North Island

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Mount Eden
January 11th 2009
Published: January 12th 2009

Heippatirallaa taasen!

Tulin eilen yobussilla Aucklandista Wellingtoniin, ja nyt olen taalla siis toista paivaa.

Auckland oli Honkkarin jalkeen ihanan rauhallinen, vaikka siellakin asuu immeisia toista miljoonaa (kasittaakseni...). Asuin todella mukavassa hostellissa, jossa oli kaiken lisaksi viela mukavia ihmisiakin, ja olisinkin voinut jaada viela pariksi yoksi sinne. Paitsi etta haluan paasta pian etelasaarelle 😊 Muutaman paivan silti maltoin uhrata Aucklandiin ja ehdin nahda kaupungin paanahtavyydet.

Pitaa muistaa olla varovainen auringossa. Otsonikerros on taalla lahes olematon, ja ulos ei kannata menna edes pilvisella saalla, jollei ole rasvannut itseaan +30-kertoimisella!

Auckland oli aurinkoinen ja suorastaan kuuma. Wellington taasen on pilvinen ja ajoittain sateinen, mutta se on oikeastaan vain hyva. Ulkona jaksaa hengata paljon pidempaan kerrallaan, kun ei koko ajan tunnu silta etta karistyy elavalta.

Kavin asken Te Papa -museossa (kansallismuseo), ja se oli ihan mielenkiintoinen. Erityisesti pidin fossiileista ja valtavasta sinivalaan luurangosta, joka roikkui katosta. Olin myos ajatellut menna elokuviin (Embassy Theatreen tottakai), mutta eipa siella nayta menevan mitaan kiinnostavaa. Ehkapa joskus myohemmin siis.

Mt EdenMt Eden
Mt Eden

Mt Eden on vanha tulivuoren kaldera. Sen harjanteelle saa kiiveta, mutta itse monttuun ei saa menna, koska se on maorien pyhaa aluetta. Kuoppa on itse asiassa omistettu maahan katkeytyvien/katkettyjen asioiden jumalalle...
SinitaivasSinitaivas
Sinitaivas

...ja kuu. Kesa on paras!!!
WellingtonWellington
Wellington

Uuden-Seelannin kansallisrehuhan on siis saniainen.

16th January 2009

Millainen aksentti ihmisillä siellä on, tajuaako niistä mitään? Millaista siellä muuten on ollut? Joko oot ehtiny palaa auringossa? Pyöriikö siellä vesi lavuaarissa väärinpäin? =) Kuulumisia Tampereelta, täällä on pirun kylmä. Note to self: ota paksummat hanskat -10 asteen pakkasella. =)

Tot: 0.157s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb