Seminaren und Vorlesungen

Germany's flag
Europe » Germany
April 5th 2011
Published: April 5th 2011

Bedacht me net dat ik nog helemaal niets had verteld over mijn eerste echte studiedag gister. Om kwart over één had ik dus mijn eerste Seminar (werkcollege); Geschichte des kalten Krieges. Volgens mij gaat dat best wel interessant worden. We hebben werkcollege met ongeveer 40 mensen. Iedereen moet ook een presentatie houden. Daar ben ik nu een beetje bang voor (want het moet uiteraard in het duits, voor allemaal mensen die duits als hun moedertaal hebben), maar heb die pas begin julli dus hoop dat mijn duits dan super goed is... Verder was dit eerste college niet zo heel interessant, omdat die presentaties enzo besproken moesten worden, maar we hebben diezelfde middag wel meteen al 32 pagina's te lezen via de mail gekregen (hij heeft het alleen wel onmogelijk ingescand, zodat je het wel moet uitprinten, lang leve de copy shops). Heb wel ontdekt dat ik deze module volg met een andere uitwisselingsstudent. Het is een amerikaan en eigenlijk is dat wel gezellig, omdat echt contact met duitsers krijg je niet echt (hoewel ik wel mijn presentatie moet doen met een ander meisje, heb alleen geen flauw idee wie het is...) Na mijn college zijn we toen met een aantal naar de film geweest (Liesbet kon helaas niet mee omdat die de hele middag college had). We zijn naar "Allamanya- Wilkommen in Deutschland" geweest. Dat gaat over een turkse familie, waarvan de opa een gastarbeider in Duitsland was. Het was een leuke film en het duits was erg goed te verstaan!
Na de Kaufland (ben er echt achtergekomen dat ik niet van boodschappen doen houd) en lekker gekookt te hebben, ben ik met Liesbet naar Fitness geweest. Je mag overal een keertje uitproberen, dus we hebben nu eentje bij haar in de beurt uitgeprobeerd. Het was eigenlijk wel leuk, loopband, wat kracht en veel gekletst. Uiteindelijk zijn we zo nog 1.5 uur bezig geweest en toen we klaar waren hebben we ook nog een half uur lopen kletsen. Vanavond gaan we misschien weer, maar dan naar een andere waar david en marc al naar toe gaan, of ik ga naar de baan om daar te trainen.
Zometeen om kwart over elf heb ik Vorlesung over Syntax. Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

5th April 2011

Hihi, nog meer syntax! Daar zal je wel goed in zijn nu :P. Wat leuk dat je zo veel vrienden hebt gemaakt! Heb je nou de vakken die je eerder genoemd had? Kus, Eva P.S. Ik ga waarschijnlijk naar Moskou deze zomer! Ahhh :D.
5th April 2011

HAd vandaag het eerste syntax college en het was inderdaad puur herhaling, maar stiekem vindt dat niet zo erg. Ik heb nu de vakken: Koude oorlog, literatuur van de DDR vijftiger jaren, scheikunde en dus syntax en semantiek. Hoe is het verder op UCU? Naar Moskou?? Super cool!!!!!!!!

Tot: 0.205s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0452s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb