Wie heeft de FA Cup nu eigenlijk gewonnen?

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
May 20th 2008
Published: May 20th 2008

Koud he? Berenkoud....Koud he? Berenkoud....Koud he? Berenkoud....

Pictures say more than words....
En daar zijn we weer met de volgende update, al moet ik er eerlijk bij vermelden dat he tniet veel anders is dan de voorgaande weken. We zitten in een heel stabiel ritme de laatste tijd (zaterdag eerst hardlopen, dan naar de markt, dan boodschappen doen of shoppen, ’s avonds lekker koken met flesje wijn, zondag ik voetballen en Jacq naar de sportschool, ’s middags een terrasje/ kroegje in, en dan de rest van de week werken/ sporten/ etc. Niet veel over te melden dus, dus laat ik het ff hebben over de paar dingen die afweken van dit schema :-)

Nou, laten we maar beginnen met Jacq en dr werk. Het lijkt erop alsof zij ook in een ritme komt te zitten met haar werk, en al vindt ze het nog steeds niet leuk, ze loopt er ook wat minder over te mopperen. Dus waarschijnlijk is dat dus al die tijd de opliossing geweest: part time werken waarbij ze de hele ochtend voor zichzelf heeft, en dan een paar uurtjes moet werken. Nou goed, we zien wel hoe het eea uit gaat pakken.

Met mijn werk is het momenteel weer een stuk drukker gelukkig. Heb de afgelopen weken echt geen moer te doen gehad, hele dagen thuis “gewerkt” waarbij ik gewoon niets te doen had en maar gewoon thuis bleef omdat het anders heel irritant zou zijn om op kantoor de hele dag te zitten internetten omdat ik gewoon geen werk had.... nou goed, heb dus wel veel tijd gehad om overdag te gaan hardlopen en te genieten van het thuis zitten... maar goed, werd wel enorm vervelend op een gegeven moment natuurlijk, en dat resulteerde dus ook in het feit dat ik ging kijken of ik in een ander kantoor zou kunnen werken, het liefst het NLse kantoor in Nieuwegein uiteraard ;-)!! Het hoogtepunt was wel vorige week maandag denk ik...werd gebeld door die nieuwe sales vent (Alan) die als doel heeft gekregen om grote klanten binnen te halen. Dit is iets wat hij bij zijn vorige werkgevers ook heeft gedaan, en zijn tactiek is dus compleet anders dan ik tot nu toe gewend was. Hij probeert vooral contacten te leggen met mensen uit de directie van grote bedrijven, en doet dat vooral met etentjes, koffie drinken, etc. Hij is dus gewend om de klanten te “entertainen” zeg maar, en dat werkt op zich heel positief omdat hij ook mij regelmatig mee uit eten neemt om “strategie te bepalen” voor hoe bepaalde klanten te benaderen. Nou goed, dat is dus 5 minuten over de klant praten en de rest gewoon slap ouwehoeren. Nou goed, vorige week maandag was dat er dus weer een waarbij hij me belde om af te spreken in Cicciolina voor lunch (Italiaans restaurant hier in St Kilda waar Jacq en ik 2x zijn wezen eten, en wat ontzettend lekker eten is en goede service). Nou goed, daar had ik dus een heerlijke pasta met rivierkreeftjes op, met een heerlijk lekker glas Franse chablis erbij!!! Na een heerlijke lunch liepen we Acland Street op, en kwam Alan met het waanzinnige idee om ergens op een terrasje van het heerlijke weer te genieten.... dus op mijn voorstel naar Spuntino gegaan, en op maandagmiddag lekker een paar pints Heineken op, in de zon op een terras, enorm druk aan het werk dus, haha!! Nou goed, rest van de week nog steeds rustig, maar het weer was heerlijk dus regelmatig wezen hardlopen op het strand, en genieten zolang het duurde. Vanaf donderdag werd het dan eindelijk drukker... 2 meetings bij klanten, waar een aantal site visitis uitkwamen, en een demo gepland voor weer een andere klant. De rust is nu dus over, en heb het zowaar enorm druk de komende 3 weken en moet zelfs waarschijnlijk een demo afzeggen omdat ik vol zit! Zo raar kan het dus lopen allemaal.... Wat betreft die andere baan: die is dus niet doorgegaan omdat ze de functie inhoud hebben gewijzigd. Nou goed, heb mezelf wel voorgenomen om de komende 6 maanden maar af te wachten en te kijken hoe het loopt en dan een beslissing te nemen.

Ok, genoeg weer over werk. Afgelopen weekend was ook wel weer anders dan de standaard weekends. Vrijdagavond zijn we lekker wezen uit eten samen, de pasta bij Cicciolina was zo goed bevallen dat we hem vrijdag nog maar een keer zijn gaan proberen!!!! Het was enorm druk op vrijdagavond, dus eerst lekker in het cafeetje erachter gezeten met een drankje en wat olijfjes, en daarna dus een heelrijke maaltijd met flesje wijn, en likeurtje toe, toch lekker dat we nu wat extra geld hebben door het werk van Jacq!!!! Zaterdag met een beetje houten kop opgestaan, en maar wel weer wezen hardlopen, in de regen dit keer!! Het meot niet gekker worden, maar zaterdag heeft het de hele dag geregend, kan me niet herinneren wanneer het voor het laatst hier de hele dag heeft geregend, was ergens zelfs wel lekker om een keer in de regen te lopen!! ’s Middags de stad ingegaan om te gaan shoppen, en was bere gezellig. Heerlijk geluncht in Chinatown (heb Jacq na 2 jaar eindelijk meegekregen naar Spicy Fish, een Chinees restaurant dat bekend staat om een heerlijke vis soep (Spicy Fish) waarbij de vis wordt gekookt in erg pittige chili olie (voor iedereen die denkt dat Chinees niet pittig kan zijn: probeer maar eens een Chinees gerecht uit de provincie Szechuan waar chili’s in zowat ieder gerecht zitten) wat dus een heerlijk gerecht oplevert... voor mij dan want Jacq had het na een hap te hebben geproefd wel weer genoeg, daarna nog een kop koffie in een van de overdekte arcades in de binnenstad (Melbourne staat bekend om zijn “laneways” en “arcades”, smalle straatjes in het centrum die bijna verloren gaan in de brede hoofdstraten (ook Melbourne is gebouwd op het principe van Amerikaanse steden met een grid met hoofdstraten horizontaal en verticaal, die “blocks” worden genoend) maar waar eigenlijk de meest gezellige/ aparte en interessante winkeltjes en cafeetjes te vinden zijn) en nog rondgeslenterd in de stad om inkopen te doen.

Daarna snel naar huis, want er werd een feestavond op de voetbal gehouden. Het was zaterdag de final van de FA Cup in Engeland, en aangezien er een groot aantal Engelsen op de club zitten wordt er altijd een gezellige avond van gemaakt met veel bier, loterij-en, nog meer bier en slap geouwehoer voordat om middernacht de wedstrijd begint. Nou goed, ben na een half uur in de wedstrijd maar naar huis gegaan, had geen idee wie er speelden en ook al keek ik naar het grote beeldscherm, het ging totaal langs me heen! Laat ik het er maar op houden dat het kwam doordat het onbekende clubs waren, en niet door het 5 uur aan een stuk bier drinken, haha!! Goed, het wakker worden zondag werd wel duidelijk beinvloed door het bier drinken... was niet fijn zeg maar en vooral niet omdat de wekker op kwart over 8 stond omdat ik om 10 uur moest voetballen... nou ja, ’s avonds een vent ’s ochtends een vent, dus om kwart voor 9 stond ik bij de voetbal om met de rest van het team het veld gereed te maken (lijnen trekken/ netten ophangen/ etc.) en was ik helemaal opgeknapt toen om 10 uur het fluitje ging!! Weer zoals gewoonlijk hard gewerkt en veel gelopen (het is nu dinsdagavond en heb nog steeds spierpijn, word toch echt een jaartje ouder hoor, erg apart om dat zo te bemerken) maar heeft weer geen moer geholpen... weer verloren. Hebben na 6 wedstrijden 1 punt, en het verlies tegen de enige ploeg zonder punten betekent dus dat we nu o pde laatste plek staan. Nou goed, volgend weekend de derby tegen Albert Park FC, onze eeuwige rivalen omdat zij onze buren zijn (hun clubhuis zit in de volgende garage in de pitsstraat naast ons clubhuis in Albert Park) dus laten we hopen dat dat de ommekeer wordt! De afgelopen 2 jaren hebben we ook de eerste 6/ 7 wedstrijden verloren, waarna we het restant van de wedstrijden nog maar 1 keer verloren. Na de wedstrijd snel naar huis gegaan, waar ik had beloofd de badkamer schoon te maken (waar ik toen spijt van had!!!) wat ik ff snel heb gedaan waarna ik mezelf een verdiende rust op de bank heb opgelegd... Jacq was lekker een kop koffie aan het drinken in St Kilda, dus lekker ff bij kunnen slapen!!!
Nou goed, dat was eigenlijk alles wel weer, verder niet al teveel meegemaakt zoals ik al zei. Ow ja, nog een fotootje erbij voegen: koukleum Jacq die in een “winters Melbourne” (temperaturen gelijk aan een slechte zomerdag in NL) in haar koukleumen outfit de straat opgaat: dikke winterjas, warme Uggs (Australische laarzen van schapenleer met het wol van de schapen aan de binnenkant) en een aantal lagen onder de jas aan.... en dat terwijl ik met een t-shirtje en een zomerjas (weliswaar met dichte rits ;-)!!!) de straat opging. Nou goed, nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het niet helemaal behaaglijk had, maar we waren gelukkig snel in de kroeg waar ik kon opwarmen!!!

Tot gauw!
Jackie & Robin

20th May 2008

Je bent een ouwe KRUK Robbo!! Hahah, durf ik best te zeggen op 20.000 km afstand ;-)
20th May 2008

Mooi jasje !!
Mooi jasje ! haha......

Tot: 0.051s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0332s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb