Strand!

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Bondi Beach
February 19th 2006
Published: February 19th 2006

Vrijdag naar Sydney gevlogen en in een hostel in Bondi Beach aangekomen. Deze dag maar even rustig aan gedaan, lekker op het strand gelegen en gezwommen. S' avonds lekker op het dak hier gezeten, ze hebben een groot terras met zicht op de zee en de wijk,erg mooi om te zien. Met een aantal mensen zitten praten tot om 22.00 uur het dak dicht ging, daarna met een nederlandse naar een lokaal cafe gegaan, gezellig een biertje gedaan, prima avond.

Zaterdag redelijk op tijd de stad in gegaan (10.00 uur), het weer was geweldig, veel zon. Gelijk begonnen bij het beroemde Sydney Opera House (met die mooie bogen). Heb een rondleiding gehad, erg interessant. Zou 4 jaar duren en 7 miljoen dollar (eind jaren 50) om te bouwen en dat werd uiteindelijk 14 jaar en 102 miljoen...
Hele mooie grote zaal voor de muziek, aparte ingericht om ze de klanken goed tot hun recht te laten komen.

Daarna naar het Justice & Police museum geweest, voor een tentoonstelling van oude politie foto's " City of Shadows" , heel grappig om te zien. Daarna door naar de wijk " The Rocks" hele mooie oude wijk met een markt en zo in het weekend, aan de voet van de Harbour bridge. Daar het kantoor van de Bridgeclimb tegengekomen en dat maar gedaan. Een 3,5 uur durende toestand waarmee je uiteindelijk de brug gaat beklimmen (1439 treden....), fantastisch uitzicht!

Daarna maar wat gegeten en terug naar het hostel. Op het dak weer wat mensen gesproken, van het uitzicht genoten (er was verderop bliksem en een storm) en daarna met 3 jongens naar een grote pub/club in Coogee geweest. Beetje te veel gedronken dus dat voelde ik vanmorgen wel 😊

Net heerlijk ontbeten op het terras en de was gedaan, moet ook gebeuren. Het is bloedheet en zit nu even binnen om bij te komen.... Straks weer lekker naar het strand!

Morgen ga ik op een 5 daagse surf safari en dan kom ik vrijdagavond aan in Byron Bay. We gaan met zo'n 30 man langs de kust en zoeken dan de juiste golven op. We kamperen in nationale parken dus dat zal wel mooi zijn.

Bedankt voor al jullie berichtjes en e-mails, het is leuk om ook wat van thuis te horen!
Helaas kan ik hier geen foto's op zetten, komt dus later.

Bye!

19th February 2006

he rick, heb ik je lekker wakker ge sms-t vannacht, sorry was even de tijdzones vergeten. Lekker hoor een maandje daar, 'k ben nog nooit zo op de hoogte geweest van wat je allemaal doet als nu. maar leuk om te lezen, en als surfboy zul je 't vast goed doen met je blonde lokken. groetjes
20th February 2006

Genieten
Hoi Rick, net je verhaal gelezen over Siney en surfen. Geweldige leuk lijkt me dat en ook die brug beklimmen. We zien later de foto's wel. We vonden het ook leuk en goed om je vorige week even te horen. Je zal de komende week wel niet veel tijd hebben om te mailen en natuurlijk zal je wel verschrikkelijke spierpijn hebben van het surfen en het nasurfen (drank). Ga lekker door zo, hier gaat het goed! XX Mam and Dad
22nd February 2006

geweldig!
Tjeemig Rick wat een onderneming! Ik hoop dat ik juist berichten zend en dat dit aankomt. Geweldig om te lezen wat je allemaal onderneemt: immens grote boeda's (kleintje gekocht voor thuis?), imposante gebouwen, geweldige verhalen, strand, jacuzzi, wat wil je nog meer? Neem je de geur en geluiden en indrukken goed in je op, het schijnt dat dat kan daar in Australiƫ. Ik ben helemaal jaloers, al is dat wel iets minder op je weinig slaap; niet echt iets voor jou! Volgens mij heb je een maand nodig om weer bij te komen, grapje! Geniet nog van alles en snuif alle indrukken goed op en ik ben immens benieuwd naar je foto's en verhalen, maar zover is het gelukkig nog niet. Heel veel plezier nog! Liefs Juud :)

Tot: 0.09s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb