MAGNETIC ISLAND & CAIRNS!!!

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Inn The Tropics
March 16th 2008
Published: March 21st 2008

Kære venner og familie :o)!

Nu er det ved at være lidt tid siden, vi sidst har skrevet, og meget er sket siden!

Efter vores skønne dage i Airlie Beach og på Whitsundays tog vi videre med bussen til Townsville og ud på Magnetic island! Vi tog færgen ud til øen, som er et af de smukkeste steder, vi har set i Australien! Vi fik også at vide, at mange holder deres bryllup der - forståeligt! Det var virkelig lækkert, og vi lejede derfor to scootere, for at kunne se øen rigtigt! Det var noget af en udfordring, eftersom man jo kører i venstre side af vejen i Australien 😊 Rundkørslerne var da også lidt af en udfordring, men heldigvis gik det fint, og vi fik set det smukkeste vandfald, hvor vi hoppede lidt rundt på klipperne. Bagefter kørte vi ned til et lille lokalt galleri - det var så smukt og meget sydlandsk. Hele øen er så hyggelig og tropisk! Der var en masse små gader med sommerhuse, og bag dem var de flotteste høje klippeskråninger tætbevokset med skov. Efter vi havde set galleriet tog vi ud til havnekajen, hvor vi fodrede nogle små vilde wallabees, der lige havde ynglet, så der også var bittesmå wallabees, som mest af alt mindede om rotter. De var rigtig søde, men også ret grådige! Efter dette skulle Julie selvfølgelig lige brilliere med en hurtig start på scooteren, som selvfølgelig resulterede i et mindre styrt; en blodig fod og lidt skræmmer hist og her😊 Efter styrtet havde vi lidt problemer med at starte scooteren, og Kristina var lige ved at skulle køre efter hjælp, da Julie fik sparket den i gang. Den var ret ridset efter nærkontakt med klipperne, men heldigvis opdagede ejeren det ikke, og vi slap for at betale for ridserne på scooteren!! 😊 Vi havde en rigtig sjov dag, hvor vi drønede rundt og dyttede ad hinanden og vist irriterede ret mange af de lokale øboere! 😊 Vi fik set stort set hele øen, og fik da også badet lidt i det dejlige vand. Det eneste der var lidt irriterende var, at vi, på trods af de LÆKRESTE strande og flotteste vand, ikke kunne bade nogle steder, da der var så stor fare for de farlige gobler. Vi badede derfor i et net, der var sat ud ,og blev nedkølet lidt i det 40 graders varme vejr 😊 Bagefter tog vi tilbage til vores hostel, som faktisk var ret godt! Vi boede i små stråtagshytter, og hostellet lå lige ned til stranden. Det var så eksotisk med palmer hele vejen langs stranden! Skønt 😊 Egentlig skulle vi havde været ude at ro i kajak, men pga. det stormfulde vejr, var det for farligt (selvom vi, efter at have haft edderkopperne på os, selv synes vi godt kunne have klaret det :o) ) Vi fik heldigvis også slappet af ved poolen og nydt det gode vejr!

Efter to dage på Magnetic island tog vi videre til Cairns - vores sidste stop på turen! Vi kom fra høj sol og varme på Magnetic Island til styrtende tung regn og sort himmel i Cairns! Men på trods af det lidt dårlige vejr, har det virkelig været en af de absolut fedeste stop på vores tur i Australien! Det regnede stort set uafbrudt de fire dage, vi var der. Det var tydeligt at mærke, at vi var kommet til den mest tropiske del af Australien!
Den første dag tog vi med bussen op i bjergene, hvor vi var ude at ride i regnskoven. Vi kom selvfølgelig i en gruppe udelukkende bestående af japanere - og så lige os selv. Selvfølgelig var der tydeligvis ingen af japanerne, der havde været oppe på en hesteryg før. Naturen var så flot, men pga. al den tunge regn var flere af stierne blevet til små floder, som vi krydsede på vores tur i regnskoven. Uheldigvis for japaneren bag Kristina var hendes hest lidt legesyg, og begyndte at stejle og plaske i vandet - det var virkelig sjovt at se på, indtil den begyndte at bide Kristinas hest i røven, så den hoppede lidt 😊 Julie var den mest erfarne i gruppen, og det lød da også lovende at hendes hest hed "Rasputhin" - men det viste sig at være den mest rolige hest i troppen!
Efter lidt tid forlod Julie og en af guiderne gruppen for at tage ud på en lidt vildere tur, og efterlod Kristina sammen med japanerne (YES!) - Det blev en noget langsom tur, eftersom japanerne ifølge guiden åbenbart var specielt usikre, så vi tog en specielt sikker rute! (igen YES!) Men det blev dog en hyggelig tur alligevel, og var sjovt at se, hvordan gågang kan være en udfordring for japanere😊. Kristina havde aldrig prøvet at ride gallop før, da hun som lille havde en dårlig oplevelse med det - Heldigvis fik hun til sidst lov til at forlade de "skide japanere" og ride med Julie og guiden ud på en lille galloptur 😊 Det var super fedt og Kristina blev helt vild med det! Vi har derfor besluttet os for at tage ud og ride i dyrehaven, når vi kommer hjem til Danmark. (JENS DU SKAL MED! :o) )

Den næste dag var vi i en krokodillepark - det var fedt endelig at få set krokodiller - og på tide 😊 Det startede med, at vi blev sejlet rundt på en pram i en sump, hvor der var 17 krokodiller. Vi så dem blive fodret. De var ufatteligt store og skræmmende, da de hoppede op af vandet efter maden meget tæt på båden. Den største af krokodillerne var 5,2 meter lang (stor nok til at vi begge kunne være i dens mave!!) og vi fik taget så mange billeder af krokodillerne, at bådføreren blev bare en smule irriteret på os 😊 - især Kristina som på trods af flere advarsler, hoppede rundt i båden for at få fanget krokodillerne fra alle vinkler 😊. Bagefter gik vi hen til en stor krokodillefarm, hvor de har flere end 2000 krokodiller. Vi fik lov til at røre en lille unge! Senere så vi fodring af de større saltvandskrokodiller ,og vi så dem slås i vandet! Det var ret vildt at se. Sidst på dagen smagte vi krokodillekød på cafeen - det smager lidt af en blanding af fisk og kylling (bedøm selv om det er lækkert!😊)

Næste dag var vores sidste dag i Australien - og hvilken dag!!! Vi sluttede virkelig af med manér, og havde den FEDESTE dag på vores tur! Vi besluttede os for at tage en heldagstur ud i regnskoven og riverrafte ned langs en af Australiens største floder! Det var SÅ sjovt og startede med, at vi blev kørt op i bjergene og efter 2½ times kørsel blev sat af ved floden. Vi fik den sjoveste - og eneste lokale - guide; et lille og solbrændt muskelbundt, med solcreme i hele fjæset, så han mest af alt lignede en indianer. Han var "bossen" af alle guiderne, og tog os ud i de største og farligste bølger. Han skreg og råbte af os hele tiden og opmuntrede os - han fik os virkelig op at køre. Når en lille mand skiftevis råber "GET DOWN! FORWARD HARD!!! LEFT SIDE - RIGHT SIDE!!! GET DOWN!!! HARDER - FORWARD!!! I DON'T WANT TO DIE!!" og bagefter peger over på den klippe man lige undgik, og siger "That is death!" så giver man den alt, hvad man kan!!! Det var det største adrenalin-kick, og bølgerne var ubeskriveligt store i det høje vand. Vi fik at vide ,at vandet aldrig før havde været så højt, og at det var top 5 i verden på højde med Canada. Det mest skræmmende ved riverraftingen var de mange klipper, der stak op af vandet. Men også de lange grene langs flodbreden, var svære at undgå. På et tidspunkt blev vi nødt til at kaste os ned i båden for ikke at blive ramt af en lang og tyk gren. En af pigerne bag os nåede ikke at dukke sig ned og fik en stor flænge i ansigtet! Ja - riverrafting er virkelig ikke for sarte sjæle 😉 Velvidende om at det ikke er helt ufarligt, var vi virkelig oppe på dupperne hele tiden og brugte alle vores kræfter!
Det var så smukt at rafte i regnskoven - der var vandfald langs klipperne, og vi fik at vide, at der tit er blevet set krokodiller i floden - lidt skræmmende! Stemningen var SÅ god, og vi plaskede og drillede de andre både på floden. På et tidspunkt væltede vores guide båden med vilje (sagde han senere) og vi røg alle i! Kristina landede oven på Julie, og Julie nåede derfor ikke at få vejret ,inden vi begge røg ind under båden. Vandet var brusende og vildt, og vi klamrede os fast til båden. Julie startede med at klamre sig til forenden af båden - heldigvis var der ingen klipper i vandet på det tidspunkt! Hun røg derefter ind under båden igen, og røg ud i bagenden, og blev senere fisket op af vores lille, men stærke, guide. Kristina klamrede sig fast til forenden af båden, da den pludselig blev vendt i vandet, og hun blev nødt til at give slip for ikke at få den ned over sig, og røg derfor lidt væk fra båden, men nåede at gribe fat i ærmet af en japaner 😊! Lidt kan de da bruges til😉 Selvom vi begge fik slugt en del vand, og havde set vores liv passere revu, var det rigtig sjovt at prøve at kændre! Vi sad begge forrest, og var derfor ansvarlige for de andre i båden - vi fik alle de store bølger lige i hovedet, og det var bare helt vildt sjovt! Bagefter fik vi en lækker barberque frokost i regnskoven og senere gav vores guide en øl på baren!

Australien var SUPER FEDT!! og nu glæder vi os til Hong Kong!!!

Mange knus fra Julie og Kristina

Vi elsker jer alle sammen og lever endnu :o)!

23rd March 2008

omg
wow...i skulle have taget et video kamera med og lavet en eller anden stor film ;)..what..'around asia in 40 days' eller saadan noget. Er det forresten ikke anden gang Julie er faldet? :). Silly julie. Jeg har riverrafted en gang foer i costa rica. det var ogsa fantastiskt sa jeg kan naesten forestille mig hvordan den flod i var paa har vaeret! det er moej haardt!- i rofl'ed til jeres beskrivesle af guiden- 'that rock is death' haha jeg troede enlig i allerede var i hong kong :( Jeg gider ikke at ride..det ma i faa en anden til...hvad med nogen fra dit music hold kristina :p naa men vi savner jer alle sammen ses
27th March 2008

hej Julie
Har lige set nogle fede billeder fra HongKong og jeg håber at I har flere fotos med krokodiller fra australien. (Mine venner og jeg vidste slet ikke at du havde eget barskab inde på værelset! Du godt købe en masse toldfrit med hjem..der er masser af plads...nu)

Tot: 0.076s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb