Dinge, die mich auffallen

Germany's flag
Europe » Germany
April 5th 2011
Published: April 5th 2011

Ik ben nu al een tijdje hier in Leipzig en er zijn toch een paar dingen die mij opvallen, vooral op de universiteit. Bijvoorbeeld dat de hoorcollege zalen echt heel mooi en hightec zijn, maar de leraar die vandaag het hoorcollege gaf (Syntax, aardige leraar, beetje verstrooid en was nu vooral herhaling) weet er niet echt mee om te gaan. Daarbij maken ze ook nog veel gebruik van van die lichtprojectoren (als dat zo heet en jullie nu weten wat ik bedoel). Zo'n lichtprojector heb ik volgens mij het laatst gezien op de basisschool... Het hele werkcollege gister was met zo'n ding. Power points kennen ze nog niet echt... (hoewel vandaag bij het hoorcollege was wel een power point, maar met heeel veel tekst).
Verder zijn er heel veel studenten die al een kind hebben. Je ziet ze overal en het is net alsof de universiteit daar ook op is ingespeeld, want je hebt opvang voor de kinderen en in de Mensa een speelhoek. Er zijn in Leipzig sowieso veel kinderwagens.
De burocratie is hier verschrikkelijk (ontzettend veel stempels). Je wordt van hot naar her gestuurd. Bijvoorbeeld vandaag; Ik moet me aanmelden voor de module Syntax & Semantik, want anders mag ik niet meedoen aan het examen. De leraar had mij gemaild dat ik bij het Prüfungsamt moest zijn. Daar moest je een nummertje (!!!) trekken en ik heb daar vervolgens heel lang gewacht, tot bleek dat je bij de vrouw waar ik moest zijn, gewoon voor haar deur moest staan (???) en na dus bijna een uur wachten bleek dat ik helemaal niet hier moest zijn maar bij het secretatriaat voor Linguistik en die is alleen maar open 's ochtends. Dus daar moet ik nu morgenochtend heen. Na dt voelde ik mij zo zielig dat ik op de markt een maanzaad taartje heb gekocht (was lekker!!!) Heb ook het boek dat ik nodig heb voor Syntax (Engels!) en de 70 pagina's van Geschiedenis laten uitprinten.
Vanavond ga ik trainen, want het is hier weer redelijk mooi weer. Ben wel een beetje ziekjes, dus ga ff kijken wat ik daar ga doen.

8th April 2011

Waarom al die kinderen? Zijn de studenten ook allemaal wat ouder of beginnen ze gewoon vroeg? Ahhh, bureaucratie :@! Dat kan zooo vervelend zijn! Maar het komt wel goed toch? Kus.

Tot: 0.212s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb