Eindelijk!

November 3rd 2008
Published: November 3rd 2008

Inpakken...Inpakken...Inpakken...

...en wegwezen!
Het is zo ver! Ik heb op een punt gestaan dat ik het allemaal niet meer zag gebeuren, maar ik ben dan toch geselecteerd voor mijn droomstage in het Mangochi District Hospital in Malawi!! Een paar weken geleden kreeg ik het mailtje met het verlossende nieuws... Nu gaat het echt gebeuren. De voorbereidingen zijn dan ook in volle gang.

Vliegen!

Allereerst moet ik daar natuurlijk zien te komen. Ik vind vliegen leuk, maar ik ben bang dat er na bijna 24h reizen de lol wel af gaat... Gelukkig heb ik genoeg om te lezen en slapen is natuurlijk ook altijd fijn. Afgelopen vrijdag heb ik mijn vlucht gekocht - alsof je een emmer leeggooid; wat een bedrag! Voor de liefhebber heb ik het vluchtplan even overgetypt.

12/11 15:00h: Amsterdam Schiphol - 12/11 15:15h: London Heathrow
12/11 18:00h: London Heathrow - 13/11 07:25h: Johannesburg International
13/11 11:00h: Johannesburg International - 13/11 13:25h: Lilongwe

Op 2 maart 2009 vlieg ik terug vanuit Lilongwe en op 3 maart 2009 om 10:50h hoop ik weer voet op Nederlandse bodem te zetten. De eerste paar dagen in Malawi zal ik doorbrengen in Mabuya Camp in Lilongwe dat van de Britten Tom en Janey is. Dan heb ik rustig de tijd een beetje te wennen en langs het Immigration Office te gaan voor een verblijfsvergunning. Dit is nodig, omdat ik langer dan een maand daar zal blijven. Verder zal ik in die eerste dagen een andere SIMkaart aanschaffen en mijn nieuwe nummer in Malawi bekendmaken via deze weblog.

Mangochi District Hospital

Na een maand backpacken door Malawi zal ik twee maanden stage gaan lopen in het Mangochi District Hospital (MDH) in - hoe kan het ook anders - Mangochi. Vandaag had ik Edwin aan de telefoon. Hij is de hostelmanager van het hostel dat op het terrein van het MDH staat. Volgens mij is het een schat van een man! We hebben erg gelachen aan de telefoon (de verbinding was nogal slecht) en hij heeft wel vijf keer herhaald dat ik van harte welkom ben en dat er altijd een kamer voor me vrij is. Een geheel vrijblijvende manier van boeken - hij vroeg niet eens naar persoonlijke gegevens - waar de bureaucraten in Europa nog iets van kunnen leren! Nu maar hopen dat het allemaal acht zo makkelijk gaat als ik daar aan kom...

Shoppings

Vorig weekend ben ik met mamma naar de Bever Sport in Steenwijk gegaan om allemaal handigheidjes in te slaan. Niet in de laatste plaats gingen we daarheen om een backpack aan te schaffen. Dat is een cadeautje van mijn lieve peettante Ria! Ik heb hem dit weekend al uitgetest toen ik naar Amsterdam en Utrecht ging om nog wat vrienden te bezoeken voor ik weg ga. Dat beviel erg goed. Met dat rugzakkie durf ik het wel een paar maandjes aan!
Verder moest er in Steenwijk natuurlijk uitgebreid bekeken worden wat er allemaal te koop was... Ik heb allemaal handige dingetjes - sporthanddoek die ook werkt als hij nat is, zaklamp voor als de stroom uitvalt, ziplock voor mijn backpack, e.d. - gekregen van pappa en mamma. Ik vind het een heel fijn idee dat er allemaal goeie spullen in mijn 'huisje' op mijn rug zitten. Die komen vast er zeker van pas!

Afscheid...

Het vervelendste aan het hele verhaal is natuurlijk dat ik jullie allemaal achter moet laten... Ik heb helemaal geen zin in de scene die zich 12 november op Schiphol gaat afspelen, maar daarna kan het dus ook alleen maar beter worden. Aangezien ik niet van afscheid nemen houd, komt er ook geen afscheidsfeest. Komende week heb ik nog de tijd om in Groningen met wat mensen af te spreken en komend weekend organiseer ik met mijn commissie het NK minitennis bij de Tennisclub Albertus Magnus (TAM). Daarna zal ik nog een paar daagjes in Meppel vertoeven voor ik vertrek naar Schiphol. Op die manier hoop ik de meesten nog even te zien voor ik weg ga...
Wat wat mij betreft wel een feestje waard is, is mijn hopelijk gezonde terugkeer! Daarom zijn jullie allemaal, lieve lezers, bij deze vast van harte uitgenodigd op mijn 'hoera-ik-ben-weer-thuis!'-feest op de Korreweg 236a in Groningen op 5 maart 2009! Zet 't vast in je agenda, want tegen die tijd mis ik jullie natuurlijk allemaal heeel erg en wil ik jullie snel weer zien!

4th November 2008

re: eindelijk
Dag lieve Annet, Eindelijk werkt je blog. En je bent nog thuis. Dit geeft weer een extra steuntje in de rug voor mij om je te laten gaan. Succes met de verdere voorbereidingen, en tot zondag! lfs, mama
4th November 2008

avontuur
Lieve troel, het klinkt als een avonturenroman en je bent nog niet eens onderweg. Het gaat zeker allemaal goed. Alles wat je meemaakt drink je op want je bent gulzig in het nieuwe dingen beleven. Ik wens je alvast een geweldige tijd met alles wat op je pad komt en kom behouden weer thuis. liefs en groeten, Roelie
5th November 2008

Lieve Annet, leuk dat we kunnen lezen wat je allemaal gaat meemaken. Het wordt vast en zeker een geweldige ervaring. Pas goed op jezelf en geniet er van!
8th November 2008

wanneer?
Lieve Annet, We zouden het natúúrlijk heel gezellig vinden als je nog even langs zou kunnen komen, altijd welkom, dat weet je. bel maar even 255998, dan maken we een afspraak. Dinsdagmiddag evtl? liefs, Annelous
9th January 2009

Beste Annet, Ik heb jouw verhalen over Malawi met veel interesse en plezier gelezen. Vanmorgen was ik aan het werk als pedicure en heb met Gerda Koning over Malawi gesproken. Zij vertelde dat je daar aan het werk bent en een dagboek bijhoudt. Anton en ik hebben ons ingeschreven om een kindje te adopteren, uit Malawi. Wij kennen het land nog niet en zijn erg geinteresseerd in de verhalen.. zo kunnen wij een beetje ruiken en proeven aan Malawi. We wensen je veel plezier en succes tijdens je verblijf daar. vriedelijke groeten uit Oldemarkt, Annette Perquin

Tot: 0.255s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.1572s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb