Jungletrekking!

March 23rd 2006
Published: March 25th 2006

busreis Padang-Medanbusreis Padang-Medanbusreis Padang-Medan

die 26 uur duurde ipv 18 uur
Van Danau Maninjau (waar we kennis gemaakt hebben met Freddy, " The Hugest Cocroach Ever!", onze vaste nocturne gast in de badkamer met speciale voorkeur voor " hangplek" bij wc-bril of wastafel) via Bukitinggi naar Medan met de touringcar (een "ge-upgrade" gewone volksbus met airco). De tocht zou 18 uur duren en vertrok vanaf B'ttinggi om 13.00 uur. Na 5 minuten de eerste stop bij het ticket-office van de busmaatschappij ALS. Kwam goed uit want Anneke moest plassen. Al kokhalzend kwam ze even later terug: alles onder 1m50 hoog in de hele toiletruimte was lichtbruin aangekoekt en en de stank was onvoorstelbaar; smeriger kan echt niet. Inger heeft de hele reis haar plas opgehouden😉

De tocht duurde uiteindelijk 26 uur want:
1. de band was lek dus wisselstop;
2. de lekke band werd ter reparatie aangeboden in een "garage' in de jungle;
3. de remmen werkten niet goed;
4. de remmen werkten nog steeds niet goed;
5. een aantal keren stoppen voor Moslimgebeden.

We kwamen helemaal gebroken aan in Medan en besloten direct door te reizen naar Bukit Lawang (de bus stikte van de kakkerlakken en windenlatende passagiers, dus slapen was lastig). De weg naar Bukit Lawang zit vol diepe kuilen en met 17 personen in een aftands doorgezakt minibusje (waar in Nederland maar 7 passagiers in zouden passen) hebben we het dan toch gered.

Bukit Lawang / Gunung Leuser National Park is waar ze orang utans die als huisdier worden gehouden rehabiliteren voor jungle life.
We hebben een 3 daagse trekking gedaan in de jungle (de laatste dag meer glijden dan lopen door de regenval): naast orang utans, makaken en Thomas Lip Monkeys (?) zagen we door de wijze van overnachting ook een gigantische hagedis (leek wel een varaan, was misschien ook wel zo😉 slang en heel veel kevertjes 😞

Toen we naar 3 jungletochtdagen terugkwamen in onze Eco Lodge troffen we een grote net gerehabiliteerde hongerige orang utan aan op onze veranda!!

In Bukit Lawang zijn we ook door onze gids afgezet, maar ja....dat is begrijpelijk als je het dorp ziet vol hangjongeren en grote werkloosheid.

Ciao!

busreis Padang-Medan6busreis Padang-Medan6
busreis Padang-Medan6

tweede stop: de lekke band werd geplakt zodat de reserveband weer opgeborgen kon worden
busreis Padang-Medan8busreis Padang-Medan8

Reis met minibus Medan-Bukit Lawang2

en palmolieplantages in Noord Sumatra
Bukit LawangBukit Lawang
Bukit Lawang

inkopen doen met de gids voor de jungle trekking in een dorp vlakbij Bukit lawang
Bukit Lawang1Bukit Lawang1

Bukit Lawang4Bukit Lawang4
Bukit Lawang4

Bukit Lawang5Bukit Lawang5
Bukit Lawang5

Eco Lodge: Geckos op de muren (we dachten eerst dat er iemand op het raam tikte)
Bukit Lawang6Bukit Lawang6
Bukit Lawang6

Eco Lodge: naast Geckos ook vlinders, katten, eekhoorns (geen kakkerlakken!)

25th March 2006

Freddy
Waarom moet dat beest nu weer Freddy heten? Wat is dat toch met de naam Fred. In films speelt Fred meestal de domme onschuldige hals. Gelukkig was Freddy Kruger de uitzondering op de regel. Veel plezier daar nog met alle Freddy's en anderen.
26th March 2006

gezond
heyyyyy heeft Anneke nog geprobeerd boven die 1m50 uit te komen??? bedoel...met een beetje karakter laat je dat niet op je zitten natuurlijk!! :-) en ...heb nog een goede oplossing voor Freddy hoor...ze zijn namelijk heeeeel erg eiwit-rijk!! goede oplossing voor magere tijden zeg maar...:-) en...ja...ik denk (weet bijna zeker) dat het een varaan was... die herken je trouwens best wel makkelijk, want ze hebben een grotere en plattere bek als een "hagedis" , ze hebben een gespleten tong, die regelmatig naar buiten komt om te "proeven" ... ze hebben de voorpoten een beetje "bull dog"achtig staan, een soort van...borst vooruit en kin omhoog....beetje stoer dus...en als ze lopen , dan "zwiebelen" ze met heel hun lichaam een beetje heen en weer... groetjes vanuit een tropisch nederland...:-) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
27th March 2006

happy birthday
Hallo dames, of kun je niet meer van "dames" spreken na de locale hygiëne omstandigheden??? Allereerst, HEEEL ERG GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG Anneke!!!! Ik moest van Marije je bellen in Indonesië, en pas na heel veel uitleg snapte ze dat dat niet echt mogelijk was. vandaar deze manier. De lente/zomer is hier losgebroken, warm (wel 19 C, veel warme regen en natuurlijk onweer. Het zal ook eens normaal gaan in ons kikkerlandje. Het is nog steeds benauwd en behoorlijk warm, dus we zijn naar het tuincentrum geweest om plantjes voor de carport te halen en natuurlijk paastakken. Lekker burgerlijk hé, vooral als je lekker op avontuur bent in de wildernis. Ik lig steeds in een breuk van jullie verhalen. Goed gevoel, zeker voor de maandagmorgen zoals nu. PS: vergeet niet dat als je terug komt de zomertijd ingegaan is! Hele dikke knuffels van het totale gezin en onze 2 bijna kids Aron en Melvin die zo'n beetje bij ons wonen zo langzamerhand. Liefs, Inge

Tot: 0.096s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb