Cambodja

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
March 21st 2006
Published: March 21st 2006

Na een zeer voorspoedige reis met China Airlines hebben we een fijn relaxed weekend in BKK gehad. We konden wennen aan de warmte en het hectische leven in deze wereldstad.De Bathen hebben we lekker laten rollen, want op de plaatselijke marktjes is het genieten en kopen! Maandag middag naar Siem Reap vertrokken en voor je daar door de douane bent is je paspoort een gekleurd boekwerkje. En daar stond Annemarie op ons te wachten. Geweldig om haar naar 5 maanden weer te zien en te kunnen omarmen. Met de tuk-tuk bracht ze ons naar het La Noria Guesthouse waar we ons tussen de bananen, bourganville, palmen en hibiscus ons in een tropische lodge wanen. En wat is het fijn om zo'n gids te hebben. Toen de koffer openging was het net Sinterklaasavond met al de meegebrachte spulletjes voor haar en wat was ze blij met alles. Na een echte cambodjaanse maaltijd viel de tropische nacht. Vandaag zijn we met de tuk-tuk en onze vaste chauffeur So Pheae met Anne naar haar schooltje geweest. De leerlingen kregen als lesoefening vragen maken in het engels, en met ons erover praten. En dat ging ze heel goed af en bij ons gutste het water langs onze ruggen. Heel indrukwekkend wat Annemarie en de vrijwilligers hier van de grond weten te krijgen. En vooral het enthousiasme waarmee de kinderen naar school komen. Nu we het zelf zien en meemaken weten we wat er allemaal nog nodig is hier en dat is heel veel. Daarna zijn we naar het Landmine Museum van Akira geweest, waar eigenlijk 3 jaar geleden het hele Cambodja "avontuur " voor Anne is begonnen. Heel indrukwekkend en we kregen een rondleiding in het engels door een van Anne's eerste leerlingen. Al zijn we nog maar 24 uur hier de indrukken doen vermoeden dat we al 24 dagen hier zijn!!!!!!!! Wat een indrukken wat een andere cultuur, wat een vriendelijke mensen, wat een welkom overal!!! We gaan door met genieten en we schrijven gauw uit deze wereld. Liefs HNM.

Siem Reap
Fijn om een uitgebreid verhaal van jullie ervaringen te lezen. Zo te horen komen jullie om in de indrukken en ervaringen. Komen er ook foto's? Geniet van alle ervaringen en indrukken. Liefs Ben

ASIA Trip met moderne moeders
Jeetje dames, wat leuk allemaal. Ik dacht eerst dat het een virus betrof wat ik aan mail ontving, ik had nl nog niet eerder van een web-blog gehoord! Veel plezier in Asia xx Simone
21st March 2006

Wat leuk om op deze manier jullie ervaringen mee te beleven! Ik had nog niet eerder gekeken op het door jouw opgegeven adres; maar omdat ik een e-mail kreeg werd ik nieuwsgierig. Wat zal je trots zijn op Anne en de andere vrijwilligers! Vanaf hier geen nieuws. Het is nog steeds erg koud. Geniet van jullie trip en ik hoor/lees graag jullie verhalen. Hartelijke groet.

lieve groet zus
Was even een puzzel,maar met rieks snap ik ook deze mail!Geweldig om jullie zo te volgen.Zit hier zelf in de potten creme,maar wil nu erg graag even daar zijn. Ik begrijp goed het een geweldige plek zou zijn om te zijn .Snap ook niet dat je mij niet voor de gezelligheid mee nam?Heel veel liefs en tot horens,kus Caro

Hee meisjes
Hee moeders + Hanneke! Wie had dat gedacht, van computercursus tot webblog..Hip hoor. Hier ook alles lekker, zelfde soort temperaturen gelukkig nog en genoeg te doen. Geniet ervan en geef die bijna jarige zus van me een dikke zoen. Grusse uit Afrique, F

bofferds
Hoi Marion en Hanneke, survend op het web kom ik jullie tegen.Wat leuk om zo mee te genieten van jullie reis.In Alpen alles oké, Lotje is in het ziekenhuis en moet oefenen om weer met onze uitjes mee te kunnen! IRENE is OMA geworden!! Zag net haar mail met een foto waarop een zéér trotse oma een schattig klein meisje knuffelt, zo te zien alles oké!, heb haar nog niet gesproken.Gisteren géén bridge, dus je kunt zo weer aanschuiven bij terugkomst. Leuk dat Anne zulke goede resultaten heeft met haar kids,komen de boeken goed van pas dus.Feliciteer Anne met haar verjaardag en tot de volgende mail!groetjes vanuit en koud landje.

Tot: 0.101s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0407s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb