The Nasca lines and the Poorman galopagos islands.

Peru's flag
South America » Peru » Ica » Paracas
August 22nd 2008
Published: August 22nd 2008

Hotel nazca lines.Hotel nazca lines.Hotel nazca lines.

Heerlijk hoor,zo'n zwembad......25 graden en erin was erg verkoelend!!!!!!!!
Hola allemaal,

we zijn vanaf Cusco vertrokken met de bus naar Nasca.Na een nachtrit van ongeveer 15 uur kwamen we aan in Nasca.Hier hadden we ons getrakteerd op een luxe hotel met zwembad,Nazca lines hotel,voor 7 nachten.Nasca zelf stelt niet veel voor maar dat wisten we al van te voren !!Het gaat om de lijnen van Nasca en niet te vergeten het zwembad(hihihi).We hebben hier heerlijk gerelaxed bij het zwembad met pinda's en heerlijke cocktails(mmmmm).
Het ontbijt zat erbij in(mag ook wel)en dat was goed voor elkaar,fruit,brood,cerial,sapjes en eieren etc...

The Nasca lines deden we per vliegtuigje.5 personen kunnen erin.Voor Liza was dit een geweldige belevenis.Het opstijgen ging allemaal goed en na enkele minuten kwamen de eerste lijnen te voorschijn..Je kreeg tijdens de vlucht een schema mee waar de volgorde met de figuren en lijnen op stonden.De piloot stuurde dan scheutig van links naar rechts want zo kon iedereen de lijnen goed zien.
Heel bijzonder(alweer)om te zien.Je begrijpt er helegaar niks van hoe dat is ontstaan maar er waren weer verschillende theorieen over de lijnen.Die theorieen gaan we niet allemaal vertellen want niemand weet het zeker.Er is een duitse wetenschapper geweest die 40 jaar van haar leven aan de
The lines.The lines.The lines.

De beroemde lijnen van Nasca.
lijnen heeft besteed.En nog weet niemand het echte verhaal!!Tijdens de vlucht werd Liza behoorlijk misselijk.Ze had voor lunch tomatensoep gehad en dat kwam er spontaan weer uit(gelukkig plasticzakjes in het vliegtuig,hihihi).En de piloot maar zeggen tegen Liza:kijk naar links of naar rechts ,zie je de lijnen/figuren?Maar Liza was totaal met iets anders bezig(braak,braak).Maar toch vond Snoekkie het geweldig om de lijnen te zien.

Na 7 nachten zijn we met de bus naar Paracas vertrokken.Bij het busstation kwamen we WEER bekenden tegen.Darren en Eileen waren s'avonds aangekomen in Nasca en de volgende dag gingen zij naar Lima.Ondertussen zijn zij na 10 maanden reizen weer in Ierland thuis gekomen.
Na 3 uur rijden kwamen we in Paracas aan.Afscheid genomen van de Ieren en toen richting ons hotel,El Mirador.Hier zitten heel veel Amerikanen die voor het leger werken.Ze zijn een wederopbouw begonnen
vanwege de aardbeving van 2007.Mariniers,Airforce en het normale leger waren allemaal vertegenwoordigd.Wel gezellig allemaal!!
De reden dat we in Paracas zijn is vanwege de Poorman galopagos islands.Deze eilanden zijn bezaaid met zeeleeuwen,pinguins en vele verschillende vogels.Met een speedboot ga je in 2 uurtjes de eilandjes af.Prachtig om te zien natuurlijk!En als toetje zagen we ook nog dolfijnen.

Vandaag,de 22e
Het vliegtuigje.Het vliegtuigje.Het vliegtuigje.

Met dit vliegtuigje gingen we over de lijnen van Nasca.Liza heeft ervan genoten(braak,braak).
gaan we met de bus naar Lima.Als het goed is zijn we er met 3 uurtjes.Hier hebben we weer een apartementje gehuurd.

Groetjes van ons...weer!!

Astronaut.Astronaut.
Astronaut.

Hoe in godsnaam is dit mogelijk???????
The moon.The moon.
The moon.

We hadden uitleg over de lijnen van Nasca bij een planetarium en hier konden we ook kijken naar de maan en de sterren.
Pisco.Pisco.
Pisco.

In 2007 was er een aardbeving zowel in Pisco als in Paracas.Dit is nog steeds duidelijk te zien!!!!
Pisco.Pisco.
Pisco.

Ziet er niet zo gezellig uit.
DVD shop.DVD shop.
DVD shop.

Genoeg films en muziek!
Poorman Galopagos Islands.Poorman Galopagos Islands.
Poorman Galopagos Islands.

Oftewel Islas Ballestas.
Candelabra.Candelabra.
Candelabra.

De kandelaar!!In de 16e en 17e eeuw kwamen veel piraten langs en zagen dit van ver.
La Mirador hotel.La Mirador hotel.
La Mirador hotel.

Vanuit de lucht genomen door American soldiers die ook in Paracas zijn voor humantarian doeleinden!!

22nd August 2008

morry!!
heee mensen! zo te zien gaat het nog erg goed met jullie! hier gaat alles prima, zootje kl*te weer hier! de foto's en verhalen zien er erg goed uit! wanneer zouden jullie ook alweer terug komen? gaan we ff een biertje halen! groeten, Willem en Linda
22nd August 2008

owja
ooowja, leuk dat jullie darren en eilleen weer zijn tegengekomen, was dat afgesproken werk? haha groeten
23rd August 2008

globetrotters
hoi, lieve buurtjes, mooi gaan, lekker hotel,mmmm,en mooie fotos,we moeten nog printen van de vorige,hahaha,riet heeft geen tijd zwitserlandgevoel he, jesus wat zijn jullie dicht bij,we gaan julllie suf knuffelen en kussssssen,grrrrrrrrrrr,tot snel liefs en kus dirk yvon an boef enne buuf riet
23rd August 2008

Toppie
Mooi hè al die lijnen op de foto`s en de dolfijnen wat een belevenis weer.In dat kleine vliegtuigje arme Liza beetjes luchtziek zal vast van dat heen en weer gevlieg komen maar dat gaat ook weer over.En Piërre jij zeker niet hè. Hierbij wensen wij jullie nog heel veel plezier,want het gaat nu toch wel heel dicht bijkomen weer Nederland zien. Groetjes van Ad en Frieda (Jan is weer veilig in Sri lanka aangekomen)En ik ben net weer terug van de vierdaagse Doetinchem En heb hem weer heelhuids uitgelopen dus weer 80 KM erbij in me boekje nou ga nu sluiten doeiiiii

Tot: 0.062s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0326s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb