Fluoriserend blank

Africa
January 25th 2010
Published: January 25th 2010

Het is hier ongelooflijk hard Afrika.
Warm, enkel rode zandwegen (buiten dan een paar hoofdwegen), kindjes met dikke buiken en op blote voeten die al spelend met een kapotte fietsband achter je aanlopen al roepend Nazara wat blanke betekent in het Moré.
Al vier uur op een paard gezeten met een onbekende zwarte achter mij die mij nu heel de tijd blijft bellen.
AL in een taxi gezeten waarbij de remmen niet werkte en de chauffeur zijn auto tot stilstand liet brengen door middel van zijn handrem hevig naar ophoog te trekken en ik dan nog uit een rijdende auto moest springen. Of bij een taxichauffeur die ongelooflijk hard scheel keek en waarbij de voorruit ondoorzichtbaar was geworden doordat er duizenden 'sterretjes' (zeg maar sterren) in waren geslagen door spelende kinderen. Carglass had er werk aan gehad.
Mijn I-pod is de tweede dag al gestolen door kindjes van jonger dan 12 jaar en ik heb een kat aan het spit zien hangen naast wat gebraden hondenkoppen. Heb ook heilige krokodillen geaaid, het kan hier allemaal jongens!!

Mijn gastgezin is heel lief. Vader werkt elke dag en komt rond 21.00 thuis, dus die zien we niet zo vaak. Meneer werkt met computers en heeft een eigen laptop met draadloos internet, wat heel gek overkomt aangezien er buiten mijn poort de armoede zo groot en zichtbaar is. De moeder is voor mij heel lief en de kinderen (4) zijn ongelooflijk vermoeiend maar ik heb er veel steun aan aangezien ik de laatste dagen het nogal moeilijk heb (emotioneel wrak).

Mijn project is een ware hel. Van buitenaf lijkt alles heel clean en netjes, goedverzorgd. Totdat je er een weekje 'werkt'. Kinderen tussen de 4 en de 15 krijgen voor het minste slaag met een stok of met binnenband van een fiets of worden door de gang gesleurd aan hun oortjes. Ze doen heel de dag niets, ze vervelen zich dus kapot en gaan dan wat vervelend doen: roepen, op stoeltjes staan, elkaar pijn doen,... waardoor de 'opvoed(st)er' dan kwaad wordt.
Kleinere kindjes worden dan wel weer goed verzorgd.

Pure frustratie is het, je ziet zoveel slechts en je kan echt NIKS doen.
Het aller vervelendste vind ik dat ik zo blank ben. Ik vind van mezelf dat ik al goed ben gebruind, maar ik blijf fluoriserend blank. Het is onmogelijk om de straat ongezien over te steken, sowieso dat er iemand Nazara of 'hé la blanche' roept.

Foto's heb ik bijna nog niet getrokken dus geen foto's.

Groetjes uit het verre Burkina Faso,
Denk aan mij, want ik heb het af en toe of heel de tijd nodig!
Dikke kus
Annablle

Amai
Amai annabelle das echt wel zot hard! Ebde misschien al spijt? want kan inbeelden dat het niet echt leuk is Als ze u al blank noeme, wa zou ik dan zijn ^^ Ge kunt mij altijd berijke wanneer je zin hebt in een babbel Veel groetjes, Maxim

Belli
Belli, ik ben er voor u echt waar ik zit hier al te wenen voor da scherm (wetend da ik da ni aan zou kunnen wa gij nu doet en meemaakt).. you can mail/call/sms me anytime!! Liefs Phi, Xxx

hou vol!!
Hey nichtje, Klinkt allemaal als heftige verhalen. De wereld is ongelofelijk hard in dit soort landen weet ik ondertussen uit eigen ervaring. Ben ongelofelijk trots op alle moed en durf dat ge er als die blanke wel bent! Dikke zoenen , Van uw even blanke nicht

ik denk aan jou
Lieve Annebelleke, Onze bas stuurde je bericht naar mij door. Hij weet dat ik het leuk vind om op de hoogte te blijven van jullie reilen en zeilen. Ik ben wel geschrokken van wat je schrijft. Het lijkt me niet makkelijk om zoveel ellende te ervaren en je zo machteloos te voelen. Als je dan geen vertrouwde mensen om je heen hebt om stoom af te blazen kan ik me voorstellen dat het je af en toe te veel wordt. Zijn daar nog blanken of ben je de enige? Gelukkig valt je opvang gezin mee en voor zover ik begrijp hebben die een redelijke levensstandaard. Wel straf dat je dat durft om zo op je eentje zo ver weg te gaan. Ik wens je heel veel draagkracht en iemand die je opvangt en lief voor je is. Ik ken je als een heel gevoelig meisje, dus zorg goed voor jezelf. Dikke zoen, Ann (mama van Bas)

Hup-belli-hup!
Hoi Annabelle! Ik duim voor u en ik denk dat ik niet de enige Nazara ben die u goede vibes stuurt vanuit België! Ik denk aan je! Dikke zoen/knuffel, Fred.

echt knap
hey annabelle, dat is keihard allemaal. Knap dat ge dit allemaal doet, echt waar. Ze zien je als blanke maar je kan zeker dingen die zij niet kunnen, al was het maar door de ervaring die je hebt over hoe je met kinderen om kan gaan, hoe een school kan zijn. Als je al voor een paar kindjes het verschil kan maken is je werk helemaal gelukt!!Dikke zoen Jo
26th January 2010

Perzik ( een titel met pit) ;-) !
Lieve lieve Annabelle, ik mis je, net zoals jij ons en het systeem hier mist warschijnlijk ! Ik kan ook enkel maar mijn lof hier schrijven over wat jij doet, toen wij in Egypte op vakantie waren, kwamen we ook in zo een soortelijke sytuaties, maar ik ben blij dat ik die heb mee gemaakt ( al klinkt dat raar misscshien) maar zo geraak je niet wereld vreemd, en kan je toch met wat hulp vele kindjes gelukkig maken, door ze gewoon even heel veel liefde en aandacht te geven. dat zullen zij daar ook zeker doen, maar op een andere manier... en dat is heel hard! Maar jij doet het daar fantastisch. Veel moed ! liefde en succes !! en ik zie hoor je snel !!! groentjes en Fruit XXX Minke
26th January 2010

Ik zal regelmatig aan je denken ;) en wens je heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte. Ik vind het langs een kant toch wel een opluchting dat ik niet in jouw plaats sta, maar langs de andere kant zou ik u graag gezelschap en een beetje steun en blank gezelschap willen komen geven daar in het verre afrika. hou je sterk kus anaya
27th January 2010

Kop op! :-)
Hee Annabelle, Ik lees hier da ge het egt moeilijk hebt in Burkina Faso, zo ken ik u ni e! Maar is de altij positieve glimlachende annabelle die wij allemaal kenne van op de steinerschool in Lier? Wat eventueel zou kunne helpe is zelf die opvoedsters zo nu en dan is een corrigerenden tik meegeven op hun achterhoofd en duidelijk maken hoe het wel moet, ik heb den indruk da ze ginder nog wa kunne lere van u! Hoe lang moete nog blijven??? Veel sterkte en groeten vanuit Bevel Lauwie X
2nd February 2010

Give me an A - N - N - A - B - E - L - L - E..... Annabelle!
Hey Annabelle! Ik vind het ongelofelijk straf wat ik hier allemaal lees. Dus ik vind het nog straffer dat jij die uitdaging bent aangegaan om dit op je eentje te doen! Echt respect! Het is niet meer dan normaal hoe je je voelt, mijn hart zou ook breken als ik die kindjes in zo'n omstandigheden zou zien. Maar ik ben er zeker van dat je erin zal slagen om je over de 'cultuurshock' heen te zetten en het allemaal een plaatsje te geven. Je bent een straffe madam! Ik denk dat je een mooi steentje zal bijdragen tot het project, ook al lijkt het nu alsof je niks kan doen. Door er gewoon al te zijn voor die kinderen en er op een andere manier mee om te gaan betekent al heel veel! Ik hoop dat je daar ergens iemand hebt bij wie je eventjes stoom kan aflaten. Het is nu even doorzetten, maar ik weet dat je het kunt! We denken aan je! De Loosjes

Tot: 0.086s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb