Paspoort, credit cards e.d. verdwenen....

Published: January 30th 2006

Hola amigos,

Deze zaterdag is compleet anders verlopen dan gepland. Ik wilde vanochtend met de boot het eiland verlaten, maar kon mijn kluissleutel niet vinden... Hopelijk verloren en niet gestolen.... Mijn kluissleutel lag op een tafel, mijn kluisje was open,... en leeg. Geen paspoort, travelercheckes, cash, credit card of bankpas meer...
Niemand in het hotel wist er iets van dus gestolen... wat nu? De eigenaar van het hotel zei dat ik me om de rekening niet druk hoefde te maken en dat ik het beste nog 2 dagen kon blijven, omdat de ambasade in het weekend gesloten zou zijn. Dus: mijn ouders gebeld die mijn credit card, bankpas en travelcheckes hebben geblokkeerd. Gelukkig waren alle andere backpackers super aardig! Heel wat mensen hebben me wat geld gegeven om de komende dagen door te komen (ook mensen die ik niet of nauwelijks gesproken had). Dat was, ondanks de omstandigheden, een geweldige ervaring.
Vervolgens op de fiets naar het politiebureau (ruim 1,5 uur van het hotel), aangifte gedaan (ging snel en de politieman was erg aardig) en weer terug naar het hotel.
Eenmaal daar aangekomen bleek mijn moneybelt gevonden te zijn!!! Iemand van het hotel had het (om een voor mij onduidelijke reden) in een ander kluisje gestopt. Dus: ik hoef niet naar Managua voor een nieuw paspoort, maar ik heb geen bankpas of creditcard meer... Gelukkig konden de travelercheckes worden gedeblokkeerd, heb ik nog wat cash dollars en kunnen mijn ouders geld naar een bank hier doorsluizen...
Bizarre dag!

2nd February 2006

Schrikken zeg!
Hey Amber! Da's balen zeg! Gelukkig hoef je geen nieuw paspoort te regelen en geld is ook maar geld.. Maar ja, wel makkelijk als je het hebt, zo ver van huis;) Maar goed, succes ermee! Wij hebben morgen weer een wedstrijd tegen Woerden, die staan 8e. Eerst met z'n allen bij Maaike eten, dan winnen en dan samen uit! Ik ben zaterdag namelijk jarig en Jan geeft maandag z'n laatste training voordat hij en Tineke gaan reizen.. En dan krijgen we training van Jules. Ik ben benieuwd! Tot snel en geniet nog even van de mooie dingen daar! Hier is het nog veel te koud! Groetjes, Anneke

Tot: 0.07s; Tpl: 0.018s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb