soo- s a day (hello)

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
March 28th 2006
Published: March 28th 2006

Het aftellen is al een beetje begonnen. Deze laatste dagen relaxen we wat en genieten volop van de cambodjaanse cultuur. Ook de warmte begint een beetje te wennen als je er maar genoeg water en cola tegenover zet. Annemarie is druk in de weer om alle vrijwilligers die er op het ogenblik bijkomen weg wijs te maken in het hele onderwijssysteem hier. De door ons meegebrachte boeken hebben al een geplastificeerd plekje in de bibliotheek gekregen. En ze zijn er maar wat blij mee. Je rond laten rijden in de tuktuk is een feest en we worden er zo handig in! Je roept waar je heen wil + one dollar en je gaat. Het is heerlijk uitwaaien in zo,n karretje en gelukkig hoef je verder niet aan de verkeersregels te denken. Want dat wordt ter plekke bedacht! Wie het eerst komt, het eerst voorrang en anders zet je je tuktuk er gewoon tussen!! Het vervoer per brommer is ook zeer efficient. Een hele familie past er met gemak in een keer op!!! Vader voor 3 kinderen erbij en moeders sluit de rij (soms nog zwanger ook) en rijden maar, en lachen en zwaaien. De plaatselijke markt is een kleurrijk feest. Het is de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen. je kunt er prima slagen als je er maar afdingt en dat lukt ons ook al aardig. De meeste toeristen om ons heen zijn nu wel de backpackers, veel fransen en natuurlijk (met name op Angkor Wat) de japanners. Het toeristenseizoen is een beetje over want het regenseizoen gaat er aan komen maar dan zijn wij al thuis. Bedankt voor jullie leuke reacties uit Holland we zullen wat warmte voor jullie meenemen. Groetjes H&M

Tot: 0.086s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb