Even iets anders....

Published: March 22nd 2006

Alpen

Skien in Frankrijk

Jurien (Hannekes zoon) en ik (Hannekes man) zijn vorige week wezen skien in Frankrijk.
We hebben Han niet meer gezien sinds we vertrokken op zatermorgen.
Vandaar deze wat afwijkende blog met wat foto's.
Brengt misschien ook wat verkoeling als de temperatuur in Siem Reap wat hoog oploopt.

Dit is Jurien, bovenaan de lift vanuit het dorpje St. Martin de Belleville waar we een apartement hadden.
De berg op de achtergrond is de Mont Blanc. Dit soort weer hadden we 5 dagen achter elkaar.
Zijn dan ook goed bruin geworden (alleen ons gezicht!)

De volgende foto ben ik op dezelfde plek. Werkelijk prachtig uitzicht op de Mont Blanc.

Vanuit deze plek lag het hele gebied van de Trois Vallees voor ons open.
Je kan daar uren skien zonder op dezelfde plek terug te komen.
Moet alleen in de gaten houden dat je op het eind van de middag weer
in de buurt van je appartement bent, want als de liften om 5 uur stoppen
kan je alleen nog maar naar beneden skien.
Ben je dan in het verkeerde dal, dan is een taxi de enige optie om nog thuis te komen.

De laatste foto is genomen op de laatste skidag.
Dit is bij een restaurant halverwege de afdaling terug naar St. Martin.
Na zo'n biertje skiet het een stuk meer ontspannen.
De hellingen lijken minder stijl etc.
Gelukkig was het nog maar zo'n 10 minuten naar huis.....

Ben

Tot: 0.16s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0536s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb