New York #7

North America » United States » New York » New York » Manhattan
October 18th 2010
Published: October 18th 2010

Mijn lieverds!

Eindelijk! Ik heb de toerist uitgehangen en gisteren het vrijheidsbeeld en Ellis eiland gezien! (zie foto's) Hee indrukwekkend! Vooral Ellis eiland was heel interessant.
Het museum vertelde over alle immigranten die hier op goed geluk heen zijn gegaan om een nieuw en beter bestaan op te bouwen. Ik heb nog op de lijst gekeken bij de Evers-Timmerman familie, dus kennen jullie iemand van de lijst?
De immigranten moesten op het eiland allemaal testen ondergaan om te kijken of ze geen besmettelijke ziektes hadden of dat ze er mentaal wel helemaal bij waren. Ze moesten bijvoorbeeld, zoals je op de foto's ziet, een puzzel doen en een diamantvorm tekenen om te kijken of ze wel wisten hoe ze een pen moesten gebruiken.

Verder gaat het op werk heel goed en begin ik hier steeds meer te settelen. Ik ben nu bezig met het organiseren van een aantal feesten voor de fotografie-industrie in New York. Met als doel natuurlijk de promotie van het blad. Pas geleden moesten wij werken tijdens een galerie waarbij alle foto's gemaakt waren met een mobiele telefoon, was heel cool! Nu ben ik bezig met een Halloween feest! Wij moeten alles regelen van uitnodigingen versturen tot barpersoneel vinden tot versiering van de locatie! Ook heb ik een paar ideeën voor stickers bedacht en die worden nu door de design-interns ontworpen.

Over de New Yorkers, iedereen is hier zo vriendelijk! Elke ochtend als ik met mijn chagrijnige hoofd in de metro richting werk sta (werk is en blijft toch altijd werk), roept de metro-man vrolijk bij elke stop: Have an awesome day y'all! En elke ochtend als ik koffie haal zegt de lieve koffie-vrouw vrolijk: Have a great day honey!

Wat mij ook is opgevallen is dat hier nooit iemand stil staat.. niemand maar dan ook niemand, wacht hier voor het stoplicht.

Volgens mij is een stoplicht voor New Yorkers een soort kerst-paal versiering.

Over op stap gaan, want dat heb ik uiteraard al eens gedaan, verbaast het mij dat alle kroegen en clubs hier al rond 4 uur sluiten!! Ik had bijna een brief naar de burgemeester geschreven of hij wel eens van de zin: 'The City That Never Sleeps' gehoord heeft?!
De mannen tijdens het uitgaan zijn ook uiterst vriendelijk.. Verleden zaterdag raakte ik aan de praat met een man, en voordat ik het wist zat ik aan mijn eigen tafeltje in de VIP, met een fles wodka in mijn ene hand en zijn business-card in mijn andere. (In Groningen gaat dit heel anders) Mannen hier zijn heel materialistisch! Met elke man waarmee ik heb gekletst kan ik je vertellen wat hij doet, wat voor auto hij heeft, en hoe veel hij wel niet op zijn bankrekening heeft, en dan weet ik vaak nog niet eens zijn naam!
De wodka vind ik dan weer geen probleem, doe ik helemaal niet vervelend over, maar een beetje bescheidenheid?

Hoe dan ook je maakt hier elke dag wel iets mee waar je over naar huis kunt schrijven!

Ik ben trouwens het appartement nummer vergeten bij mijn adres! Die is als volgt:

251 West 87th Street apt. 32
10024 Manhattan
New York, USA

Hoe gaat het met jullie in het verre Nederland? Bij mijn vriendjes in Groningen en familie in Amersfoort? Ik mis jullie heel veel!

19th October 2010

top
geniet van je berichten; schrijf binnenkort. t.lies
21st October 2010

Schatjepatatje,
je verhalen klinken super! Heb je je poëziezakdoek al moeten gebruiken? ;) Ik mail je voordat ik naar Morocco ga.. heel veel kusjes!
27th October 2010

Lisan.., Het klinkt echt super. Zou willen dat ik een dagje naar je toe kon.. Xxxx,-

Tot: 0.073s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb