ダッデズとラーメン

Asia » Japan » Osaka » Hirakata
February 10th 2008
Published: February 10th 2008

Cooking PartyCooking PartyCooking Party

Jag och David ska laga mat från Sverige. Vad tycker ni att vi ska göra för något? (Inget som kräver ugn eller konstiga ingredienser.)
Vaknade vid 15 idag. Så enormt skönt att sova ut för en gångs skull. David gick upp tidigt och åkte in till Osaka och shoppade.

Inte mycket att säga om den här dagen. Pluggade och skrev blogg mest. Spännande liv indeed.

Mari frågade om vi ville på karaoke senare. Avaktade med svaret då jag var rätt trött. Vid 20 kom David hem och skulle fixa Sofias dator. Men Andrew var inte här och därmed inte skivorna med XP så det blev det inget av med. Vi bestämde oss för att följa med på karaoken iaf.

När vi ätit och varit barnsliga i köket en stund fick vi iaf reda på att hälften av karaoke-gänget bangat. Och att gå på karaoke fyra pers tyckte jag och David var lite lite. Att sjunga var fjärde sång lät... lite för mycket. Så vi struntade i det och gick till Daddys shoes vid 23 istället.

Daddy som vi hört så mycket om hade tydligen kommit fem från sina resor nu. Han hade varit Sverige bland annat. Försökte berätta om någon affär och hållplats han varit i i Stockholm men kunde inte uppfatta namnet.

Man kunde spela spel mot bartendrarna också.
Daddys ShoesDaddys ShoesDaddys Shoes

Ikväll var även 'Daddy' själv här
Luffarshacksvariant i höjdled, ni vet säkert vilket jag pratar om. Förlorade man så blev man ritad på, annars vann man en öl. Problemet är ju bara att bartendrarna spelat det spelet ett antal gånger och blivit rätt bra vid det här laget. David försökte sin lycka men misslyckades och fick ett rosa hjärta över bröstvårtan. Iaf inget ritat i ansiktet.

Jättetrevlig kväll, som alltid. När dom stängde pratade vi om att gå till karaoke men till slut bestämde vi oss för att följa med till ett ramenya med Daddy och company. Så jag, David, Yurie, Mari, Ryoko och Daddy åkte dit i hans bil. Lite läskigt när man sett honom dricka tidigare. För att inte tala om att han körde på vänster sida av vägen hela vägen dit...

Har ätit ramen i Sverige tidigare så var inte så upphetsad. Det är väl okej men inte någon favorit. Dock
när vi satt där och fick maten så var det helt enormt gott. Det simmade någon köttbit i den också som såg broskig och seg ut så väntade länge med att äta den. Misstag. Det var verkligen det möraste och godaste köttet jag någonsin ätit. Ramen i Sverige är verkligen
ÖgonbrynÖgonbrynÖgonbryn

Någon som förlorade fick rosa ögonbryn. Sovande bargäst bakom.
inte samma sak som detta. Måste verkligen äta igan. Sjukt gott.

Daddy betalade för oss alla och vi fick skjuts hem. Mari och Rokyo skulle hem och titta på Spindelmannen 3 men vi var trötta och gick hem istället. Nöjda. Som alltid i Japan.

Gomen ne!Gomen ne!
Gomen ne!

Förlorade inte i något spel men... sover man förlorar man automatiskt. Skrev "gomen" på hans kind som betyder 'förlåt'.
Staff.Staff.
Staff.

Mie, Daddy och Yurie.
Ramen.Ramen.
Ramen.

David och Ryoko på ramenya.

11th February 2008

Hmm, är inte pannkakor rätt svenskt (eller raggmunk?). Surströmming är väl så svenskt det kan bli, men lär ni ju iofs inte hitta där... Pytt i panna kanske? Mer klassiskt än potatis och köttbullar blir det ju inte heller (om ingridienserna nu finns, som sagt). Gl hf med det där iaf ^^

Tot: 0.174s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.1447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb