Knollen en wat cultuur


Advertisement
South Korea's flag
Asia » South Korea » Seoul
December 1st 2008
Published: December 1st 2008
Edit Blog Post

Beste Lieden,


Het is weer even geleden sinds mijn update over China, en er is in de tussentijd niet echt veel gebeurd. We hadden weer tentamens dus het vorige weekend werd besteed aan leren. Klote dus want er zijn nog een aantal dingen die ik wil zien voordat ik vertrek naar Nederland, wat alweer akelig dichtbij komt.

Dus besloten we om onze tijd nuttig te besteden. We wilden allemaal een keer naar de paardenraces gaan in Seoul, waar het bekend staat om de mooie ligging. Het was mistig die dag dus weet niet of dat waar was, maar de races waren wel lachen. De briefjes waarop je jouw keuze doorgaf op welk knol je wilde wedden was in het Koreaans, dus maakte het allemaal iets moeilijker. Na 3 races was ik niets rijker, en een stukje minder dichtbij die ferarri. Maar het was wel lachen om een keertje mee te maken. De races zelf zijn spectaculair om te zien en ik kan best begrijpen dat mensen hier veel geld aan vergooien want het is gewoon te spannend.

Die week daarna was het dus tijd voor tentamen maar niet voordat ik een gesprek had met Nuffic voor een eventuele stage, en het ging perfect. Ze waren enthousiast over mij en het was wederzijds, dus ff duimen dat het doorgaat, zodat ik volgend jaar in de zomer door Azie kan touren en dan weer kan relaxen in Korea:P

Dit weekend besloot ik een weekendje uit de stad te gaan met Jin, en een paar dagen te verblijven in de oude hoofdstad van Korea, Kyongju. Hier vind je meer tempels, boeddha’s en paleizen dan waar dan ook in Korea. Wel een bezoekje waard dus. Na een 4,5 durende treinreis kwamen we aan in een nogal kleine stad die ook weer door heuvels omgeven werd. We hadden geen hotel geboekt voor die avond, aangezien we een lonely planet hadden om ons te wijzen naar een goei hotelske. We kozen voor Hotel Hyundai wat prachtig aan een meer gelegen lag, en waar de muren, de vloer en zelfs het plafond van marmer waren. Niet normaal hoe sjiek het dus was en was de prijs meer dan waard. We kregen een buffet waar ik me helemaal aan vol heb gevreten, met een mix van Europeaanse en Aziatisch eten, met krab en kreeft erbij. Helemaal voldaan besloten we om ons terug te trekken in onze kamer om te gaan slapen..

De volgende dag bezochten we de oudste Boeddha op aarde, boven op een berg met uitzicht op de Oostzee. Erg mooi dus maar na wat gebedjes aan Boeddha en wat eten moesten we verder naar ………… Deze tempel is in Korea de meest bezochte, alleen was het die dag lekker rustig. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe mooi het daar moet zijn in de zomer, maar zelfs rond deze tijd was het mooi om te zien. Tegen deze tijd was het inmiddels al weer donker aan het worden (kut winter) en moesten we onze trein zien te halen. Na een lange reis terug kwamen we aan in het inmiddels koude Seoul waar we vroeg ons nest indoken aangezien ik weer school had vandaag. Dit weekend gaan we als het goed is eindelijk naar de demilitariseerde zone, om een kijkje te nemen op Noord-Koreanen en de enigste plek op aarde waar de koude oorlog niet opgehouden is met bestaan.





Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement

Winter in KoreaWinter in Korea
Winter in Korea

en binnenkort massa's sneeuw


1st December 2008

Velly nice
Yo Daan, ziet er allemaal weer zeer strak uit daar. Damn vette natuur. Foto's mogen er ook zeker zijn! Ik moet niet te veel meer kijken op dit blog, zeker niet als ik daarna weer mn werk rij door de regen :S
14th December 2008

Hey zwager!! Ok dan eindelijk een berichtje van mij. Heb net bijna je hele blog doorgezwoegd. Nou ja gezwoegd, t leest eigenlijk erg prettig. Heb je niet egens een roeping gemist? Je hebt t iig goed naar je zin zie ik wel, beter! En dan liet je moeder gister een foto zien van een kerel met warrig rood haar, beetje vermoeid alsof hij net uit bed kwam met naast hem een beeldschoon koreaans lijkend meisje.. Komt ze toevallig ook niet mee terug dadelijk in january? Hier loopt de boel ook lekker. Volop in voorbereiding op de uitzending en net mn sluipschutter opleiding gefixed. Moeilijkste cursus ooit man. Maar als je ooit de noodzaak hebt om iemand om te leggen op 1500(!) meter asftand... i'm your man! Nou Daan, nog viel spaB zoals de portugezen dat zo mooi kunnen zeggen. Ps. wees zuinig op dt meiske:) Mzl Drieske

Tot: 0.079s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0512s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb