05.18.

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala
May 21st 2008
Published: May 21st 2008

tehát megérkeztem uppsalába, ahol rögtön taxiba vágódtam és kikötöttem a flogstánál, ami a terület vagy kerület neve, itt csomó csomó kollégiumépület van, egyenként akkorák, mint a tömő. Vagy majdnem. Hiába, a 40 ezer itt tanuló diáknak valahol laknia kell… és ezen kívűl még csomó kollégium van a város más részein! találkoztunk siobhánnal, az ír diákkal, akinek kimondva egészen másként hangzik a neve, ő is most érkezett 2 hete, nagyon kedves volt, odaadta a kulcsaimat, megmutatta a szobámat, ami tök jó. Egyedül lakom, ami jó, és ha akarok, akkor kimehetek: van egy konyha meg ilyen nappaliféle, ahol mindig van vki a 12 diák közül, akik szintén ezen a folyosón laknak. Sokukkal már találkoztam, van 2 kínai, 1-2 beazonosítatlan, 1 indiainak kinéző, pár svéd, akik viszont egyáltalán nem svédnek néznek ki, szóval nem sikerült mindenkinek megjegyeznem a nevét, de szerencsére ki van írva egy papírra, uh majd onnan puskázok 😊
siobhán megmutatta a boltot a közelben meg mondta, hogy az elején kicsit ijesztő lehet, hogy nem tudok semmit, de majd elmúlik, nyilván. 😊 aztán ő ment tanulni, mert vizsgázik igazságügyből, elküldik neki írországból a tesztet, ő meg visszaküldi, kicsit fura rendszer…
aztán kicsit berendezkedtem, majd a reptéren vett ragtapaszokkal biztosítottam a lábamat és beindultam a városba, gyalog. Amúgy itt mindenki bicóval jár, minden épület előtt biciklik százai állnak szép vagy kevésbé szép sorban. Szóval nekem is vennem kell egy jó kis használt járgányt (megcsalom szegény döncikét 😞 ), mert mint az kiderült, nem vagyok éppen közel a belvároshoz. Persze az első kereszteződésnél rossz irányba fordultam, tehát tettem egy kellemes félórás kitérőt, persze aztán gyanús lett és megtaláltam a jó utat 😊)) ami nem volt rövid, ellenben hosszú. Megkerestem a kingával bejárt helyszíneket: a várat, az egyetemet linné szobrával, a katedrálist, ami szép, bár most nem juottam be. Meg az intrnational office-t is beazonosítottam, meg elsétáltam a kórházokomplexumhoz, majd újabb fél óra alatt hazasétáltam, jól kipurcanatam a végére…a város amúgy elég halott volt, így vasárnap délután, de találkoztam 1-2 sörös és egyéb üveggel teleszórt helyszínnel, amiből arra következtettem, hogy az a sok diák most épp a szombat estét piheni ki 😊)))
ja és eléggé hideg van én meg meg fogok fagyni a kis nyári gönceimben, de majd hozzászokok kicsit biztos. Vagy veszek bundabugyit.
És mikor haza- és miután kicsit magamhoztértem láttam, hogy a közös helységbe egy ilyen irogatós táblára kiírták, hogy „Welcome Ruzi 😊) , enjoy your time here, meg ilyeneket, visszaírtam és aláírtam, hogy Rozi, az mégiscsak jobban hangzik, meg már megszoktam.😊))
Na csók nektek..

24th May 2008

Ez a megerkezos-vasarnapos-eltevedos delutani seta velem is megtortent Linzben tok jo most erre emlekezni :) jaaaaj, olyan jo nekeeeeeeeeeeeed!!!!

Tot: 0.096s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0561s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb