Tasmania!

Oceania » Australia » Tasmania » Launceston
September 30th 2010
Published: September 30th 2010

Tankte jag skulle starta en blogg, mest for mammas skull, men aven for andra som vill se bilder!

Ska har lasa oronnasahals, ogon och psykiatri fram tills 10e dec, sen ska vi resa runt lite pa nya zeeland och fastlandet och kommer hem runt den 10e januari.

Ar alltsa pa tasmanien av alla stallen, galet langt borta, men paminner om england och kallt sa kanner mig som hemma. ingen isolering i rummet dar vi bor sa kor med lager-pa-lager-principen..
boendet ar med andra ord inte det mest moderna, men ar nara till skolan och hyfsat billigt + trevligt folk, sa blir nog bra!
sjukhuset ar ganska litet, Launceston-Launnie som staden heter har drygt 100 000 inv och vi ar ca 30 st i klassen. paminner lite om scrubs(trots att man inte har scrubs, maste ha finklader o ingen rock)
jag borjat med ENT-oronnasahals, verkar riktigt skoj och har en helt underbar handledare- Mr Singh. Hur skon som helst, ar sikh(turban tillomed inne pa op) + att han bjudit pa kaka tva ganger denna vecka redan=) onska jag kunde ta en bild pa honom, ska se om jag lyckas med det..

ska aven se om jag kan lagga upp lite bilder har ocksa...
aterkommer med mer info!
kram fran mig

1st October 2010

Härligt syrran!
Härligt att höra av dig Malena! Ni ser ju ut att ha kommit i ordning ganska bra. Du ska se att ni får en helt underbar vår när det blir lite varmare. Jag längtar lite tillbaka till spänningen när man själv var på andra sidan. Lite märklig känsla är det ju.Skönt att vet att ni har det bra. Ser fram emot fler rapporter! Kram Emil m familj

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0494s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb