Shopping

China's flag
Asia » China » Beijing
February 27th 2006
Published: February 27th 2006

Shopping er ikke noe for meg.
Shopping har aldri vaert noe for meg.
Men i dag shoppet jeg.
Det var den store shoppedagen.
Maatte til og med shoppe en ny, stor ryggsekk for aa baere det jeg shoppet, siden det etterhvert ble store mengder.
Kinesere lurer utenlandske folk. Huge time. I dag feks. Jeg saa en solparaply, og ville hoere om prisen. 140 RMB (1 RMB = 1 svensk krone). Hvor vi endte under pruteprosessen? 15 RMB. Hvor er logikken? Men saa er jeg ogsaa en forgraemmande god pruter. Jeg har ikke ord for hvor great jeg er, ass.
Her om dagen, feks. Jeg kjoepte et minnebrikkekort til 600 RMB. 1 gigabyte. Tenkte det var litt dyrt, men. Det fikk gaa.
I ettermiddag og kveld, shoppet jeg med Roy. Min indonesiske venn. Han snakker kinesisk, og alt ble med ett mye lettere. Prisene stupte. For samme minnebrikkekort, ble han tilbudt foerste-prisen; 480 kroner. Det endte med at jeg kjoepte det for 300 RMB. Som vil si halv pris av det samme (jukse-)merke-minnebrikkekortet jeg kjoepte her om dagen.
Am I good or am I great, sier naa bare jeg.
Nei, jeg har ikke ord.

Roy er forresten en kjempefin kar jeg moette i Korea.
Det var goey aa shoppe med Roy.

Naa skal jeg ut og fylle meg opp. Beijing duck, eller pekingand er tingen i kveld. Det er saa deilig, ass.
Merkelig, egentlig. Siden jeg ikke ble saa imponert av retten for to aar siden.
Men smaksloekene endres. Jeg er blitt gammel. Det sier seg selv. Tiden er moden for at mine smaksloeker skal like pekingand.

Apropos ingenting. Faste Lavens. Hvem skrev innlegget? Petter?
Bare saa du vet det: Faste lavens er, for meg, en person som alltid er lav. Han er lav til fast tid.

Apropos ingenting.
Naa stikker jeg.

Hej!

28th February 2006

Hei Lindis! Høres ut som om du har det bra der borte! Kos deg og ikke la deg lure ; ) Her er det meter på meter med snø, og mer kommer ned akkurat nå. Når kommer du hjem igjen?
3rd March 2006

Hallå på`rei
Åssen går det der borte? Jeg har nå kommet meg hjem til vinter Norge etter ca en mnd på tur! Håper du har deet bra på tur. Ring når du er tilbake, så kan vi skravle litt om løst og faste laven! Klem AK
5th March 2006

MTV
Håper du ser på kinesisk MTV der nede/borte/oppe, må være fryktelig morsomt... Dessuten synes jeg du skal kjøpe sånn multiwhiteningsleepingmask, slik at du kan blende skikkelig inn når du kommer tilbake :) Jeg har forresten også et forslag om at du tar med deg whiskyflaska neste gang du skal prute, det gjør allting så mye enklere... Have fun! :)

Tot: 0.174s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0484s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb