Sydney

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
February 12th 2011
Published: February 12th 2011

Nu har vi varit i Sydney i 5 dagar. Imorgon beger vi oss ivag norrut med greyhoundbuss kl. 06.45. Vart forsta mal blir Porte McQuire (7 timmars bussresa).

Under vara dagar i Sydney har vi bla. varit uppe i sydney tower, besokt sydney aquarium och wildlife world.
Vi har aven gatt runt i darling harbour, besokt operahuset, gatt runt i china town och besokt marknader.
Igar var vi pa bondi beach. Valdigt vackert, soligt, stora vagor och 25 grader i vattnet. Trots solfaktor och bara nagra fa timmar pa stranden lyckades vi alla branna oss ganska rejalt. Nagra lite mer an andra. Nu kanner vi oss slitna i kropparna. Bade pa grund av all sol och allt promenerande.
Vi delar rum med bla. ett par fran skane vilket ar ett kul sammantraffande. Igar var vi ute pa puben med dem, valdigt trevligt.
Sydney ar en mysig stad med harlig atmosfar, alla ar sa snalla. Man ser en massa folk som tranar overallt i parkerna, ser riktigt harligt ut och jag blir sa peppad att sjalv trana.
Nu kanner vi oss nojda med Sydney och ser fram emot vidare fard genom Australien.

// Milla och co.

18th February 2011

Sydney
Åh vad gött det låter med Sidney. Blir nostalgisk när jag läser var ni varit runt på. Känner igen att solen är stark. Jag mellanlandade en gång i Sydney på väg till Nya Zeeland och åkte in till Opera huset och strosade runt. Slappade i en park i 2 h och brände mig rejält. Såg ut som en kräfta när jag steg ombord på planet till Nya Zeeland. Flygvärdinnorna noterade min röda hy och fnissade....

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0476s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb