Fiji's flag
Published: April 29th 2011

FijiFijiFiji

Den lilla on South Sea
Hej!

Nu har vi snart spenderat vara tva veckor pa Fiji! Den 1 Maj flyger vi vidare till Los Angels. Det har varit sjukt harligt att aka runt bland alla paradisoar. Vi har solat, snorklat, och atit en jakla massa kokosnotter. Det har varit ca 32 grader under hela vistelsen har och det har varit sol varje dag utom de tre sista da det tyvarr regnade och blaste en del.

Vi har besokt totalt atta olika oar i varierande storlek. Vissa oar var stora som fotbollsplaner och det tog inte manga minuter att ga ett varv.

Vi har klarat oss utan storre sjukdommar och skador. En del skarsar pa fotterna och en bruten storta. Viktor skulle springa ner till de andra som satt framfor elden pa stranden och nar han gjorde detta smallde han stortan in i en vass sten som stack upp vilket resulterade i en bruten ta och ett ganska stort sar. Saret har borjat laka och smartan ar hanterbar.

Varje ny o man kommer till blir man valkomnad av glada, sjungande Fijianer. Aven nar man lamnar on sjunger dem en avskedssang. Fijianerna ar kanda for att vara valdigt vanliga vilket vi verkligen markt stammer.

Vi har lart oss en del fijianska ord och dansat den Fijianska Buladansen nastan varje kvall. Vi har lekt en massa lekar samt haft tavlingar dar vi vunnit goda drinkar.

Tva riktigt harliga veckor helt enkelt!

// Solbranda Fijianer

Fiji

Fijiansk ritual med drycken Kawa.

Tavling

Uttrakad Henrik

My, vi anvande myggnat:)

Lek och dans

Lek och dans

29th April 2011

Åh det ser helt fantastiskt ut!!! Man kanske borde säga upp sig och bosätta sig i en hängmatta på Fiji ;) Fast den där tåbilden kunde man varit utan, stackars dig Viktor :(
29th April 2011

Glömde nog skriva vem det var ifrån... mig!
29th April 2011

Jag hoppas verkligen att jag får se den fijianske buladansen när ni kommer hem!
Fiji

aj aj aj aj, min lille bo

Så fantastiska bilder!

Bra :)
30th April 2011

Ajajaj
Jag kan knappt se på bilden med de skadade tån. Det gör ont i hela mig, men jag vet att du sköter din skada bra. Fantastiska bilder, ni är sååå fina och det ser ut som ni är i ett paradis. Tänkt att det behövdes en resa till Fiji för att du Viktor skulle börja äta fisk :-)

Tot: 0.142s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 62; dbt: 0.0629s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb