Dinge, die mich auffallen 2

Germany's flag
Europe » Germany
April 8th 2011
Published: April 8th 2011

-Fietspaden houden hier zomaar op. En wat moet je dan? Tja, of stoep (is hier ganz normal) of gewoon op de autoweg blijven fietsen. Maakt het leven spannend.
- De les begint om kwart over, maar bijna alle studenten zitten er al rond heel (misschien is het de eerste week)
- Also, was machen wir mit Austauschstudenten??? (bijna elke leraar heeft geen idee wat ze aan moeten met uitwisselingsstudenten)
- Je kan nog best wel veel overblijvselen van het oude DDR zien (en dat is ondertussen al dik 20 jaar geleden)

Dus dat zijn nog de dingen die mij hier opvallen.
De laatste dagen waren best wel leuk. De vakken die ik hier ga volgen lijken allemaal best wel interessant. Geschiedenis is interessant, het is alleen jammer dat bij het hoorcollege de leraar eigenlijk bijna alles voorleest en dat is nog moeilijker om te volgen. Bij literatuur hebben we een vrouw als leraar, die (voor d vossianen) je kunt vergelijken met mvr. Koekoek. Ze is aardig, heeft alles goed voorbereid, heeft uiteraard een favorite auteur en als ze je aardig vindt is ze heel lief, maar weet niet wat ze doet als ze je niet mag. Verder is zij wel de enige leraar die weet wat ze met uitwisselingsstudenten aanmoet. Iedereen moet namelijk in een groep een thema voorbereiden en daar een referaat overhouden. Maar uitwisselingsstudenten moeten wel meedoen in zo een groepje, maar presenteren hoeft niet perse dat gebeurt dan aan het einde als een soort mondeling alleen voor uitwisselingsstudenten. Dat is best wel lief. Denk dat ik misschien nog steeds wel heel even presenteer (je hebt als groep maar 30 min. en je bent met ongeveer 7 in een groep), want dat is ook gewoon interessant en goed voor mijn duits.
Volgende week beginnen mijn scheikunde colleges, dus ben benieuwd wat dat wordt. Vandaag (vrijdag) ben ik lekker vrij. We gaan zometeen naar de Panometer (vroeger Gasometer), daar is een of andere tentoonstelling die wel leuk schijnt te zijn. En morgen is er een Vlooienmarkt, dus misschien kan ik daar nog iets goedkoops voor mijn kamer vinden!

8th April 2011

Duits?
Is het niet 'Dinge, die MIR auffallen' ????????
11th April 2011

haha, jep zeker weten..... (tot zover mijn duits, wil je mijn college notities ook corrigieren?? ;) )

Tot: 0.034s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0173s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb