Mijn eerste maand in Chester - deel 2

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Cheshire » Chester
February 7th 2012
Published: February 7th 2012

Links fietsen is in het begin toch best even wennen, vooral als je de bocht om gaat en aan de verkeerde kant eindigt. Inmiddels ben ik eraan gewend geraakt en kijk ik bij het oversteken van de straat niet meer voor de zekerheid naar de verkeerde kant. Mijn eerste dag bij Shell begon bij de Gatehouse. Hoewel Google Maps aangaf dat de route maar ongeveer 8 mijl was, had ik mezelf toch een uur de tijd gegeven om de weg te vinden. Ik was daarom twintig minuten te vroeg, melde me bij de beveiliging en moest daar wachten tot ik opgehaald werd door Sarah van personeelszaken. Driekwartier later nam Sarah van personeelszaken mij mee om wat formulieren in te vullen en te checken of mijn immigratiepapieren in orde waren. Daarna kon ik weer terug naar de Gatehouse en kreeg ik mijn toegangspas om vervolgens de linemanager van Biodomain te ontmoeten. Bij Biodomain wordt onderzoek gedaan naar de productie van biobrandstoffen op alle mogelijke manieren met allerlei verschillende micro-organismen. Natuurlijk is het doel om uiteindelijk winst te maken met de resultaten die de onderzoeken opleveren en op grote schaal te produceren. Ik werd goed ontvangen bij Biodomain. Mijn linemanager legde uit dat ik in de eerste maand een aantal veiligheidscursussen moest gaan volgen, zoals een training fire fighting. Hij stelde me voor aan mijn collega’s en gaf me een snelle rondleiding door de labs. Het werd me snel duidelijk dat mijn linemanager druk bezet was, want na kwartier wees hij mij naar mijn kantoor en kon ik beginnen aan de eerste online cursus op het Shell Wide Web.

Ik deel mijn kantoor met twee anderen: Pietro, een Italiaanse postdoc en Eleanor, een Engelse student biologie die een jaar bij Shell werkt. Doordat de supermarkt de dag ervoor gesloten was had ik geen lunch bij me. Maar gelukkig vertelde iemand dat er een kantine was. Toen we daar om twaalf uur met zijn allen naar toegingen wist ik nog niet dat de lunch in de kantine/restaurant geheel gratis was. Dat was een leuke verassing! Elke dag kan ik kiezen uit een aantal menu’s die dagelijks verschillen, er is een saladebar en een toetjesassortiment. Voor de mensen die geen tijd hebben om uitgebreid te lunchen is er ook de mogelijkheid om een lunchpakketje met sandwiches mee te nemen. Goed gevuld ging ik nog een paar uur aan de slag en om vijf uur fietste ik weer terug naar Tarvin Road, maar eerst nog even langs Saintsbury’s om boodschappen te doen. Mijn eerste werkdag was omgevlogen,’s avonds een beetje tv gekeken en weer redelijk vroeg naar bed. Leuk dat ik hier wel (bijna) alles begrijp wat op tv is, dat was in Spanje wel anders…

8th February 2012

He Martijn, leuk om zo even een kijkje te nemen in jouw leventje daar. We missen je wel hoor hier..en uberhaupt van het jaar 2007, steeds meer mensen die weggaan, dat is wel gek en ook wel jammer. Maar zelf ga ik volgend jaar mijn Master ook niet meer in Wageningen volgen, ik weet nog niet waar wel maar dat komt nog ;-). Aanstaand weekend gaan we met de JC naar Dorine in Lausanne, dat zal ook wel even een cultuurshock worden :P. Veel plezier en succes nog! XX Milou
8th February 2012

hier Zevenbergen
F.F wennen he dat links rijden! Met de auto is het ook erg leuk, vooral de rotondes. Vaak doen dan gaat het op een gegeven moment vanzelf. Ga je ook bezig met bio brandstoffen of hou je het bij schimmels? We horen net dat de elfstedentocht dit weekend niet door gaat. Da's pech voor een heleboel liefhebbers en de horeca. Je hebt het toch weer getroffen met je stage zeg, niet gek om gratis te lunchen. Mijn baas doet dat toch anders! Tot het volgende berichtje. Houdoe, Piet

Tot: 0.053s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0225s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb