Van Amsterdam naar Christchurch

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
June 30th 2008
Published: July 2nd 2008

Vandaag zijn we gearriveerd in Christchurch. We hebben een goede vlucht gehad. We zijn van Amsterdam naar Shangahi gevlogen in zo'n 10 uur. Mijn ouders hebben ons gebracht en ons uitgezwaaid. Ook Bram zijn vader kwam ons uitzwaaien. Hij was toevallig aan het werk op schiphol. Ondanks dat ik niet zo van vliegen hou ging het eerste stuk voorspoedig. We hadden 2 stoelen in het vliegtuig, een links voorin en de ander rechts achterin. De vriendelijke stewardess heeft geregeld dat we uiteindelijk toch naast elkaar konden zitten.

In Shanghai moesten we even zoeken maar de overstap ging prima. Dit vliegtuig waar we nu mee gingen was nog relaxter. Je had namelijk een eigen tvschermpje voor je. Daarmee kon ze zelf uitzoeken welke film of tvserie je wilde kijken. Ook kon je spelletjes doen. Echt ideaal. De vlucht duurde wel erg lang. Ongeveer 12 uur. Inmiddels was Bram de tijd kwijt geraakt. We wisten niet meer hoe laat het in nederland was. We zitten nu met een tijdsverschil van zo'n 12 uur. Hier in Auckland is het nu in ieder geval ochtend terwijl het avond is in Nederland.

Van Auckland hebben we nog een nationale vlucht naar Christchurch genomen. Echt een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig.

In Christchurch hebben we een taxi genomen naar het hostel The Old Country House. Hier hebben we een tweepersoons kamer genomen om de eerste nacht goed uit te rusten. We waren beide erg moe.

Het is nog wel wennen om links te rijden (daarom mag bram er mooi mee beginnen). En al die nieuwzeelanders vragen how are you. Dus ik denk dat ik dan dat ik daar serieus op in moet gaan maar dat is helemaal niet de bedoeling!

Katinka

3rd July 2008

How are you?
Hoi Katinka en Bram, Wat een leuke dingen beleven jullie dar in Oz! In Engeland deden ze dat ook zo van 'How are you?' en vervolgens liepen ze gewoon door ;), dusse... maar je moet er inderdaad even aan wennen dat ze gewoon 'Hallo' bedoelen! Nog veel plezier gewenst daar! Liefs Anne

Tot: 0.112s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.0783s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb