Battambang - Phnom Penh - Kratie

October 19th 2008
Published: October 19th 2008

BattamgangBattamgangBattamgang

Relaxen bij een koffietje
Batambang is een plezant stadje waar we wat couleur locale opsnuiven. Er is niet veel te zien behalve mensen en hun dagelijkse leven. De mensen leven, eten, werken hier op straat. Ons voyeuristisch kantje komt hier goed aan zijn trekken. Het is aangenaam om in een normale stad te zijn na de toeristenenclaves Ubud, Kuta en Siem Reap. In één restaurant hebben we zelfs communicatieproblemen omdat we geen gemeenschappelijke taal hebben en krijgen we iets dat we niet besteld hebben. Dit is reizen!! Avontuur!! Hoera!! Het was lang geleden... De belangrijkste troef van Battambang is de kookcursus van Smokin’ Pot. Onder leiding van een gepassioneerd kok leren we een aantal hoogtepunten van de Cambodjaanse keuken klaarmaken (Amok, Lok Lak).
Op naar de hoofdstad: Phnom Penh. In het gevangenis/genocide-museum Tuol Sleng en op het executieterrein The Killing Fields leren we bij over misschien wel de zwartste bladzijde in de Cambodjaanse geschiedenis. Tijdens de terreur van de Khmer Rouge was een bril dragen of een vreemde taal spreken genoeg om de doodsstraf te krijgen. Ca. 2.000.000 mensen waren het slachtoffer van Pol Pot en de zijnen.
We zien ook dat het hedendaagse Phom Penh een levendige stad is met mooie gebouwen uit de
BattamgangBattamgangBattamgang

en een krantje lezen
jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. We kunnen er nu gelukkig nog van genieten. We vrezen dat veel van de bouwwerken binnen afzienbare tijd zullen moeten wijken voor allerhande nieuwe investeringsprojecten in de vorm van hypermoderne (= blauw spiegelglas) shoppingcentra, kantoorgebouwen en woongemeenschappen: vooruitgang!!
Vandaag zijn we in Kratie, niet het meest charmerende stadje. Het ligt er nogal slordig bij. Morgen steken we de grens met Laos over.

de markt

Dampende pannen in Smokin Pot

Lok Lak
Phnom Penh

Samenloop Tonle Sap en Mekong (bruin)

Koninklijk Paleis
Phnom Penh

Proeven van wat de straat te bieden heeft

Restaurantje op de markt

De tuin van het National Museum

Bananen

20th October 2008

suppr mooi
Heey, 't zijn suppr mooie foto's 'k wou dat ik er ook was maar dat gaat niet 't is wel bijna vakantie dat helpt al tot in december als jullie thuiskomen!! Eva
21st October 2008

Groetjes....
Profiteer er nog maar van met volle teugen......want de tijd vliegt ;-)) Bedankje..... omdat we dit allemaal mogen meevolgen XXX Groetjes

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0351s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb