Valentijnsdag (maar dan zonder Valentijn) & toetsen

North America » United States » Massachusetts » Boston
February 14th 2011
Published: February 14th 2011

Valentijnsdag is in Amerika natuurlijk nog even meer gecommercialiseerd dan in Nederland, en op campus worden dan ook volop rozen uitgedeeld, en je kunt nog meer roze dingen kopen om al je liefde te uiten natuurlijkt 😉.

Dat heb ik niet gedaan van het weekend, helaas heel veel gestudeerd, want ik verwacht dat er morgen een zwaar tentamen op mijn tafel ligt. Beetje gestresst, vooral omdat het boek uitgebreider is dan de lectures en het daarom niet helemaal helder is wat ik moet weten. Pff, blij als ik dat gehad heb.
Vrijdag weer een tentamen, van Frans. Wat misschien nog wel vager is, maar hopelijk niet zo veel en een hele andere manier van leren. We hebben stukken uit Franse literaire boeken besproken, en je moet in staat zijn om daar de achterliggende gedachten van te vertellen. Daarnaast ook grammatica (lijdende vorm in het Frans), en zelf woorden invullen in de tekst in de goede tijd.

Afgelopen vrijdag wel de stad in geweest, dus er nog even uit dit weekend. Een hele mooie tas gekocht, dus ik heel blij! Eindelijk kan ik al mijn spullen mee naar campus sjouwen. Pizza gegeten in een restaurantje met Roos, Anouck & Ralph, en 's avonds had ik een feestje.
Eerst geborreld met wat internationale mensen en daarna naar een huisfeestje op de campus. Heel leuk, veel mensen ontmoet, en aan het eind van de avond werd er zelfs gedanst op het feestje (dat gebeurd hier niet zo vaak).
Zaterdag thuis gestudeerd, en met het thuisfront geskyped. 's Avonds er nog even uit geweest naar een 'dressed-up' party --> Je moest verkleed als iets dat met de eerste letter van je naam begon. Ik als 'Alice in Wonderland', een rokje had ik wel, en vrijdag had ik in de stad kousen gekocht. Niet het meest herkenbaar, maar wie weet kan ik dat nog verbeteren gedurende het semester.

Zondag in de bieb gestudeerd, en 's avonds met Anouck gegeten en koekjes gebakken. Je kunt hier een soort kant-en-klaar deeg kopen, waar je ei en boter aan toevoegt en wat heeerlijke koekjes geeft. Dus af en toe kan ik het niet weerstaan om zo'n pakje te kopen en even te zondigen.

Zo zwemmen met Roos en Anouck, en daarna even in de hottub en sauna. Even ontspannen en vanavond de laatste loodjes voor het tentamen van morgen.
Jullie horen hoe het gegaan is!

15th February 2011

Good luck
Wish you all the luck you need today for your test! And for now (its early there) some sleep! I'm going to my work soon an d will surprise my students (I hope) CUsoon
15th February 2011

zomaar
leuke stukjes Miek! Jullie vermaken je daar nogal heb ik in de gaten! Neem het er maar van, maar let een beetje op je nek :-)! groeties Jan
22nd February 2011

Hee MiekMiek! Super leuk om je verhaaltjes te lezen en foto's te kijken. Wel bizar dat jij in de bittere kou al hard zit te studeren en ik nog even een weekje in de zon kan genieten van de zomer. Maar vanaf maandag moet ik ook aan de bak natuurlijk;). Echt super relaxed al die faciliteiten op campus met sauna en al, klinkt goed! Succes met alles en we Skypen snel ok? xxxxxxxx Anouschka
1st March 2011

ook zonder valentijn
Ook al is Valentijn al weer een tijdje voorbij. Ik zat ook zonder "mijn Valentijn." We dachten het tijdens de wintersport dan maar goed te maken, dan zien we elkaar weer wat vaker. Maar Harry was op de piste en ik was zo af en toe in het hotel vanwege een kleine knieblessure de eerste dag. Jij hebt inmiddels ook geskied volgens mij. Voor ons zit de vakantie er weer op en Harry zit nu twee dagen in Duitsland. Dan komt hij weer jou kant op voor de laatste keer. vanaf begin april zal hij dan in Engeland in de buurt van Londen zitten. Dan komt hij waarschijnlijk ieder weekend thuis. Remco heeft zijn vliegticket geboekt, goed hé. Dan heb je weer wat om naar uit te kijken en plannen te maken. Nou studeerse, feestse en borrelse. Het gaat je goed. Jolanda.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1016.3kb