En deilig uke i Salvador :)

Brazil's flag
South America » Brazil » Bahia » Salvador
February 17th 2008
Published: February 18th 2008

Etter aa ha vaert i Salvador i tre dager som planlagt, og ikke hadde sett stort annet enn den lokale stranda og hostellet; fant vi ut at vi trengte litt mere tid i denne byen. Vi booka oss inn for 3 netter til. Hostellet vi bodde paa i Barra-omraadet var utrolig bra, og her vi moette mange backpackere som var like slitne som oss etter en hard karnvalsuke. De hadde et utrolig bra "sosial-omraadet", her ble det sene kvelder og skravling med mennesker fra hele verden. Og de hadde ogsaa hengekoeyer som vi okkuperte ofte. 😊

Paa hostellet traff vi norske Mari og Hanna som hadde vaert i Salvador under karnevalet, og siden de da var litt "lokalkjent" dro vi sammen med dem og utforsket "gamlebyen" i Salvador, Pelerinho. Vi tuslet rundt i gatene i gammelbyen og dro paa et par markeder, saa paa capoeiraoppvisning og hadde flott dag sammen med dem. Fikk ogsaa med oss solnedgangen her, foer vi dro videre til shopping paa et enormt kjoepesenter rett ved hostellet. Vi har vaert ganske lei av de samme klaerne naa, saa det var deilig og faa noen nye plagg, selv om sekkene begynner aa bli alt for fulle..
cheese on a stick!!cheese on a stick!!cheese on a stick!!

vaar nye strandmat.. grilla ost paa pinne. faktisk - utrolig godt!!

Vi hadde hoert om en koselig liten havneby, kalt praia do forte. Her skulle det finnes supre strender og et skillpaddereservat, som vi hadde lyst til aa faa med oss. Sammen med de norske jentene, to engelske gutter og et par argentinere dro vi paa dagstur, og etter en to timers lang busstur var vi fremme. Dagen brukte vi paa aa se alt fra skillpadde egg, skillpadde babyer og svaere bestefarskillpadder og haier. Og vi testa selvfoelglig ut de flotte strendene her ogsaa 😊 Nok en super dag som endte med en fantastisk kveld paa byen i Salvador.

Tida flyr naar man har det goey, og naa er det tid for Morro de Sao paulo!!

Vilde!!Vilde!!
Vilde!!

skulle nesten tro vi var paa festningen i Tr.heim :)

Til superjentene........
Hei har nettopp lest bloggen fra salvador,det ser jo helt fantastisk ut. og dere opplever så mye ,når sover dere egentlig? Dere er ikke akkurat blyg for å ta kontakt med andre mennesker ser vi, toppers.. bloggen deres leses også i Danmark nå(linda/simen wisthus). God tur til Sau Paulo, vil vel bli en ny opplevelse å jobbe på barnehjem. Vi på Namsskogan følger dere videre. Klem til dere begge hilsen mamma/pappa til Linda.

Blir misunnelig
på sol, varme og ferie:-) Vel, ferie her også no, men det blir her i Ekegt.2 med bl.a eksamensjobbing. Skal helse masse frå Trondheim, var der i forrige veke. Vi er innom sida her dagleg og er alltid kjempeglade når det dukkar opp noko nytt. Så flott å få vere med på turen på denne måten! Varme klemmar frå mamma Unni og Bjørnulf.

Mamma og Pappa!
Hei!! Ja, vi har det helt topp, og vi ser veldig fram til Sao Paulo og barnehjemmet, det kommer til aa bli supert! Saa goey at saa mange foelger med, dere maa hise alle sammen fra meg! klem Linda

Hei mamma og bjornulf!!
Godt dere har litt ferie dere og da1 ;) I dag flyr vi videre til Sao Paulo og en uke paa barnehjem. Det blir bra! :) Hilse saa mye til alle, og nyt ferien saa godt dere kan! :) Stor kos fra Vilde!!
20th February 2008

surfedansen!!!
Ler meg skakk...hehe... ser dere har det helt fantastisk. Nå er det bare tre uker og tre dager til jeg reiser også:) Håper vi får til å møtes...hadde vært så gøy! Kos dere videre snupper
23rd February 2008

Mari!
Ja,enn om vi hadde moettes, da skulle vi dansa surfedansen sammen :) haha..
24th February 2008

hei:)
hei Linda:) skulle ønske jeg var der , dere har det sikkert fint:) det håper nu vi oppi hegra:) kos å klem fra Mia Kristine m/fam
25th February 2008

Hegra-gjengen!
Hei!! Saa artig at dere foelger med :) vi storkoser oss paa tur, og jeg vet du er supermisunnelig tante.. :) Mia, du maa absolutt ta sekken paa ryggen aa reise naar du er ferdig med skolen, det er saa goey!! :) stoor klem !!
29th February 2008

Hei hei!
godt å se at det er liv i dere!:) snart er dere nesten like brune som meg også!! løvv
2nd March 2008

Anders..
Vi lever som bare det vettu!! Bare litt trege med bloggen om dagen, kommer masse oppdateringer om noen dager. Brune ja.. For aa si det saann, man blir ikke saa brun naar man maa gaa med superundertoey i Peru.. Den lille brunfargen vi hadde er vel snart borte alt.. Men, blir forhaapentligvis bedre i Cuba!! :)

Tot: 0.09s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb