selo i grad

Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
April 21st 2009
Published: April 21st 2009

Posetili muzej Van Goga. Na 3 sprata, uz klavirsku pratnju i multimedijalnu prezentaciju na vise jezika. Fenomenalno osmisljeno i detaljno realizovano. Nisam znala da su cuveni "suncokreti" nastali tako sto je Van Gog zeleo da uredi sobu u kojoj ce ugostiti svog prijatelja Gogena. Nije li to romanticno?
Uz silne zanimacije i dobro opremljen shop, isterase nas odande oko 22 h, pred samo zatvaranje.

U subotu su domacice poranile na pijacu, ogromnu ulicu prepunu tezgi, raznovrsne robe (najvise tekstilne), voca, povrca, rucno cedjenih sokova i sl. Vratile se punih kesa, laksih novcanika i sirokih osmeha.

Juce (nedelja) smo trazili pravoslavnu crkvu u obliznjem selu, a naleteli na predeo sa vetrenjacama iz 17. i 18. veka. Naravno, ostali, piknikovali, fotografisali, memorisali.

Danas nastavili sa programom obilaska holandskih medija. Posetili Roterdam i redakciju jednih od novina. Opet se odusevili. Ponovo super docekani, po ko zna koji put pozeleli da kod nas postoji bar nesto slicno.
Posle otisli na veceru kod Anine profesorke filozofije koja vec godinama sa porodicom zivi u Holandiji. Na stolu farbana jaja, na zidu ikona, u dusi Srbija, na interfonu po holandskom obicaju - razlicita prezimena. Podrazumeva se da zena zadrzava devojacko. Takodje se podrazumeva da njoj sve ostaje u slucaju razvoda. Pri zaposlenju u drzavne organe prednost imaju stranci, homoseksualci i invalidi. Zakon na strani manjina. U dvoristu ispred zgrade trckaraju zecevi. Javno vlasnistvo. Nema pasa lutalica. Nema ni prosjaka. Zato su baskeri na sve strane: od madjionicara do bugarskih cigana sto sviraju Djurdjevdan. Lepota razlicitosti. Sloboda u vazduhu. Izmedju dva "dama" ipak biram Amsterdam. Jedini grad iz kog ne zelim da odem. Mesto gde bih volela da se vencam, savrsenstvo koje bih zelela da osete moji bliznji. Ako zanemarimo miris gandze na sve strane i basnoslovne cene u Hard rock kafeu, jedini grad, posle Beograda, u kom bih mogla i volela da zivim.

22nd April 2009

uzivas
malisa vidim uzivas smesak sve govori!

Tot: 0.064s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb