Bolivia

Published: October 8th 2008

Dage i Cochabamba, La Paz og Foerste dag i Villa Tunari.
Dag 1 i Cochabamba. Vi har nu en hel dag i byen og har planlagt at vi vil op i bjergene og se Inkaruiner.En lille byen ca. 20 km fra Cochabamba, vi tog en bus som koerte os til Sipe Sipe, dvs vi kom til at koere for langt og maatte staa af "in the midle of no where". Puha - hvad skulle vi goere. En af de der private taxere kom og vi hoppede ind!. Blandt bolivanere, oppakning, mel, kartofler og vi blev koert til den naermste by. Vi fandt den rigtige bus. I Sipe Sipe fandt vi ud af der ikke var bus afgang til ruinerene denne dag og det ville tage ca. 3 timer at gaa op af bjerget ad inkastien dertil, hvilket mor her ellers havde planlagt. men det kunne vi ikke naa. Vi hyrede en taxa for 60 bolivianos( 45kr) som koerte os derop, det tog 1 time for 12 km. Det var meget stejlt og Ann lukkede oejnene flere gange. Ruinerne var spendende at se. Men ikke noget stort. Den stoerst oplevelse var at staa paa bjerget , se ud over bjergene og nyde stilheden. Det var meget fantastisk. Vi gik ned fra bjerget som tog ca. 1,5 time og jeg takkede mig selv for at vi ikke var gaet derop. DET HAVDE VI IKKE KLARET!!!! Se billederne derfra, men oplvelsen kan bare ikke beskrives. Da vi kom for enden af bjerget var der en slags folkefest, hvoe en dame blev fejret med lys og blomster. Der blev spist, drukket og festet og en lille slaaskamp saa vi ogsaa. Vores laagben er oedelagte!!
Dag 2 I Cochabamba.Kl. 9.oo stod vi udenfor og tog taxa ud til et kvarter hvor der skulle vaere et boernehjem. Taxachauffoerne kunne ikke finde stedet og vi blev sat af. Ved at sporge os frem fandt vi et lille sted hvor boerne blev passet mens moedrene var paa arbejde. Der var en meget hjertelig bestyrer som viste os frem og vi fik knus af boernen og Ann var lige ved at graede. Det var saa spendende at se de faciliteter boerne bliver passet under og ikke mindst at der er flere voksne pr. barn. Ann har adresse til stedet og blev budt velkommen til at komme og vaere der. Vi fandt ogsaa et andet lille sted hvor vi ogsaa blev
SWATSWATSWAT

Vi havde overvejet at hyre en af disse seje SWAT maend, haha
vist rundt. Vi gav lidt penge begge steder. Nu havde vi virkelig faaet blod paa tanden til at se noget. Vi fik en taxa til at koere os til et boernehospital. Saa vupti fik vi ogsaa lige set saaden et. Vi blev vist rundt at en laegestuderne fra Argentina. Et forholdsvis nyt hospital, sponsoret af en meget rig bolivianere.
Ned til hotellet og videre med bus til Villa Tunari- Ann ¨endelige bestemmelsessted.
Villa Tunari
Vi vidste at turen tog ca. 3 timer, den tog 4 timer ! Aldrig har vi dog foelt os saa indeklemte blandt meget lugtende maend,og poser og graeende boern, samtidig med at det blev moerkt. Meget moerkt . Vejen var humplet og ujaevn og small, ad bjergveje. B usser /lastbiler som overhaler hel t vild. Ann slog korsets tegn og knugede min hand helt blaa. Det gjorde det ikke bedre at vi kom til den lille by om aftenen, det var moerkt og skummelt.
Vi fandt et hotel og skyndte os I seng. Naeste morgen vaagnede vi til den skonneste udsigt over floden, med lyde fra fugle og froer. Og de smukkeste blomster paa hotellet. Vi har I dag vaeret over I parken hvor Ann skal
HeksemarkedetHeksemarkedetHeksemarkedet

Her saelges maerkelige ting. Ogsa indtoerrede dyr AD!
vaere- en kort tur og skal derover I afen kl. 17 til introduction. Men det tegner rigtig fint: der var flere unge som allederde begyndte at fortaelle Ann om parken, saa Ann er fuld af forventning og begejstring. I dag har vi ogsaa vaeret paa den locale hospital og er blevet vist rundt I 2 timer. Altsaa- I mit naeste liv laver jeg noget andet!!! Maaske skulle jeg arrangere en studietur til Bolivia??Og her om 45min er vi inviteret hjem til damen fra hospitalet, saa der bliver ikke skrevet mere I dag.
Til sidst. Her er rart at vaere, bolivianerne er meget hjaelpsomme . Meget fattigt og utroligt soelle for boernene. Vi har faaet saa mange historier fra hospitalet. Puha. Slut for I dag. Lone

P1000077P1000077
P1000077

Her leger boernene med de doede dyr..
P1000080P1000080
P1000080

Coca Museet, som vi ikke kunne finde, det laa helt inde bagved, og var meget lille:)
P1000083P1000083
P1000083

Her saelges paa gaden, mange smukke ting og sager..
P1000086P1000086
P1000086

Helt vildt godt ledning arbejde
Hostal RepùblicaHostal Repùblica
Hostal Repùblica

Vores nye hotel, herligt, men koldt om natten:)
P1000125P1000125
P1000125

Nuttet pige i bussen paa vej til Cochabamba. Hun laante Safi ( den leapard Ann har faaet med af Lise), til at lege med:) hun var vildt med den
P1000128P1000128
P1000128

Der er ogsaa set lidt maersk..
Til CochabambaTil Cochabamba
Til Cochabamba

Smuk udsigt, men ogsaa langt ned af og til
P1000160P1000160
P1000160

En saelger
P1000173P1000173
P1000173

Her har de ogsaa VOLVO far:)
P1000198P1000198
P1000198

Laekker mad fra Roomservice:D

Tot: 0.088s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.05s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb