São Paulo

South America » Brazil » São Paulo » São Paulo
May 19th 2006
Published: May 19th 2006

Hey iedereen!

Ik ben gister na een lange reis veilig aangekomen in São Paulo. We hadden t vliegtuig om half 1 ´s nachts en kwamen hier rond 4 uur in de nacht aan. Toen moesten we op de airport wachten tot de bus naar Campinas vertrok om 7.30 uur. In Campinas aangekomen moesten we tot ongeveer 12 uur wachten voor we de hotelkamer binnen mochten. Dit was echter geen probleem aangezien we in t meest luxe hotel zitten wat je je voor kan stellen. 4 sterren hotel met alles erop en eraan, zelfs een freaking bios. In de tussentijd gingen we ons vermaken in the gameroom. Tafelvoetbal...tafeltennis en poolen. Toen ff chillen by the pool en het TE grote complex verkennen waar zelfs een voetbalveld bij hoort en een helicopter op het dak staat.

Wat doe ik in Sâo Paulo??? Nou...ben hier eigenlijk voor een International Business Congres genaamd ENERI. Het congres zelf wordt in een van de vergaderzalen gegeven van het hotel. Het zijn ongeveer 2500 mensen bij elkaar. Jaja...in 1 zaal. Lopen van onze kamer naar de zaal duurt al ongeveer 10 minuten dus alles is echt super groot hier en k heb helemaal niet het idee dat ik nog in Brazilie ben. ff geen straatkinderen, toeterende auto´s, ambulances en politie. Ff rust dus! Gister moesten we ons eigenlijk inschrijven voor t congres maar we stonden niet op de lijst dus dat doen we vandaag maar. Ben benieuwd wat dat congres nou eigenlijk inhoudt, want heb geen idee!!! Zie t allemaal wel. In the meanwhile...ff chillen in de jacuzzi. Het ontbijt vanochtend had ALLES wat je maar kan wensen tot wentelteefjes en wafels met chocoladesaus. We hebben dan ook anderhalf uur lang ontbeten!!
Gister hebben we dus de hele nacht gereisd en hebben dus een nacht overgeslagen. Aangezien we echt kapot waren zijn we niet naar het eerste feest geweest. Geloof dat we vandaag wel gaan. De feesten horen bij het congres zelf.
We zijn nu in de shopping waar ik net de meest leuke tas en portemonnee heb gekocht (moest ik ff kwijt). haha Ennuh...ow my goddddd wat hebben die mensen hier een LELIJK accent. Niet normaal meer. Niel was je nou ook naar São Paulo geweest? Ging je niet ook heeeelemaal stuk toen je ze hoorde praten? Ik kan gewoon niet met die mensen praten zonder te lachen he. Heel rude maar ja, cant help it. Ze praten een beetje als Amerikanen die een poging doen om Portugees te praten. Nou dan is zelfs mijn Portugees beter! Het klinkt voor geen meter!!! Rollende rrrrrrr heel gek in vergelijking tot Pernambuco en het accent wat we op school hebben geleerd.
Trouwens....ik weet niet of jullie t hebben meegekregen in Nederland. Maar er zijn een soort rellen hier in São Paulo. Sinds vorige week vrijdag zijn bendes bussen, banken, en alles en nog wat in de fik aan het steken. De hele stad schijnt op zijn kop te staan. Heb gehoord dat het nu wel weer meevalt maar het is nog steeds elke dag uuureeen lang op alle kanalen te zien. Er zijn ongeveer 60 bussen in de fik gestoken en ongeveer 110 doden geloof ik. Maar ze hebben het vooral gericht op de politie. Ik heb er zelf nog niets van gemerkt, maar zal het vast wel merken als ik eenmaal in São Paulo stad ben (maandag). Tot nu toe is er vrede...ook al noemen de Brazilianen zelf het een burgeroorlog. :S Lekker dat het uitgerekend het weekend is dat ik hier ben. Just my luck! We zaten er eerst aan te denken om niet te gaan, maar toen we op het nieuws hoorden dat het wel mee viel nu hebben we toch besloten om te gaan. Een paar vrienden van ons die er waren afgelopen weekend mochten hun hotel niet uit van de autoriteiten en moesten verplicht binnen blijven. :S Ík hou jullie op de hoogte. En ma...maak je geen zorgen...I´ll be fine. hihi
Nou, vanmiddag eerste dag congres dus. Eigenlijk echt geen zin in. Zeker een paar oude mannen die een beetje gaan vertellen hoe je zaken moet doen. Zondagavond vertrekken we naar São Paulo stad. Daar blijven we dan tot maandag en maandag avond/nacht weer terug naar Recife. Volgende week Rio de Janeiro!!!!

19th May 2006

Supertof Nelli! bij ons was ENERI volgens mij in Florianopolis, maar ben toen niet geweest. in SP ben ik zelf ook niet geweest, maar de mensen in Curitiba en Foz do Iguacu hebben een nog irritantere R! believe me! veel plezier met het mensen uitlachen en die voorzichtig ok! X

Tot: 0.106s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.067s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb