Tot: 0.085s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb