vineyards and tomahawk


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Launceston
October 4th 2010
Published: October 4th 2010
Edit Blog Post

Nu ar det mandag och tillbaka i skolan igen, har varit op hela dagen, en parotidektomi som tog ca 3 h, intressant men lite lang tid att bara sta, aven fast jag fick gora ett par stygn i slutet=)
nu sitter jag pa sjukhusbiblan och skriver, kanns som jag blivit en san dar utbytesstudent som ar pa skolan dygnet runt.. har nu atit bade lunch och middag i cafeterian + att jag tranat pa sjukhusgymmet ocksa.. tur att man bor 100 m bort iaf=)

men i helgen tog svenskganget en liten utflykt norrut pa tasmanien, vi fick lana ett sommarhus av en kille som bor pa nurses home, och en bil av en kille i klassen...skoj att se lite av landsbygden! verkligen fint har, allt fran berg till sandstrander och mycket jordbruk och skog. Pa vagen till stugan stannade vi till pa nagra av de manga vingardar som finns har och hade lite vinprovning, och at god mat (redan trott pa vad cafeterian har att erbjuda)! sen stannade vi till och sag finalen i afl(aussie football leage) pa storbildsskarm, innan vi akte upp till stugan som lag alldeles precis vid havet.. riktigt harligt och vadret blivit mycket varmare, sol hela helgen och stellan tillomed brant sig lite..
bra att tasmanien inte ar storre an att man kan ta sig med bil overallt, dock ar vagarna ganska slingriga och det ar massor av roadkills overallt, riktig otackt, pa en stracka vi korde doda djur var 20e meter...

denna veckan ar vi lediga fran skolan ons tors fre, for torsdag ar nagon slags helgdag i launceston nar de har marknad(visar upp snabbaste faret etc).. vet inte alls vad vi ska hitta pa da, men pa onsdag blir det bbq med klassen, ser jag fram emot!

ha det gott sa lange,
kramar fran mig


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement



4th October 2010

nytt inlagg efter helgens roadtripp pa nordkusten
5th October 2010

Kul med kort!
Hej Mallis! Vad kul att läsa din blogg. Låter så spännande det ni är med om där! Hur är klassisarna? Vädret? Havet? Hälsa alla! Puss och kram, Jossan
5th October 2010

Sweeet
Harligt ni verkar ha det. Njut av helgledigheten, kommer säkert önska du hade mer av den varan senare=)
5th October 2010
jag o carro provsmakar sparkling

Finfin bild!
11th October 2010

hej! jag inte sa bra pa det har med bloggande, sag dessa mess forst nu=) allt valdigt bra an sa lange och folket i klassen + eg alla man traffar ar hur trevliga som helst! och nu ar det ju ganska mycket varmare tack o lov...man kanner att solen ar riktigt stark har, borjat ogon idag och redan sett en med cis pa cornea... manga som cyklar har ocksa..tanker pa mitt tranande..men vatt pa sjukhusgymet idag iaf! hur gar det for dig? puss o halsa alla dar hemma

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.0344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb