Doing Europe the Ozzie way

Europe » Romania » Muntenia » Bucharest
June 30th 2008
Published: June 30th 2008

Doing Europe

Welkom in NL!!!!Welkom in NL!!!!Welkom in NL!!!!

WAT een welkomstcomite!!!!!
Goed, eindelijk dan dat langverwachte verhaal dat ik al maanden in gedachten had om te schrijven… reden daarvoor is dat we nu eindelijk persoonlijk aan bepaalde mensen hebben kunnen vertellen wat we al maanden wisten!!! Komen dus net (afgelopen woensdag) terug uit NL na een zeer geslaagde maar ook vermoeiende vakantie van 2 weken verspreid over een aantal landen in Europa: NL, Belgie, Roemenie en Bulgarije... daarover strax meer, maar nu eerst de woorden die al maanden op mijn toetsenbord cq. tong aan het branden waren: Jacq en ik gaan trouwen aan het eind van dit jaar!!!!! eindelijk dan, na een zware bevalling is het dan zover en zijn we gewend aan het idee dat we willen trouwen. Vorig jaar april tijdens Jacq d’r verjaardag reeds gevraagd, en begin dit jaar hebben we dan eindelijk besloten om de datum nog dit jaar te leggen. Belangrijkste reden is eigenlijk dat we naar alle waarschijnlijkheid niet meer in OZ zullen zijn volgend jaar, en we willen wel graag hier trouwen als mooie afsluiting op een schitterende tijd in ons leven. Heb al een tijdje om de hete brei heen moeten draaien in de blogs, want al de bezoekjes van Jacq aan de trouwjurken
Welkom in NL!!!!!Welkom in NL!!!!!Welkom in NL!!!!!

Zoudlig ze mekaar een jaar of anderhalf niet hebben gezien ofso??
zaken, ons bezoekje aan de Lake House om de lokatie te vinden, en meer van dat soort ongein kon ik allemaal niet neerschrijven omdat we het graag persoonlijk wilden doen. Nou goed, nu kan het dus eindelijk, en nu zullen jullie het weten ook, haha!! Om eerst ff dit onderwerp af te maken en dan de rest van de afgelopen weken te besrpeken maar even een korte update over ons huwelijk (haha! Wat klinkt dat raar zeg als ik het zo neerschrijf... krijgt opeens een heel definitief karakter, haha! Doodeng.... ;-) maar ook wel beetje leuk hoor!!!). maar goed ff wat feiten bij elkaar:
• Lokatie is dus The Lake House in Daylesford hier 2 uur vandaan. Het restaurant hier is uitgeroepen tot een van de beste restaurants van Australie, dus we kijken nu al uit naar het diner!!
• Meest waarschijnlijke datum is zaterdag 20 december (moeten nog bevestiging krijgen van de Lake House, maar dat zal geen probleem zijn)
• De trouwjurk is eindelijk gevonden!!! Jacq heeft er flink wat tijd ingestoken, maar ze heeft gisteren de definitieve keus doorgebeld en heeft de afspraak voor de eerste keer passen geboekt staan.

Nou goed, er valt nog genoeg
Wat een plaatje...Wat een plaatje...Wat een plaatje...

Tsja... schoonheid zit toch ECHT in de familie hoor!!!!
te regelen dus we zijn nog wel ff bezig, maar gelukkig valt het mee omdat we er min of meer van uitgaan dat er slechts weinig mensen de financien zullen hebben om erbij te kunnen zijn. Het enige wat we nu dus nog moeten doen is een fotograaf regelen (willen gewoon een klein album met een foto of 20) ik moet mijn kleren nog uitzoeken maar daarvoor gaat Jacq mee omdat ik niet met het verkeerde aan wil komen :-), Jacq nog haar schoenen en dan zijn we er wel klaar mee denk ik... alles wordt verder in het Lake House geregeld (ceremonie/ hapjes/ drankjes/ diner/ overnachting/ taart/ etc.). Nou goed, to be continued zeg maar!!!

Terug naar het laatste verhaal... Marco kwam net terug uit NL en wij stonden net op het punt om zelf naar NL te gaan!!! Vrijdag was het dan eindelijk zover en konden (moesten?) we weer aan die vervelende reis beginnen... die begint ons nu toch wel een beetje de keel uit te hangen hoor, 28 uur onderweg gaat je niet in de kouwe kleren zitten en vooral Jacq niet die bloednerveus is iedere keer en slecht slaapt. Nou goed, gelukkig viel het allemaal
Loooooooooooooooooooser!!Loooooooooooooooooooser!!Loooooooooooooooooooser!!

Die beslissende bal was net teveel voor Ray :-)
relatief mee en konden we redelijk slapen waardoor we een stuk fitter dan anders aankwamen! Op het vliegveld een heerlijk onthaal door de familie van Jacq en Boeffie (dit keer maar besloten om niemand te verrassen zodat iedereen mee kon naar Schiphol om ons op te komen halen, wat een goed idee was want de kids keken er al weken naar uit) en gelijk door naar B’drecht. Daar heerlijk op de bank geploft met een lekkere kop koffie en een ontbijtje van gevulde koeken/ spritsen/ speculaas en natuurlijk dropjes van de Jamin, welkom thuis :-)!! Lekker tijdje zitten keuvelen, en daarna fit genoeg om nog een lekker rondje te gaan hardlopen door de polder. Dus vanuit B’drecht ons oude rondje rondom Carnisselande gedaan, en was weer even mooi als in onze herinnering!!! De kids vonden het ook geweldig, die fietsen en liepen lekker met ons mee, erg gezellig. De rest van de dag een beetje aangeluierd, lekker bijgekomen van de reis en genoten van het gezellig samen zijn met de familie, en niet te vergeten de start van het EK natuurlijk!! Wat een mazzel was dat zeg, aankomen op de dag dag dat het EK begint... was niet gepland dus
MauritswegMauritswegMauritsweg

Een van mijn favo plekken in R'dam
extra leuk.

Die nacht goed geslapen gelukkig (geen jetlag dit keer, wat waren we blij!!). Zondag begon het drukke schema dan... eerst heerlijk samen ontbeten, maar daarna het leven van afspraak naar afspraak... naar ons oude huis aan de Riedertuin om Ans en John met de kids te zien. We spraken daar af omdat het anders wel erg vol zou worden bij Jaap en Thea thuis, en ons huisje stond toch nog leeg. We hadden een picknickzak meegenomen (pak Dubbelfris en eierkoeken) omdat er natuurlijk niets meer stond daar en zijn lekker in de tuin gaan zitten. Hoewel, tuin... was meer een oerwoud!! Daar was natuurlijk al in geen maanden iets aan gedaan dus was een beetje volgegroeid... gelijk een mentale notitie om daar de volgende ochtend maar eens flink te gaan rousen. Heerlijk wat tijd met Ans en John en hun kids doorgebracht, het was prachtig weer (ja ja, geluk dwing je af!) dus we zijn een stukje wezen wandelen naar de speeltuin en voor we het wisten was de tijd voorbij.... op naar de volgende afspraak :-S

Ray kwam ons gelukkig ophalen en bij mijn omaatje afzetten. Was erg fijn haar te zien na de ellende
Hup Holland...Hup Holland...Hup Holland...

Was erg gezellig in de straat, tot na Rusland, de vlaggen waren 10 uur 's ochtends weg op zondag
met haar operatie van een aantal maanden daarvoor. Het blijft toch een geweldig mens, en met haar bijna 94 jaar staan we er iedere keer weer van versteld hoe jong ze nog lijkt!! Als ik ooit oud mag worden dan het liefst zoals mijn omaatje!!! Heerlijk gesprek gehad daar, over van alles en nog wat, geen onderwerp gemeden zoals dat altijd al gaat en wat zo fijn is. Ook daar ging het weer veel te snel voorbij, dus op naar de volgende afspraak. Vanaf mijn omaatje zwaaiend terug naar het Ghijseland (deed me met weemoed weer 10 jaar oud voelen toen we zelf nog in het Ghijseland woonden en ik al zwaaiend het kleine stukje naar huis liep en mijn omaatje de hele weg in het raam bleef staan) om een bezoekje te brengen aan de ouders van Ray. Het weer was nog steeds super, dus daar lekker in de tuin zitten kletsen, paar biertjes erbij, Edith kwam nog langs met de kleine, dus het voelde alsof ik nooit uit het Ghijseland weg ben geweest!! Niet zo raar natuurlijk als je je beseft dat ik al bijna 30 jaar in datzelfde huis over de vloer kom. Ook daar moesten we
Bier op de Meent :-)Bier op de Meent :-)Bier op de Meent :-)

Heerlijk genieten met Xan van een lekkere witte met 30 graden op de Meent!!!
weer veel te vroeg weg, terug naar B’drecht voor het avondeten. Heerlijk met zijn allen genoten van een heerlijke maaltijd en het samen zijn.

Maandag begon voor mij perfect... was nog steeds zalig weer (hoeveel geluk kun je hebben als je een willekeurige periode naar NL komt en het is lekker warm met een strakblauwe lucht?!?!?!) en had niets (!!!!!!!!) gepland staan tot 5 uur die middag. Jacq helaas wel, die had om half 9 de eerste afspraak staan dus die was al vroeg de deur uit. Ik helemaal niets, dus ben begonnen om lekker in de Riedertuin in de tuin te gaan werken... paar uur bezig geweest met snoeien, wieden van onkruid en ga zo maar door. Knapte er goed van op mag ik wel zeggen! Daarna terug naar Jaap en Thea, hardloop spulletjes aangetrokken en mijn oude rondje door de polder opgepakt... hoe mooier kan het leven zijn, 13 km door de polder met schitterend zomerweer en niemand in de buurt... was er zo vol van dat ik regelmatig ff moest stoppen om het allemaal in me op te nemen en te beseffen dat ik echt weer thuis was... was wel kapot toen ik thuis was dus
Jacq bij haar doopkerkJacq bij haar doopkerkJacq bij haar doopkerk

De kerk in Boekarest waar Jacq gedoopt is
lekker in de tuin gaan zitten, in het zonnetje met een boekje en een flesje Duvel... je snapt wel dat ik de dag van mijn leven had!!! ’s Middags dan de stad in om met Ray wat te gaan doen. We zouden eerst gaan poolen om daarna de eerste wedstrijd van NL tegen Italie te gaan bekijken in een kroeg. De dag was goed begonnen, maar werd gaandeweg enkel maar beter doordat ik Ray een flink pak slaag kon geven met poolen en daarna NL een pak slaag gaf aan Italie!!! Dit keer waren er geen excuses voor de pool-wedstrijd (speelden weer in onze favoriete tent: Thurston aan de Mauritsweg, had mijn eigen telefoon bij me vanwaar ik kon sms’en, etc.) dus nu kwam het gewoon echt aan op talent, kunde en techniek... spreekt voor zich wat het resultaat dan is :-D! Ray vakkundig met 7-3 in de hoek gezet en op naar de kroeg... wie verwacht er nou dat NL met 3-0 wint van Italie... dus dat werd een perfecte afsluiting van een perfecte dag!!! Jacq kwam ons na de wedstrijd samen met Jasmin nog opzoeken in de kroeg, die waren ook samen in de stad dus was wel
Proost!!Proost!!Proost!!

Gezellig op bezoek bij Geert in Evergem
ff gezellig om zo de avond af te sluiten. Daarna door Jas thuis afgezet waar we erg blij mee waren (waren redelijk moe tegen die tijd, hoeweel geen jetlag toch merkten we de lange dagen wel) en lekker geslapen.

Dinsdag alweer vroeg eruit: volgende afspraak, ontbijten bij Bas! Was ook weer leuk, omdat we voor het eerst zijn vriendin uit Portugal zouden zien!! Was dus een zeer geslaagd ontbijtje, leuke meid en altijd super om Bas te zien. Daarna weer door naar alweer de volgende afspraak.. Jacq d’r oma ik met Xan de stad in. Nog steeds super weer, dus maar op een terrasje gaan zitten met een paar lekkere bieren... beter om eens in NL te zien buiten de winter om (eerste 2x waren in januari, dit is wel wat beter!!). woensdag was ook een lekker dagje, Jacq ging weer vroeg de deur uit om wat te gaan doen met een vriendin, ik moest alleen ff naar de kapper en daarna Jacq ontmoeten op R’dam CS om naar Belgie te gaan. We zouden namelijk vanaf Brussel naar Boekarest vliegen (WizzAir is trouwens een goede budget maatschappij, scheelde 500 euri met KLM vanaf A’dam en hebben mooie nieuwe vliegtuigen)
GentGentGent

Zucht.... hiervan ga je toch wel kwijlen na die culturele woestenij in Australie....
en omdat Geert momenteel weer even in Belgie bij zijn ouders is (in Evergem vlak bij Gent) zijn we daar ook langsgegaan! Eerst ff uurtje Antwerpen in omdat we tijd hadden, en daar in de jodenbuurt op trouwringen jacht gegaan. Man, wat scheelt dat daar een hoop geld met OZ en NL zeg, blijft ongelooflijk. Maar even in ons achterhoofd houden voor als we ooit terug zijn. Daarna door naar Gent waar Geert ons kwam ophalen. Was super om hem weer te zien na hem een half jaar geleden te hebben uitgezwaaid in St Kilda! Helaas maar een dagje, maar desalniettemin erg fijn... ’s avonds een rondleiding door Gent gekregen van hem, en wat is dat een superstad zeg, enorm mooi met al die oude gebouwen en grachtjes, echt geweldig! De volgende ochtend was hij zo lief ons naar Brussel te brengen (gelukkig nog ff de tickets gecheckt vlak voor vertrek waarbij bleek dat we vanaf Charleroi vlogen en niet Zaventem, was toch wel erg jammer geweest als je op het verkeerde vliegveld staat). Het weer begon om te slaan, dus was een teken dat we ervandoor moesten, haha!! Zonder problemen in Boekarest gearriveerd laat in de middag, en dat
Proost!!!!Proost!!!!Proost!!!!

Dit was pas proost.... een 1.2 liter glas Kwak in een van de kroegen in Gent...je moest je schoen uitdoen die in een mandje aan het plafond werd gestopt als "wisselgeld" voor het glas
was toch wel apart hoor.

Was voor de eerste keer in lange tijd dat Jacq weer terug in Roemenie was en ik was er sowieso nog nooit geweest maar enkel alle verhalen gehoord van haar en haar familie. We werden opgehaald door haar moeder, en dat was een mooi en emotioneel moment! Daarna door de drukte de binnenstad in, genietend van het lekkere weer en alle indrukken die op ons afkwamen. Want dat waren er nogal wat... blaffende zwerfhonden, drukkende warmte (ja ja, de zon bleef ons achtervolgen!!), communistisch erfgoed (oude Dacia’s en betonnen woonblokken) gemengd met kapitalistische uitspattingen (Ferrari’s/ Louis Vuitton/ Versace/ etc.) met daartussendoor overblijfselen van de rijkdom in Roemenie voor het communisme, de geur van lindebloesem overal in de stad, en natuurlijk niet te vergeten alle tweelingzusjes van Jacq overal om je heen... kwam ogen tekort ;-)! Was zo blij om eindelijk eens met eigen ogen een stukje te kunnen zien over de jeugd van Jacq, en dan eindelijk ook dat paleis van Ceaucescu, voormalig dictator in Roemenie. Het gebouw an sich is schitterend mooi, het op een na grootste gebouw ter wereld na het Pentagon met 8 verdiepingen, 4 kelders, en enorm wijd in omtrek
BoekarestBoekarestBoekarest

Communistische hoogbouw, uitzicht vanuit ons apartementje
(paleis + tuin zijn 2.5 km in omtrek) maar de ontstaansgeschiedenis maakt het wel erg bitterzoet. Het paleis is namelijk gebouwd in het centrum van de stad, op een lokatie waar zich tot die tijd een enorm mooie en oude wijk bevond. Die mensen werden dus uit hun huizen gezet en onteigend, huizen gesloopt en dat ding gebouwd. In een van die huizen woonde de oma van Jacq al haar hele leven, dus het is wel heel zuur om van zo’n mooi oud en vrijstaand huis in een flatje in zo’n betonnen kolos te worden gestopt, zodat die vent zijn megalomane project kan uitvoeren... gelukkig is hij een paar jaar later doodgeschoten maar ja, toen was het al te laat natuurlijk. Er is eigenlijk teveel gebeurd in die week om alle op papier te zetten, maar laten we het erop houden dat het een superweek was, gezellig zitten kletsen met de moeder van Jacq, veel gezien in Roemenie en Bulgarije, genoten van heerlijk weer en nog veel lekkerder eten en drinken (al met al 4 kilo aangekomen toen ik thuis in OZ weer op de weegschaal ging staan!!) en gewoon een erg mooie tijd gehad. Het afscheid was dan ook
PaleisPaleisPaleis

Het gedrocht van Ceaucescu
erg emotioneel na een weekje, een week is toch tekort om zoveel in je op te nemen en bespreken, dus nog genoeg over voor een volgende bezoekje zullen we maar zeggen! O ja, een ding was nog wel leuk en dat was het bekijken van NL-Roemenie op het EK in Boekarest... had mijn oranje outfit meegenomen in de hoop data we een leuke lokatie konden vinden. En die was er! Voor dat paleis bevindt zich een groot plein, dat men helemaal had ingericht voor de voetbal: supergroot scherm, flink aantal biertappen en bbq’s en een berg houten banken waar je kon zitten. Zag het dus al helemaal zitten om daartussen te kruipen, maar na overleg met vrienden van Jacq d’r moeder werd dat ten stelligste afgeraden... men is redelijk fanatiek daar en Hollanders werden daar niet echt op prijs gesteld, zeker niet bij verlies. Het hooliganisme is daar ook niet vreemd, en schijnbaar nog erger dan in NL (in Boekarest heb je 2 clubs: Rapid en Steaua. Als deze tegen elkaar spelen zijn gevechten aan de orde van de dag). Dus maar eieren voor mijn geld gekozen, en anoniem een barretje ingedoken dat vol zat met Roemenen, plekje aan de
Framboosjes!!Framboosjes!!Framboosjes!!

Jacq aan de frambozen pluk... net zoals toen ze 10 jaar oud was bij d'r oma in de tuin
bar gevonden om rustig mijn biertje te drinken... enig teken van enthousiasme was het heffen van mijn glas en proosten op “onze jongens” toen ze scoorden... moet het niet te gek maken he!!

Terug in Brussel regende het helaas weer, maar omdat we toch nog de reis terug naar B’drecht voor de boeg hadden was dat niet zo heel erg. Naarmate we dichter naar NL kwamen werd het weer er enkel beter op, dus vanaf Charleroi naar Brussel in de bus veel regen, bij Roosendaal in de trein klaarde het al op, en vanaf de Moerdijk was het weer stralend weer, dus we verdienden het nog steeds, haha!! Donderdagavond lang met Jaap en Thea zitten kletsen over de gebeurtenissen in Roemenie, die waren ook erg benieuwd. Vrijdag had ik met mijn oude baas willen afspreken voor een kop koffie, maar die is net naar een ander bedrijf gegaan en had zijn oude email adres nog.... balen dus want was erg gezellig geweest. Nu dan maar op tijd naar mijn oma gegaan om daar nog ff bij te kletsen voordat we weer terug zouden gaan. Daarna snel de stad in om Ray maar weer eens op zijn kloten te geven...
BulgarijeBulgarijeBulgarije

Het huisje van Jacq d'r ma in Bulgarije
tsja, zoals eerder gezegd kwam het aan op talent, kunde en techniek dus was het een uitgemaakte zaak :-). Zelfs de 7 jugs bier die Ray liet aanrukken tijdens de wedstrijd konden hem niet helpen, werd gewoon weer als vanouds 8-3! Was wel weer erg gezellig, vooral omdat we nu weten dat hij volgend jaar naar OZ toekomt en we daar dus al rustig voorpret aan kunnen beleven! Jacq was ondertussen in Amsterdam bij een vriendin, en toen zij terugkwam op CS zijn we samen naar B’drecht teruggegaan. Daar nog ff snel omkleden voor de laatste afspraak van de dag... lekker eten en logeren bij de Boeffies!! Was uiteraard een geweldige avond zoals vanouds, en voor we het wisten was het zo laat dat we op de bank in slaap vielen... of was ik dat nou alleen ;-)?! Volgende ochtend lekker in de tuin bakkie koffie, voordat we vroeg alweer terug moesten om Jaap en Thea te helpen met de voorbereidingen op het feest voor hun 15-jarig huwelijk en de verjaardag van de kids. Samen met de kids een paar uurtjes bappies gedaan, wat weer erg gezellig was (vaak zijn die standaard dingen toch het meest leuke als je iemand
BulgarijeBulgarijeBulgarije

Tsja... hier wonen dus nog ECHT mensen in... we voelden ons erg rijk
een lange tijd niet hebt gezien, gewoon ouderwets net alsof je om de hoek woont bij elkaar) waarna we thuis nog ff de boel gereed konden maken. Het weer was nog steeds goed (niet meer zo perfect als ervoor maar toch) dus lekker de hele middag in de tuin gezeten, beetje bijkletsen met iedereen wat een mooie gelegenheid was na de meesten bijna 3 jaar neit gezien te hebben. ’s Avonds dan met zijn allen vol spanning voor de TV voor de kwartfinale tegen Rusland... laat ik het erop houden dat het feest was afgelopen na het laatste fluitsignaal...

Zondag dan de laatste volledige dag in NL... eerst een supergezelllig ontbijtje met de hele familie, waarna ik de deur uitmoest voor een afspraak met mijn broer. Dat was ook weer zo’n mooi moment, eerste keer in zo’n 8 jaar dat ik hem zag en was weer als vanouds. Was maar 2 uurtjes, dus veel te kort, maar zeker voor herhaling vatbaar! Daarna de rest van de middag lekker in de tuin bij Jaap en Thea, nog ff genieten van de laatste zomer zonnestralen (zagen alweer op tegen de winter in St Kilda) en aanwezigheid van fijne mensen om ons
BoekarestBoekarestBoekarest

Een van de oude wijken in Boekarest, gelijk aan die waar Jacq d'r oma heeft gewoond en is neergehaald voor het paleis
heen... Jacq had helaas last van migraine, dus die kon er niet optimaal van genieten, maar gelukkig viel het relatief mee dit keer. De Boeffies kwamen nog ff langs om hun autootje op te halen die we de dag ervoor geleend hadden, dus daar konden we ook nog ff goed afscheid van nemen. ’s Avonds heb ik dan nog gekookt voor iedereen en hebben we heerlijk gegeten, Ray kwam nog ff langs om een boek af te geven voordat we weer verdwenen waren dus ook van hem konden we nog ff goed afscheid nemen gelukkig, en toen was het alweer tijd om naar bed te gaan.... maandagochtend kwam veel te snel, de ochtend van het afscheid. Het ontbijt was minder fijn dan andere dagen, zeker niet toen Romy huilend beneden kwam.... man, wat blijft zo’n afscheid toch vreselijk emotioneel en vervelend. Wij maar hopen dat we er luchtig over konden doen voor d ekids, maar misgerekend... Chanan hield zich groot maar ging uiteindelijk toch ook overstag, dus zaten we weer met zijn allen flink te huilen... nou ja, tranen van geluk en tranen van verdriet horen er allemaal bij. Jaap heeft ons toen op de trein gezet (veel makkelijker in
Wegenwacht???Wegenwacht???Wegenwacht???

Bestaat zeker nog niet in post-communistisch Boekarest......
de maandagochtend spits) waarna we veilig op Schiphol aankwamen.

De vlucht was weer even vervelend als altijd en veel te lang... op Singapore aangekomen gelijk het transit hotel ingedoken op het vliegveld om 4 uurtjes heerlijk te slapen, wat was dat lekker zeg!! Daarna nog ff paar uurtjes de stad in omdat Jacq er nog nooit was geweest. Daar nog lekker genoten van het warme weer, beetje geshopped, genoten op een terrasje en lekker gegeten, voor de laatste vlucht terug naar OZ. Die was nog vervelender als dat kan... we konden allebei niet slapen, en dat ga je wel merken als je al ruim 30 uur onderweg bent. Gelukkig werden we op het vliegveld door Ange opgewacht, wat was dat zalig zeg om in de auto te stappen en binnen een half uur je huisje in te stappen!!! Daar ff snel bijgekletst voordat we de deur weer uitmoesten... ik ging werken (je moet er toch een keer aan geloven, en geloof niet van er langzaam aan wennen... kan het maar gehad hebben) en Jacq ging haar trouwjurk uitzoeken met Ange. Gelukkig was Jacq haar dag een groter succes dan de mijne... zij heeft een jurk gevonden, en ik kwam
Schaakmat..Schaakmat..Schaakmat..

Oude mannetjes aan de schaak in een van de mooiste parken in Boekarest, inclusief fles bier van 3 liter bij de hand... wat wil je met 33 graden?!
volledig jetlagged thuis, koppijn, misselijk en doodmoe, voelde me echt niet lekker. Tot 6 uur wakker kunnen blijven en toen toch echt naar bed toe. De nacht was redelijk verlopen, ik heb paar uurtjes wakker gelegen maar al met al toch 9 uur slaap, en Jacq had helemaal goed geslapen. Dus zowel op de heen- als terugweg beide amper last van jetlag, erg prettig!! Donderdag en vrijdag door de dagen op kantoor heengeworsteld (Jacq had nog vrij dus die kon nog lekker genieten van haar vrije tijd en het lekkere weer, we waren bang dat het koud zou zijn, maar was zo mild dat ik nog steeds met korte broek en zonder muts/ handschoenen naar mijn werk kan fietsen elke dag) voor het vrijdag lekker weekend was... was geweldig, om half 10 naar bed en pas om kwart over 12 de volgende middag wakker worden, 14 uur aan een stuk geslapen!!! Was echt geweldig, al hadden we nog wel plannen om te gaan hardlopen en naar de markt te gaan. Nou goed, snel ontbeten en daarna lekker hardlopen in Albert Park... ook weer zo’n zaligheid, midden in de winter kunnen hardlopen in je korte broek en t-shirt met lange mouwen,
Lekker gezellig op de bankLekker gezellig op de bankLekker gezellig op de bank

Zucht... wat kunnen de simpele dingen toch fijn zijn
dan besef je wel weer wat een geluksvogel je bent.... daarna dus naar de martk en dan door naar Ange en Marco. Daar na 2 maanden eindelijk weer eens goed kunnen bijkletsen en er gaat voor hen ook een hoop veranderen... zij hebben namelijk besloten om de stad helemaal te verlaten en ergens een huis te zoeken op zo’n 3 uur buiten Melbourne.... beiden dus baan opzeggen en “back to nature” zeg maar! Erg spannend allemaal en we zijn dan ook erg benieuwd waar ze uitkomen. Zondag mocht ik eindelijk dan weer eens voetballen, en weer niet verloren!! Dit keer 0-0 en dat betekende dat we al 5 wedstrijden ongeslagen zijn.. klaar voor d ekoploper volgende week! Daarna in de middag de administratie bijgewerkt... foto’s gekopieerd, data van Roemenie op de harde schijf gezet en veilig gesteld, en niet onbelangrijk, de belastingaangifte over 2005 erbij gepakt.... tijdens ons verblijf in NL werden we verblijd met zo’n mooie blauwe brief bij Jaap en Thea thuis, over onze NLse aangifte over 2005.... tsja, en zoek dat nog maar eens uit! Helemaal omdat het jaar dat je NL verlaat de aangifte enkel op papier kan, niet electronisch en ik was vergeten overal een kopietje van te maken :-S gelukkig was ik toentertijd zo slim (???) geweest om de berekening van de kosten voor het huis op een apart blaadje te krabbelen, en dit was precies waar de belasting naar op zoek was! Dus gelukkig viel het mee, kon ik alles uitzoeken en kan ik morgen het antwoord op de bus doen. Hopelijk is het dan eindelijk klaar nu, want dit is al de 3e keer dat we extra info moeten opsturen naar die man van de belastingdienst... je zou toch zeggen dat hij ons ondertussen wel moet geloven!!!

Zpndagnacht nog een laatste staartje jetlag meegekregen, half 10 naar bed, 12 uur wakker, en de rest van de nacht half geslapen/ wakker gelegen, zowel Jacq als ik dus het lijkt erop alsof we nog niet helemaal gewonnen hebben... maar goed, vanmorgen waren we allebei redelijk fit, dus om half 7 op en nog net de laatste minuten van de EK finale meegekregen (Olé Espana!!) en daarna op de fiets naar kantoor om weer te gaan sporten in de gym in ons nieuwe kantoor pand. Was heerlijk om weer ff bezig te zijn, dus hopelijk zijn die bier kilo’s van de vakantie er snel weer af!!

Nou goed, nu dan maar uitleven naar de volgende trip: midden augustus ene lang weekend de bergen in om te vieren dat we 12 jaar samen zijn... kan nu al niet wachten!! Nou allemaal, dat was het wel weer ff voor nu!! Tot de volgende keer weer!!!
JnR

5th July 2008

fraai
maar niet heus....Het zou fijn zijn als je bepaalde passages en die belachelijke foto weghaalt Bedankt ;-)

Tot: 0.098s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0565s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb