Dag 1 en 2

Italy's flag
Europe » Italy » Veneto » Venice
September 14th 2011
Published: September 14th 2011

Voordat we vertellen wat er de afgelopen 2 dagen is gebeurd wil ik u even mijn excuses aanbieden voor het laat plaatsen van ons eerste blogje. We hebben nogal wat problemen ondervonden met het locale draadloze netwerk en toen dat net opgelost was stopte mijn computer er deels mee. Vandaar bij dit eerste berichtje niet veel foto's maar wel alvast onze eerste verhalen.
Groet, R. Hutjens

De eerste dag bestond uit het emotionele vertrek bij school. Wat ontzettend leuk was om te zien waren alle ouders, verzorgers, broertjes, zusjes en grote knuffels (lees vriendjes en vriendinnetjes) die ons kwamen uitzwaaien.

De busreis zelf bestond uit een druk gezellig begin waarna het rustiger werd tijdens een filmpje halverwege de avond.

Rond middennacht gingen de lichten uit en werd de bus overspoeld door een intense stilte. Deze stilte werd omstreeks 4 uur ’s ochtends verstoord door een knal waarna er vonken vanonder de bus vandaan kwamen en er een doordringende rubbergeur naar binnen drong. Wat bleek: een kapotte achterband. Na een korte escorte van de Zwitserse politie werd de band vervangen door een professioneel takelbedrijf. Bij deze stop vond ook de wisseling van chauffeur plaats. Rob transformeerde in Willem en Willem blijft de hele week bij ons.

Hierna ging de reis voorspoedig, er werd er vlak voor de Italiaanse grens ontbeten en toen we omstreeks 10 uur een tussenstop hadden kwamen we er achter dat het buiten ongeveer al tegen de 30 graden liep.

Onze leerlingen zijn levendig, lief en sociaal. Gelukkig wordt er tussendoor nog wel eens gemopperd op een zodanig niveau dat Jan Mulder er jaloers van zou worden.

Na een korte kennismaking met ons hotel zijn we naar het strand gegaan om wat te zwemmen en wat strandspelen. Iedereen deed enthousiast mee.
Meteen daarna zijn we naar het hotel gegaan om ons op te frissen en te dineren. Na 3 gangen besloten een paar leerlingen om naar bed te gaan om wat slaap in te halen en de rest ging met wat docenten mee om een mooie strandwandeling te maken.
Om 22:00 was iedereen terug en om 23:00 was iedereen terug op de kamer om wat te slapen voordat we het Venetië gaan bezoeken.

Dag 2: na een stevig ontbijt zijn we vertrokken naar de historische stad waar we voor kwamen: het oude Venetië.

Na een korte busreis stapten we over op de boot die ons snel naar Venetie bracht. Na een korte wandeling stapten we over op een tweede boot die ons tot aan het station heeft gebracht over het hoofdkanaal Canal Grande waarbij we onder de beroemde Rialtobrug door gevaren zijn.

Hierna hebben we genoten van een lunch waarna we een stevige wandeling hebben ingezet naar het San Marco Plein. Door de hitte werd het looptempo aangepast.

Hierna hebben de leerlingen kunnen werken aan schilderijtjes en de overige leerlingen hebben de stad verkend.
Omstreeks half 6 zijn we weer richting het hotel gekeerd. Op de boot hebben alle leerlingen de gekochte souvenirs aan elkaar laten zien. De mensen thuis kunnen leuke mooie cadeautjes verwachten.

Het plan van deze avond: lekker eten en vanavond gaan we met alle leerlingen naar een locale disco.

14th September 2011

Foto's volgen
Beste ouders, verzorgers en andere volgers. Helaas lukt het uploaden van de foto's nog niet. Ik hoop dit morgen voor elkaar te krijgen. Mijn excuses voor de vertraging. R. Hutjens
15th September 2011

Groeten uit Zeeland
Hallo allemaal, hoi Wessel, Gelukkig lezen we iets van jullie. Volgens ons hebben jullie het erg naar jullie zin. De foto’s zijn ook erg mooi, wat een prachtige stad. Blijf vooral bloggen! Wessel geniet ervan en een dikke kus van ons. Agnes en Ben Blok

Tot: 0.103s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.0804s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb