Ann og Lone på tur

South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz
September 20th 2008
Published: September 21st 2008

LoneLoneLone

Mor faar sig en lille lur i flyet :)
Vi er endnu ikke taget afsted endnu, men har lige oprettet denne blog så der er mulighed for at følge med i vores tur.

Dag 1 i Cochabamba. Vi har nu en hel dag i byen og har planlagt at vi vil op i bjergene og se Inkaruiner.En lille byen ca. 20 km fra Cochabamba, vi tog en bus som koerte os til Sipe Sipe, dvs vi kom til at koere for langt og maatte staa af "in the midle of no where". Puha - hvad skulle vi goere. En af de der private taxere kom og vi hoppede ind!. Blandt bolivanere, oppakning, mel, kartofler og vi blev koert til den naermste by. Vi fandt den rigtige bus. I Sipe Sipe fandt vi ud af der ikke var bus afgang til ruinerene denne dag og det ville tage ca. 3 timer at gaa op af bjerget ad inkastien dertil, hvilket mor her ellers havde planlagt. men det kunne vi ikke naa. Vi hyrede en taxa for 60 bolivianos( 45kr) som koerte os derop, det tog 1 time for 12 km. Det var meget stejlt og Ann lukkede oejnene flere gange. Ruinerne var spendende at se. Men ikke noget stort.
dag2 006dag2 006dag2 006

Vi spiller kort og venter meeeget laenge i Miami
Den stoerst oplevelse var at staa paa bjerget , se ud over bjergene og nyde stilheden. Det var meget fantastisk. Vi gik ned fra bjerget som tog ca. 1,5 time og jeg takkede mig selv for at vi ikke var gaet derop. DET HAVDE VI IKKE KLARET!!!! Se billederne derfra, men oplvelsen kan bare ikke beskrives. Da vi kom for enden af bjerget var der en slags folkefest, hvoe en dame blev fejret med lys og blomster. Der bleve spist, drukket og festet og en lille slaaskamp saa vi ogsaa.

dag2 009dag2 009
dag2 009

Saa er vi endelig kommet til La Paz.. Herligt
dag2 035dag2 035
dag2 035

Her vaskes og klippes hunde inde i La Paz. Ordentlig med saebe faar de der hunde..
dag2 036dag2 036
dag2 036

En meget lang traeppe, men med en flot udsigt til bjergene bagved.. La Paz ligger jo i en dal
dag2 038dag2 038
dag2 038

Her er vores nuvaerende hotel. Det er meget fint, midt i en masse grimt.Vi skifter i morgen, til et meget meget hyggeligere sted.
dag2 043dag2 043
dag2 043

Min mor siger jeg roder, men det er svaert andet..:) lidt hjemme skal man foele sig:)

4th October 2008

Dette er vores foerste dag i La Paz. Det er haardt at gaa pga. hoejden, men her er meget rart:) Nogle underlige huse, op af alle de her klippe vaegge eller hvd det er. Bjeg maaske i stedet:)

Tot: 0.054s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0322s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb