Soo-a s'day

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
March 26th 2006
Published: March 26th 2006

Nu wij hier al bijna een week vertoeven willen wij jullie vertellen over de kleine momenten die ons opvallen en die het leven hier zo aangenaam maken.
Vanochtend bij het ontbijt waren 2 meisjes bezig om heel LaNoria van verse lotusbloemen te voorzien. Met zijn tweeën vouwen ze om de 2 dagen alle blaadjes van verse lotusbloemen naar binnen, zodat ware kunstwerkjes ontstaan en alle tafels in het restaurant en alle gasten in de lodges een vers boeketje hebben.
Het restaurant waar wij s'morgens frans ontbijten ligt hoog gelegen, is open met een van bamboe bladeren gevlochten dak, en omringd door palmen, bloeiende bougainville, bamboe en bananenplanten.
De Cambodjaanse keuken is verrukkelijk!! Alles wordt vers bereid en dat is ook een belangrijk onderdeel van de dag.
Anne weet natuurlijk ook de beste adresjes en weet precies waar je wat moet eten.
Op Angkor Wat eet je b.v. de beste yellow cake, een cambodjaanse, ik zal maar zeggen pannenkoek, die je vult met een gehaktprut, kruiden en sla soorten en uiteindelijk dipt in een overheerlijke kruidensaus.En dat alles gewoon met je vingers!
Anders eten we met stokjes dat ons aardig goed afgaat.
Met water moet zuinig worden omgegaan, er zijn weleens dagen dat de douche het niet doet maar daarvoor hebben we een hele grote gevulde stenen kruik met ijskoud water die moet worden bediend met een pannetje. En dat eerste pannetje is het allerergst!!!!!!!
Daarna wil je er wel 100 Heerlijk!!!!!
Ook valt regelmatig de stroom uit en moeten wij het bij 40 gr. zonder airco doen en kunnen wij ook niet internetten.
Vanochtend zijn wij naar de plaatselijke oude markt geweest, waar het heerlijk rond struinen is en waar je je verbaast over het feit dat hele families gezellig tussen allerlei koopwaar bivakkeren.
Op de afdeling JUWELEN gaan de lichtjes pas aan als je voor hun vitrine staat. (Zuinig met energie)
Gisteren hebben we de dag relaxt aan ons zwembadje doorgebracht, en aan het eind van de middag ondergingen we een massage door blinde masseuses, die voortreffelijk uitgevoerd werd.
s'Avonds zijn we naar een concert in het JayavermanVII hospital geweest. Een kinderziekenhuis waar de directeur iedere zaterdag avond een klassiek concert verzorgt waarbij hij zelf cello speelt. Tussen de muziek door vertelt hij over de problematiek en de noden van dit ziekenhuis.
Tegen de gasten vertelt hij wie jong is geeft bloed, wie oud is geld ,en wie er tussenin zit die mag bloed en geld geven.
Een zeer bewogen man die begaan is met de zieke cambodjaanse kinderen waarvan 65% tbc heeft!
Na afloop zijn we naar Anne"s huis gegaan waar we met een aantal vrienden haar verjaardag nog een beetje vierden met een heerlijke cambodjaanse maaltijd.
Dan is het genieten onder de sterrenhemel, nog steeds 30 gr. en muziek van krekels in de tropische nacht.
Ook dit was weer een heerlijke dag .Zoals jullie kunnen lezen vermaken wij ons prima, we gaan nog even door.
Leuk om al jullie reacties te lezen, volgende keer weer meer.

Warm greetings H&M

26th March 2006

Hey Marion en Hanneke, wat bijzonder leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Het duurde even voor ik ontdekt had hoe het allemaal werkt, dat zal de leeftijd zijn! Het is hier eindelijk niet meer zo koud maar nog wel veel wind. Toch gefietst: van Amsterdam naar Marken en weer terug, alleen was bij terugkomst onze autoradio verdwenen (zo een waar je nog cassettebandjes in kon stoppen, waarschijnlijk een jaren negentig junk). Zoals Peggy al schreef ben ik oma geworden van Anne. Het is een schatje, ik ga haar morgen weer bewonderen. Ik hoop dat jullie nog heel veel genieten en dat we binnenkort veel foto's te zien krijgen. Groetjes Irene
27th March 2006

Hoi Marion en Hanneke, Goed ,te lezen dat jullie nog steeds zo aan het genieten zijn . En wat houden jullie de mail goed bij! Kijk een paar dagen niet en ja hoor ,weer 3 mails! Leuk jullie zo te kunnen volgen. Zeg Marion ,doe mij ook zijn tuktuk fietser! Je zet hem toch wel af en toe op het achterbankje zodat jij de pedalen kunt rond laten gaan ? Anders weet je straks niet meer hoe het moet en ik geloof niet dat Irene en Dorine zo met jou over onze mooie fietspaden gaan van de zomer!!! Hier in Alphen gebeuren geen opwindende dingen, of het zou de storm moeten zijn die er nu raast. De zon doet af en toe zijn best om de aarde op te warmen voor jullie terugkomst , maar die 30 graden gaan we niet redden! Wij rennen ons met z'n allen een rotje naar de zonnebank om enigsinds met jullie in de pas te blijven,maar het zal toch op zwart/witjes gaan lijken ben ik bang. Zeg Marion, ik heb bij iemand nog 60 euri uit de zak los gepeuterd! en jij schrijft over een ziekenhuis wat altijd geld kan gebruiken, misschien kun je ze ter plekken gebruiken voor 't goede doel of toch liever naar de rekening in A'dam? zie maar ,ik houd het wel hier tot je terug bent. Ben wel nieuwsgierig naar de foto's van alle mooie dingen die jullie daar zien . Hoe is het , heb jij je oude beroep al opgepakt en sta je ook al voor de klas van Anne als hulp juf? Kijk uit naar jullie volgende verhaal, tot dan.

Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.03s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb