Dag 9

China's flag
Asia » China » Shanghai
November 17th 2008
Published: November 17th 2008

Ik werd op onze laatste dag in Shanghai wakker met een houten kop en een droge mond. We hadden wederom weer voorbij het middaguur geslapen, maar we hadden toch nog niets op het programma staan. Het was buiten weer leefbaar weer dus we zouden waarschijnlijk een beetje door de stad gaan struinen. Met wat hulp van de “lonely planet” stelde ik voor om nogmaals een keer naar de oude stad te zoeken, om daarna een avondwandeling langs “the Bund” te maken, om te kunnen genieten van de skyline van Shanghai.

Nu hadden we de eerste dag al gezocht naar de oude stad, maar dit was tevergeefs. Door het weer op die dag was het misschien ook beter dat we er pas op de laatste dag heengingen. We lieten de taxichauffeur zien waar we heen wilden, en na een kort ritje kwamen we aan op een herbouwde wijk van oude Chinese winkels en warenhuizen. We waren er de eerste dag dus net 100m voorbij gelopen, beetje jammer want de oude stad was helemaal de bom. Dit is precies zoals ik mij het oude Shanghai voorstelde. Mooie gebouwen die een druk centrum vormden voor overvolle winkels en souvenirwinkels. Er waren juweliers die echt Jade verkochten (mooi spul, wel duur) en winkels die uitpuilden van de Chinese wapens en rookwier. De ideale plek dus om souvenirs in te slaan voor in NL. We hebben een aantal uurtjes een beetje rondgelopen en inkopen gedaan, waarna het donker werd en de lichten aangingen in de straten van het oude Shanghai. De contouren van de gebouwen werden verlicht door een spectaculaire staaltje verlichting, die voor een relaxed en warm sfeertje zorgde. Het was echt een prachtig deel van de stad en mocht je ooit naar Shanghai gaan, ga dan hierheen in de avond want het was echt té mooi.

Na een tijdje daar genikst te hebben, besloten we om door te gaan naar “The Bund”, die onder renovatie is, dus niet echt aantrekkelijk. Wat er aan de andere kant van de rivier gebeurt is echter een stuk interessanter. Vanaf deze plek heb je een prachtig uitzicht over de skyline van Shanghai. Erg indrukwekkend om te zien in de nacht en een mooie plek om wat foto’s te schieten. Hier hebben we nog een tijdje gechilled en gelopen en werden we getrakteerd op een groepje Wushu leerlingen, die met hun zwaarden een dans voor ons uitvoerden. We genoten echt van deze avond tot we met spijt terug naar onze hostel moesten, aangezien we om 6 uur eruit moesten om op tijd te zijn voor het vliegtuig.

Volgende dag de hele dag wachten, overstappen, even vliegen, en terug in het mooie Korea. We waren toch wel blij om weer op wc’s te zitten waar er papier aan de muur hangt, en alles schoon, netjes, vriendelijk en mooi is. We hadden het serieus wel gemist, maar hadden alledrie het gevoel dat we een dag extra in Shanghai hadden moeten blijven. Maar ja we moeten ooit terug naar school dus we konden niet veel anders.

Als ik zo terug kijk op onze reis hebben we het echt naar onzin zin gehad. Er waren een aantal dingen die mij ontzettend irriteerde en die ik nooit van m’n leven langer dan een maand aan kan, maar dit wordt overschaduwd door de leuke, bizarre en vooral imponerende dingen die we hebben gezien. Shanghai was een vette stad om een langere tijd te verblijven, ook al is er niet zoveel te zien. Er is echter meer te doen aan moderne dingen en het is een stad waar het denk ik toch beter is om te leven dan in Beijing. China is groot en we hebben slechts 2 steden gezien en ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in de landschappen die in het zuiden en westen liggen. Ik wil zeker nog een keer terug gaan om die plekken in het echt te zien en hoop dit dan ook snel te kunnen doen, volgend jaar ofzo voor een maandje:P We zullen zien.

DIK!!!!DIK!!!!
DIK!!!!

Altijd al een keer willen zien

20th November 2008

eindelijk nieuws
Heel mooie foto's van Shanghai, maar dit is voor ons de enige manier om iets van jou te horen! We krijgen de indruk, dat je meer op stap bent, dan studeert Zal wel allemaal goed gaan! We wachten met spanning op al die beloofde souveniers!!
26th November 2008

Briljant!
Maat, jij maakt echt een briljante tijd door daar! Het lijkt alsof je alleen vette dingen meemaakt en helemaal geen tijd aan school besteed. Ik heb alle shit gelezen, maar volgens mij laat je nog enkele details weg maar die hoor ik ongetwijfeld als je terug bent. Doe de groeten en een kus aan die blonde schone en die ene met z'n oranje lokken!! ;-) Have fun!

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb