London and Paris

Europe » France » Paris
May 7th 2010
Published: May 7th 2010

We vlogen heel erg comfortabel busines class/ first class vanuit Costa Rica en vanaf Atlanta (USA) met British Airways naar Parijs, althans dat was de bedoeling. Vanwege de vulkaan uitbarsting in IJsland zijn we in Londen gestrand. We waren best moe na die lange vlucht en wisten even niet wat er aan de hand was. Niemand wist waar we naartoe moesten maar uiteindelijk verwees iemand ons door naar boven, de trap op en naar “G”. Daar moesten we dan maar in de rij gaan staan. Waarvoor wisten we niet eens, en er stond al een giga lange rij mensen te wachten. Het bleek voor een hotel overnachting te zijn, op kosten van British Airways en het duurde ruim 2 uur voor we aan de beurt waren. Ondertussen kwamen er mensen langs die flesjes water uitreikten en wat later ook broodjes.
Met een bus zijn we naar Londen Gatwick gebracht en in het Sofitel ondergebracht, met vouchers voor ontbijt, lunch en diner. Mooi hotel en goed eten, we waren er erg blij mee, vooral dat we niet op de luchthaven hoefden te overnachten. De volgende dag waren er nog geen vluchten en werden we naar het Hilton overgeplaatst. Ook niet verkeerd en wederom goed eten.
Overal waren de mensen super vriendelijk, vooral van British Airways. Degene die daar over klagen sporen niet hoor ! Ook in het vliegtuig, waar we business class vlogen haha…dat is ook een hele ervaring moet ik zeggen. Je word er echt in de watten gelegd en we hadden zelfs stoelen waar je een bed van kon maken. Druk op een knop en je stoel “gleed” naar beneden, lekker dekentje erbij zzzzzzzzz.
We zagen de aswolk toch wel dreigend lang blijven hangen en besloten om op zoek te gaan naar boot of trein naar Parijs. Zo ver was het immers niet. Uiteindelijk, na een uur zwoegen achter de pc in het hotel hadden we kaartjes voor de (snelle) trein naar Parijs voor de volgende dag. Met de trein en metro zijn we naar het St. Pancrass/King’s Cross station in Londen gegaan om over te stappen op de snelle trein (TGV) naar Frankrijk.
Daar bleek dat er nog heel veel mensen stonden te wachten om een kaartje te kunnen kopen en er werd omgeroepen dat er voor die dag geen plaatsen meer beschikbaar waren. Wat waren we blij dat we de benodigde papieren in ons handen hadden. Ook pas na hulp van een aardige rasta meneer want de machine wilde niet printen voor ons.
Via de kanaaltunnel (slechts 20 minuten) zoefden we naar het vaste land. Onder het genot van een lekker wijntje zagen we het Franse land voorbij razen en na slechts 2,5 uur waren we al in Parijs.
Het was al eind van de middag en heerlijk warm vergeleken met London waar het behoorlijk frissig was. Na een korte taxi rit, kwamen we dan eindelijk, twee dagen later op onze oorspronkelijke bestemming aan: Le Claridge aan de Champs Elysees.
Wat een geweldige plek, en we waren ge-upgrade naar een suite met uitzicht op de Champs Elysees in plaats van op de binnenplaats. We hadden zelfs een balkon en het uitzicht was echt super geweldig. De Arc de Triomphe aan de rechterkant, het Louvre en de Notre Dame links, en recht voor onze snufferd stond de Eiffeltoren. Wauw !
Onze suite bevatte een keuken en woonkamer met balkon en via een wenteltrap ging je naar de bad en slaapkamer, ook met balkon maar de deuren wilden niet open. Geloof me, we hebben het geprobeerd !
Willeke’s frans was niet meer wat het was hoor, maar via handen en voeten en spaans praten (si ipv oui enzo) hebben we toch een supermarkt gevonden. S’avonds hebben we heerlijk op het balkon gezeten en lekker genoten van het mooie weer en het uitzicht.
De volgende dag zijn we op ons gemak gaan rondwandelen, de Seine was vlakbij en we hebben veel foto’s gemaakt. Achteraf bleek dat het bijna onmogelijk is om een foto te maken ZONDER de Eiffeltoren erop.
Vlakbij het Louvre hebben we een stokbroodje gekocht en zijn we huiswaarts gegaan. Het was zulk lekker weer dat we in ons t-shirt hebben kunnen lopen. Op het balkon was het ook weer goed toeven en hebben we stokbrood met brie (natuurlijk !) en boursin gegeten.
In de middag hebben we een rondrit met een bus gemaakt en zodoende de Notre Dame en nog wat andere bezienswaardigheden kunnen zien. We waren slechts 1 dag echt in Parijs maar we hebben er wel heel erg van genoten.
Vervolgens gingen we wederom met de TGV naar Nederland. Terwijl we in Parijs op de trein zaten te wachten (we waren veels te vroeg) werd er omgeroepen dat er een staking was met de treinen. NEE !
We keken elkaar aan en dachten hetzelfde: “niet weer he ?” maar gelukkig bleek de trein naar Brussel wel te gaan die dag …. Pffff…..je zult het toch mee maken zeg. In Brussel hebben we koffie gedronken, wat rondgekeken en de trein naar Rotterdam genomen.
Daarover meer de volgende keer,
Bonjour en Hasta luego,
Hubert en Willeke

******************************

We flew in very comfortable business class/ first class from Costa Rica and from Atlanta (USA) with British Airways to Paris, at least that was the plan. Due to the volcanic ash cloud from Iceland we got stranded in London. We were a bit tired after the long flight and didn’t know what was going on right away. Nobody knew where we were supposed to go but eventually someone told us to go up the stairs to “G”. There was a very long line of people waiting already. At first we didn’t know what we were waiting for, but it turned out to be for a hotel room.
After two hours it was our turn and it appeared that British Airways was paying for everything, the room including all meals. In the meantime people came by and offered us bottles of water and later sandwiches as well.
We were taken, by bus, to London Gatwick and were dropped off at the Sofitel. A very nice hotel which provided good food. We were very happy that we didn’t have to spend the night at the airport instead.
The next day, still no planes flying and we were transferred to the Hilton hotel. Also not bad at all and again, good food.
People were very friendly everywhere, especially from British Airways. Those who think different are crazy ! Also in the plane, at least in business class, wow that’s an experience for sure. They make you feel very special. Our seats could be turned into a bed by pushing just one button, nice blanket to cover and zzzzzzzz we went.
We noticed that the ash cloud was going to stay where it was and decided to go look for tickets for boat or train to Paris. It wasn’t that far anyway.
Finally after an hours work on the pc we managed to get tickets for the fast train to Paris the next day. We took a train and underground to get to St. Pancrass/King’s Cross station in London where we transferred to the fast train (TGV) to France.
There were a lot of people there waiting to get a ticket and we heard that there were no tickets available anymore that day. We were very happy to hold the papers in our hands. We got some help from a nice rasta man when the machine didn’t want to print our tickets for us.
Through the canal tunnel (only 20 minutes) the train brought us to the continent. While sipping a nice wine, the French landscape passed by and after just 2.5 hours we were in Paris.
It was late afternoon and it was nice and warm, compared to London where it was very chilly. After a short taxi ride, we finally arrived two days later than expected at our original destination: Le Claridge on the Champs Elysees.
What a wonderful place, and we were up-graded to a suite with a view of the Champs Elysees instead of view of a courtyard. We also had a balcony and the view was spectacular. The Arc de Triumph on the right, the Louvre and the Notre Dame left, and right in front of us the Eiffel tower. Wow !
Our suite had a kitchen and a living room with balcony and up the spiral stairs towards a bath and bedroom, also with balcony but the doors didn’t open, believe us : we tried !
Willeke’s French wasn’t that good anymore substituting Spanish (si instead of oui etc) but with sign language and feet we finally found a supermarket. In the evening we just sat on our balcony, enjoying the lovely weather and the view.
The next day we strolled around, the Seine was close and we took a lot of pictures. We noticed that it was almost impossible to take a picture WITHOUT the Eiffel tower in it.
Close to the Louvre we bought a baguette and went home. The weather was so nice that we just walked in our shirts, no coats. It was nice on the balcony as well so that’s where we had our baguette with brie (off course) and boursin.
In the afternoon we took a bus tour sitting on the top deck of a double decked bus which enabled us to see the Notre Dame and other interesting tourist sights.
We where in Paris really only for one day but we enjoyed it very, very much.
We took the TGV train again to Holland, but while we were waiting in Paris for the train (we were way to early) there was an announcement saying that there was a strike with the trains. NO !
We looked at each other and thought the same thing: “oh no, not again ?” but it turned out that our train to Brussels was leaving that day….pfff…..
In Brussels we had coffee, looked around a bit, and took the train to Rotterdam.
More about that the next time,
Bonjour and Hasta luego,
Hubert and Willeke

13th May 2010

WOW!
Glad you guys are having a blast. Just so happen.. an old buddy walked in today from retirement... Yep.. Joyce is finally retired.... not .. by choice and she also peeked at this blog with me.... Boy.. Miss ya !!! Sandra

Tot: 0.066s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 44; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb