Christchurch naar Franz Josef

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Ross
July 1st 2008
Published: July 2nd 2008

Eerste dag rijden. Van Christchurch naar Franz Josef was de planning.

Wat is dit land bizar mooi. Vanaf Christchurch de bergen in richting Arthurs Pass. Echt, nu begrijp ik helemaal waarom ze dit land voor Lord of the Rings hebben gekozen.

Bij Arthurs Pass besloten om naar de Pancake Rocks te rijden en dan verder naar Franz Josef, maar het wordt hier best snel donker. Dus maar in Ross, een oud goud mijn plaatsje, overnacht. In het cafe inchecken, eerst niet kunnen vinden, en de de eerste avond in de bus.

's Ochtends nog met iemand van possum controll gepraat (erg groot probleem hier). 's Avonds van de barman al gehoord dat het gif (1080) tegen de possums ook veel problemen geeft. Niet inheemse dieren he.

Het is hier apart rijden. Wat hier een highway is, is bij ons een provinciale weg. Overal buiten de bebouwde kom mag je 100, als de omstandigheden het toe laat. Van tijd tot tijd moet je over een brug waar je maar van 1 kant per keer over kan en soms deel je die ook nog met het spoor.

De plaatsen zijn redelijk verschillend. Soms erg vervallen en rommelig , maar alles is hier laagbouw en vrijstaand. Waar we nu zijn, Franz Josef, is echt niets dan wat bijmekaar geraapte huisjes om de toeristenindustrie te ondersteunen.

Bram

6th July 2008

Wauwie!
Hey Katinka en Bram, wat een geweldig landschap zeg!! Als je dat al op een foto zo mooi naar voren laat komen, dan zal het in het echie helemaal unbelievable zijn. Geniet ervan he!
15th July 2008

Wowowowowwo!!!
Hey Katinka en Bas! Eindelijk heb ik jullie reisverslag gedeeltelijk gelezen en wat een machtig avontuur en wat een mooie foto's!!! Goede camera Katinkaaa:P. Geniet ervan en ik blijf jullie zeker volgen!! Dikke kusssss

Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 48; dbt: 0.0454s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb